Araştırmanın amacı, sosyo-ekonomik yönden iyi, aileler tarafından tercih edilen bir okulun eğitim-öğretime açıldığı ilk hafta öğrenci mutlulukları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin ortaya konmasıdır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada olasılık dışı örnekleme türlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 198 ortaokul öğrencisi oluşmaktadır. Araştırma sosyo-ekonomik yönden iyi ve ailelerin tercih ettikleri bir ortaokul ile sınırlıdır. Araştırmanın verileri öğrencilere uygulanan okul çocuklarının mutluluk envanteri üzerinden alınan puanlar ve e-okul üzerinden alınan akademik başarılarıdır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik çalışması için uygulanan okul çocukları mutluluk envanterine doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin ilk hafta mutluluklarının iyi düzeyde olduğu, öğrencilerin ilk hafta mutlulukları ile önceki yıl akademik başarıları arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin ilk hafta mutlulukları ile bir önceki öğretim yılında ders başarıları arasında anlamlı bir ilişki ya yoktur ya da düşük düzeydedir. Araştırma sosyo-ekonomik yönden farklı ve farklı kademedeki okullar için de yapılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 17 |