Review
BibTex RIS Cite

Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 1 - 25, 26.12.2022

Abstract

Modern bir motivasyon öğrenme teorisi olan özerklik tayin teorisine dayanan bu çalışma, özerklik ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi yabancı dil öğrenme bağlamında araştırmayı amaçlamıştır. İkinci dil edinimi alanındaki araştırma bulguları, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde oynadıkları önemli rolü vurgulamıştır. Aynı zamanda, dil öğreniminde motivasyon, özerklik ve öğrenme stilleri gibi birçok psikolojik ve bireysel yapının rolü araştırılmaktadır. Bu çalışma, akademik ortamlarda özerklik ve akademik başarıya odaklanmıştır ve sonuçlar, öğrencilerin özerklik ile akademik başarıları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çalışmanın, akademik başarıyı artırmak için özerklik faktörüne özel önem verdikleri yabancı dil öğrenenler ve öğretmenler için çıkarımları vardır.

References

  • Afrough, T., Rahimi, A., & Zarafshan, M. (2014). Foreign Language Learning Demotivation: A Construct Validation Study. Procedia—Social and Behavioral Sciences, 136, 49-53.
  • Ali, M.S., & Pathan, Z.H. (2017). Exploring Factors Causing Demotivation and Motivation in Learning English Language among College Students of Quetta, Pakistan. International Journal of English Linguistics, 7, 81.
  • Al-Khasawneh, F.M.S. (2017). A Genre Analysis of Research Article Abstracts Written by Native and Non-Native Speakers of English. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 4(1), 1-13
Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 1 - 25, 26.12.2022

Abstract

References

  • Afrough, T., Rahimi, A., & Zarafshan, M. (2014). Foreign Language Learning Demotivation: A Construct Validation Study. Procedia—Social and Behavioral Sciences, 136, 49-53.
  • Ali, M.S., & Pathan, Z.H. (2017). Exploring Factors Causing Demotivation and Motivation in Learning English Language among College Students of Quetta, Pakistan. International Journal of English Linguistics, 7, 81.
  • Al-Khasawneh, F.M.S. (2017). A Genre Analysis of Research Article Abstracts Written by Native and Non-Native Speakers of English. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 4(1), 1-13
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Parisa Yeganehpour 0000-0003-2982-9085

Şükrü Aktaş 0000-0002-9945-0620

Publication Date December 26, 2022
Submission Date February 16, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yeganehpour, P., & Aktaş, Ş. (2022). Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2), 1-25.
AMA Yeganehpour P, Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. debder. December 2022;6(2):1-25.
Chicago Yeganehpour, Parisa, and Şükrü Aktaş. “Dil Öğrenenler Arasında Özerklik Ve Akademik Başarı”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6, no. 2 (December 2022): 1-25.
EndNote Yeganehpour P, Aktaş Ş (December 1, 2022) Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 2 1–25.
IEEE P. Yeganehpour and Ş. Aktaş, “Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı”, debder, vol. 6, no. 2, pp. 1–25, 2022.
ISNAD Yeganehpour, Parisa - Aktaş, Şükrü. “Dil Öğrenenler Arasında Özerklik Ve Akademik Başarı”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6/2 (December 2022), 1-25.
JAMA Yeganehpour P, Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. debder. 2022;6:1–25.
MLA Yeganehpour, Parisa and Şükrü Aktaş. “Dil Öğrenenler Arasında Özerklik Ve Akademik Başarı”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 6, no. 2, 2022, pp. 1-25.
Vancouver Yeganehpour P, Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. debder. 2022;6(2):1-25.