Review
PDF EndNote BibTex RIS Cite

Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı

Year 2022, Volume 6, Issue 2, 1 - 25, 26.12.2022

Abstract

Modern bir motivasyon öğrenme teorisi olan özerklik tayin teorisine dayanan bu çalışma, özerklik ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi yabancı dil öğrenme bağlamında araştırmayı amaçlamıştır. İkinci dil edinimi alanındaki araştırma bulguları, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde oynadıkları önemli rolü vurgulamıştır. Aynı zamanda, dil öğreniminde motivasyon, özerklik ve öğrenme stilleri gibi birçok psikolojik ve bireysel yapının rolü araştırılmaktadır. Bu çalışma, akademik ortamlarda özerklik ve akademik başarıya odaklanmıştır ve sonuçlar, öğrencilerin özerklik ile akademik başarıları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çalışmanın, akademik başarıyı artırmak için özerklik faktörüne özel önem verdikleri yabancı dil öğrenenler ve öğretmenler için çıkarımları vardır.

References

  • Afrough, T., Rahimi, A., & Zarafshan, M. (2014). Foreign Language Learning Demotivation: A Construct Validation Study. Procedia—Social and Behavioral Sciences, 136, 49-53.
  • Ali, M.S., & Pathan, Z.H. (2017). Exploring Factors Causing Demotivation and Motivation in Learning English Language among College Students of Quetta, Pakistan. International Journal of English Linguistics, 7, 81.
  • Al-Khasawneh, F.M.S. (2017). A Genre Analysis of Research Article Abstracts Written by Native and Non-Native Speakers of English. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 4(1), 1-13

Year 2022, Volume 6, Issue 2, 1 - 25, 26.12.2022

Abstract

References

  • Afrough, T., Rahimi, A., & Zarafshan, M. (2014). Foreign Language Learning Demotivation: A Construct Validation Study. Procedia—Social and Behavioral Sciences, 136, 49-53.
  • Ali, M.S., & Pathan, Z.H. (2017). Exploring Factors Causing Demotivation and Motivation in Learning English Language among College Students of Quetta, Pakistan. International Journal of English Linguistics, 7, 81.
  • Al-Khasawneh, F.M.S. (2017). A Genre Analysis of Research Article Abstracts Written by Native and Non-Native Speakers of English. Journal of Applied Linguistics and Language Research, 4(1), 1-13

Details

Primary Language Turkish
Subjects Education, Scientific Disciplines
Journal Section Makaleler
Authors

Parisa YEGANEHPOUR> (Primary Author)
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu
0000-0003-2982-9085
Türkiye


Şükrü AKTAŞ>
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
0000-0002-9945-0620
Türkiye

Publication Date December 26, 2022
Submission Date February 16, 2022
Acceptance Date August 29, 2022
Published in Issue Year 2022, Volume 6, Issue 2

Cite

Bibtex @review { debder1074757, journal = {Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, eissn = {2645-9035}, address = {Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Evliya Çelebi Yerleşkesi Tavşanlı Yolu 10. km Merkez/KÜTAHYA}, publisher = {Kütahya Dumlupinar University}, year = {2022}, volume = {6}, number = {2}, pages = {1 - 25}, title = {Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı}, key = {cite}, author = {Yeganehpour, Parisa and Aktaş, Şükrü} }
APA Yeganehpour, P. & Aktaş, Ş. (2022). Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 6 (2) , 1-25 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/debder/issue/74208/1074757
MLA Yeganehpour, P. , Aktaş, Ş. "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı" . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 (2022 ): 1-25 <https://dergipark.org.tr/en/pub/debder/issue/74208/1074757>
Chicago Yeganehpour, P. , Aktaş, Ş. "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı". Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 (2022 ): 1-25
RIS TY - JOUR T1 - Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı AU - ParisaYeganehpour, ŞükrüAktaş Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 25 VL - 6 IS - 2 SN - -2645-9035 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Journal of The Intitute of Education Sciences Dumlupınar University Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı %A Parisa Yeganehpour , Şükrü Aktaş %T Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı %D 2022 %J Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P -2645-9035 %V 6 %N 2 %R %U
ISNAD Yeganehpour, Parisa , Aktaş, Şükrü . "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı". Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 / 2 (December 2022): 1-25 .
AMA Yeganehpour P. , Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. debder. 2022; 6(2): 1-25.
Vancouver Yeganehpour P. , Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2022; 6(2): 1-25.
IEEE P. Yeganehpour and Ş. Aktaş , "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı", Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 1-25, Dec. 2022