Modern bir motivasyon öğrenme teorisi olan özerklik tayin teorisine dayanan bu çalışma, özerklik ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi yabancı dil öğrenme bağlamında araştırmayı amaçlamıştır. İkinci dil edinimi alanındaki araştırma bulguları, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde oynadıkları önemli rolü vurgulamıştır. Aynı zamanda, dil öğreniminde motivasyon, özerklik ve öğrenme stilleri gibi birçok psikolojik ve bireysel yapının rolü araştırılmaktadır. Bu çalışma, akademik ortamlarda özerklik ve akademik başarıya odaklanmıştır ve sonuçlar, öğrencilerin özerklik ile akademik başarıları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çalışmanın, akademik başarıyı artırmak için özerklik faktörüne özel önem verdikleri yabancı dil öğrenenler ve öğretmenler için çıkarımları vardır.
Dil Öğrenenler;, Özerklik;, Akademik Başarı;, Motivasyon;, Güdülenememe
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bibtex | @derleme { debder1074757, journal = {Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, eissn = {2645-9035}, address = {Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Evliya Çelebi Yerleşkesi Tavşanlı Yolu 10. km Merkez/KÜTAHYA}, publisher = {Kütahya Dumlupınar Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {6}, number = {2}, pages = {1 - 25}, title = {Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı}, key = {cite}, author = {Yeganehpour, Parisa and Aktaş, Şükrü} } |
APA | Yeganehpour, P. & Aktaş, Ş. (2022). Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 6 (2) , 1-25 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/debder/issue/74208/1074757 |
MLA | Yeganehpour, P. , Aktaş, Ş. "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı" . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 (2022 ): 1-25 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/debder/issue/74208/1074757> |
Chicago | Yeganehpour, P. , Aktaş, Ş. "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı". Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 (2022 ): 1-25 |
RIS | TY - JOUR T1 - Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı AU - ParisaYeganehpour, ŞükrüAktaş Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 25 VL - 6 IS - 2 SN - -2645-9035 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı %A Parisa Yeganehpour , Şükrü Aktaş %T Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı %D 2022 %J Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P -2645-9035 %V 6 %N 2 %R %U |
ISNAD | Yeganehpour, Parisa , Aktaş, Şükrü . "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı". Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 / 2 (Aralık 2022): 1-25 . |
AMA | Yeganehpour P. , Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. debder. 2022; 6(2): 1-25. |
Vancouver | Yeganehpour P. , Aktaş Ş. Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2022; 6(2): 1-25. |
IEEE | P. Yeganehpour ve Ş. Aktaş , "Dil Öğrenenler Arasında Özerklik ve Akademik Başarı", Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 1-25, Ara. 2022 |