Number of people who want to learn Korean is increasing rapidly and teaching Korean as a foreign language has been expanding and gradually becoming a significant field in Turkey. For an effective language teaching new strategies and teaching methods need to be developed in order to develop students’language and critical thinking skills.. TV commercials can be seen as rich resources for all language skills, vocabulary grammar and cultural components. If adapted and used properly, TV commercials can help students to expand their linguistic abilities and cultural knowledge. Also learning through TV commercials creates interest and highly motivates foreign language learners. This paper aims to present a perspective as to how TV advirtesements can be utilized in teaching Korean as a foreign language. In order to observe the contribition of TV commercials to the Korean language teaching and also learning small questionnarie has been conducted to the students. The participants of this study comprises of 44 students who learn Korean at Ankara University. The data obtained from their answers were defined with their percentage. According to the data obtained from this study implications of using advertisements in the classroom as a rich source of useful material for teaching the creative use of language have been discussed.and suggestions have been done for future studies.
Türkiye’de Korece öğrenmek isteyen kişilerin sayısı gün geçtikçe artmakta ve yabancı dil olarak Korece öğretimi alanı giderek önemli bir çalışma olmaktadır. Etkili bir dil öğretimi için öğrencilerin dilsel becerilerini ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı yeni öğretim stratejileri geliştirilmelidir. Televizyon reklamları tüm dilsel beceriler, sözcük dağarcığı, dilbilgisi ve kültürel öğeler için zengin bir kaynaktır. Doğru seçildiğinde ve doğru bir biçimde uygulandığında reklamlar, öğrencilerin dilsel becerilerini ve kültürel yeterliliklerini geliştirmede yardımcı olur. Bu çalışma, reklamların yabancı dil olarak Korece öğretiminde TV reklamlarından nasıl faydalanılabileceği konusunda bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır. Reklamların Korece öğretimindeki etkilerini gözlemleyebilmek için Korece öğrenen öğrencilere küçük bir sormaca uygulanmıştır. Çalışmanın evreni Ankara Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı Anabilim dalında öğrenim görmekte olan 44 öğrenci oluşturmaktadır. Sormacalardan elde edilen veriler yüzdelik oranları belirtilerek yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre reklamların sınıf ortamında, dilin yaratıcı kullanımını gösterme konusunda ne kadar kullanışlı bir kaynak olduğu tartışılarak ileride yapılacak olan çalışmalar için öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2018 |
Submission Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 169 Issue: 1 |