Görme yetersizliği, bireylerde potansiyel olarak sosyal, motor, dil ve bilişsel gelişim alanlarında normal öğrenme dizisini ve doğal olarak akademik başarıyı etkileyebilir. Bu nedenle, bu bireyler alternatif formatta geliştirilen etkinlik, materyal ve dokümanlara gereksinim duyarlar. Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrenciler için geliştirilen ve yoğunluk kavramının öğretimini amaçlayan bir etkinliğin verimliliği analiz edilmiştir. Durum çalışması kullanılarak yürütülen bu araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak total kör öğrencinin kütle, hacim, özkütle kavramlarını öğrenme durumu incelenmiştir. Ön-görüşmede ilgili kavrama dair hiçbir bilgisi olmayan öğrencinin son-görüşmede kavramla ilişkili tüm soruları cevaplayabildiği tespit edilmiştir.
Görme yetersizliği, fen eğitimi, kavram öğretimi, fen etkinliği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Early Pub Date | January 31, 2022 |
Publication Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 10, Issue 12 |
Bibtex | @research article { ebed934249, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, issn = {2146-6467}, eissn = {2146-6467}, address = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü İstiklal Yerleşkesi 15030 BURDUR}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy University}, year = {2022}, volume = {10}, number = {12}, pages = {23 - 39}, title = {Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları}, key = {cite}, author = {Kızılaslan, Aydın and Arslan, Aslı} } |
APA | Kızılaslan, A. & Arslan, A. (2022). Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 10 (12) , 23-39 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ebed/issue/68340/934249 |
MLA | Kızılaslan, A. , Arslan, A. "Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 (2022 ): 23-39 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ebed/issue/68340/934249> |
Chicago | Kızılaslan, A. , Arslan, A. "Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 (2022 ): 23-39 |
RIS | TY - JOUR T1 - Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları AU - Aydın Kızılaslan , Aslı Arslan Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 23 EP - 39 VL - 10 IS - 12 SN - 2146-6467-2146-6467 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları %A Aydın Kızılaslan , Aslı Arslan %T Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları %D 2022 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P 2146-6467-2146-6467 %V 10 %N 12 %R %U |
ISNAD | Kızılaslan, Aydın , Arslan, Aslı . "Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 / 12 (January 2022): 23-39 . |
AMA | Kızılaslan A. , Arslan A. Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları. MAKÜ EBED. 2022; 10(12): 23-39. |
Vancouver | Kızılaslan A. , Arslan A. Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2022; 10(12): 23-39. |
IEEE | A. Kızılaslan and A. Arslan , "Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler Ve Fen Öğretimi: Kütle, Hacim, Özkütle Kavramları", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 12, pp. 23-39, Jan. 2022 |