Dilimli dengeli konsol köprü, üstyapısının boyuna doğrultusunda dilimlere bölünerek inşa edilmesine dayanan bir yöntemdir. Köprü modeli açıklık ortasında kapatma dilimi döküldükten sonra sürekli hale gelir. Dolayısıyla dilimli yapım metoduyla yapılan viyadüğün tasarımında iki ayrı aşama dikkate alınması gerekir. Bu çalışmanın amacı, dilimli dengeli konsol yöntemine göre tasarlanmış bir köprünün, tasarımında yapım aşamalarının dikkate alınmasının köprünün sürekli sistem olarak tasarımı ile ortaya çıkan kesit tesirleri ile mukayesesini yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak 2 ayaklı 3 açıklıklı toplam 345 m uzunluğunda bir dengeli konsol tasarlanmıştır. Örnek köprü modeli, Trabzon ili Ortahisar ilçesinde yer alan ve prekast kirişli köprü yöntemine göre yapımı halen devam etmekte olan Karşıyaka Viyadüğü’nün aplikasyonuna göre tasarlanmıştır. Böylelikle iki farklı inşa yönteminin mukayeseli maliyet analizi gerçekleştirmek de mümkün olmuştur. Yapım aşaması dikkate alınarak yapılan çözüm metodunda elde edilen sonuçlar %14 daha yüksek eğilme momenti ortaya çıkarmıştır.
Dengeli konsol köprü Sonlu Elemanlar Yöntemi Yapım aşaması analizi Zamana bağlı malzeme özellikleri.
Segmentally constructed balanced cantilever bridge is a construction method slicing the superstructure vertically. The bridge model becomes continuously system after pouring the closing slice in the middle of the span. As a result, two different stages should be taken into account in the design of the viaduct in the segmentally construction method. The purpose of this study is to compare the internal forces that occur with the design of the bridge as a continuous system, considering the construction stages of a bridge designed according to the segmentally constructed cantilever method. For this purpose, a balanced cantilever bridge with a total length of 345 m with 2 piers and 3 spans was designed and the analyzes were carried out on this bridge. The sample bridge model was designed according to the application of Karşıyaka Viaduct in Trabzon, Ortahisar district, which is still under construction according to the precast beam bridge method. Thus, it was possible to perform comparative cost analysis of two different construction methods. The results obtained in this method made taking into account the construction stage revealed a 14% higher bending moment.
Balanced cantilever bridge Finite element analysis Construction stage analysis Time dependent material properties.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | July 3, 2021 |
Acceptance Date | November 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |