Çalışmada
öğrencilerin fen bilimleri dersi sınıf etkinliklerine ilişkin algıları ile fen
konularına yönelik ilgi düzeylerinin cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından
belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma
2018-2019 akademik yılı bahar döneminde Marmara bölgesinin 2 farklı ilinden 2
okulda toplam (183 kız, 204 erkek) 387 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
Çalışmaya 6-8. sınıf öğrencileri dahil edilmiştir. Çalışma grubunu
belirlenmesinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır.
Çalışma da tarama yöntemlerinden kesitsel tarama yöntemi kullanılmıştır.
Veriler, Fen Konularına Yönelik İlgi Ölçeği ve Fen Bilimleri Dersi Sınıf
Etkinliklerim Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel
istatistik, tek yönlü varyans (ANOVA), bağımsız gruplar t-Testi ve korelasyon
analizi yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarında öğrencilerin fen
bilimleri etkinliklerine ilişkin zevk alma, ilgi duyma, seçim yapabilme ve
sınırları zorlama algı ve fen konularına yönelik ilgi düzeylerinin orta düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, kız öğrencilerin fen konularına yönelik
ilgilerinin erkeklerden daha fazla olduğu ancak sınıf düzeyine göre öğrencilerinin
fen konularına yönelik ilgilerinin istatiksel olarak anlamlı şekilde
farklılaşmadığı belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyet ve sınıf düzeyine göre
öğrencilerin fen bilimleri dersi sınıf etkinliklerine yönelik algıları arasında
anlamlı bir farklılık olmadığı da tespit edilmiştir. Öğrencilerin fen bilimleri
dersi sınıf etkinliklerine yönelik algı puanları ile fen konularına yönelik
ilgi puanları arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı zayıf düzeyde
bir ilişki tespit edilmiştir.
The aim of the study
was to determine the students' perceptions about science classroom activities
and their interest in science subjects in terms of gender and class variables
and to identify the relationship between them. It was carried out with 387
students (183 females, 204 males) from 2 schools in 2 different provinces of
Marmara region and during the spring term of 2018-2019 academic year. The study
was participated in by 6th to8th grade students. The convenience sampling
method was used to determine the study group. A cross-sectional screening
method was used in the study. The data were collected by using the Science Classroom
Activities Scale and Science Subjects Interest Scale. Descriptive statistics,
one-way variance (ANOVA), independent groups t-test and correlation analysis
were used to analyse the data. According to the results of the research, it was
determined that the interest levels of students in the science courses and
their perceptions of pushing the limits, making a selection, and showing
interest in the activities of science courses were at a moderate level. It was
determined that female students had more interest in science than males;
however, it was also found that, according to the grade level, the interest
levels of students concerning the science subjects did not differ statistically
significantly. It was also determined that there was statistically no significant
difference between the perceptions of students concerning science activities
according to gender and grade level. A positive, statistically significant, and
weak correlation was found between the students’ perception scores for the
science class activities and the interest scores for science subjects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2019 |
Submission Date | May 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 3 |