Görme yetersizliği, bireylerde potansiyel olarak sosyal, motor, dil ve bilişsel gelişim alanlarında normal öğrenme dizisini ve doğal olarak akademik başarıyı etkileyebilir. Bu nedenle, bu bireyler alternatif formatta geliştirilen etkinlik, materyal ve dokümanlara gereksinim duyarlar. Bu çalışmada görme yetersizliği olan öğrenciler için geliştirilen ve yoğunluk kavramının öğretimini amaçlayan bir etkinliğin verimliliği analiz edilmiştir. Durum çalışması kullanılarak yürütülen bu araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak total kör öğrencinin kütle, hacim, özkütle kavramlarını öğrenme durumu incelenmiştir. Ön-görüşmede ilgili kavrama dair hiçbir bilgisi olmayan öğrencinin son-görüşmede kavramla ilişkili tüm soruları cevaplayabildiği tespit edilmiştir.
Görme yetersizliği fen eğitimi kavram öğretimi fen etkinliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 12 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır