Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının cebirde harflerin kullanımı ve
cebirsel işlemler konusunda öğrenci hatalarına yönelik farkındalıklarını, öğretmen adaylarının
öğrenci hatalarına yönelik tahminleri ve öğrenci düşünme şekilleri bilgilerine yönelik öz
değerlendirmeleri açısından incelemektir. Çalışma bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik
Öğretmenliği programında sunulan, Özel Öğretim Yöntemleri-1 dersi kapsamında
gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın katılımcılarını, derse katılan 44 üçüncü sınıf matematik
öğretmeni adayı arasından seçilen dört öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde,
öğretmen adayları verilen cebirsel sorulara yönelik öğrencilerin hatalı cevaplarını tahmin etme ve
gerçek öğrenci çözümleri aracılığıyla hatalı öğrenci çözümlerini inceleme süreçlerinden
geçmişlerdir. Bu çalışmanın veri kaynaklarını, dört öğretmen adayının öğrenci hatalarını tahminleri
üzerine yapılan birebir görüşmeleri ve öz-değerlendirmeleri ile ilgili ön ve son görüşmeleri
oluşturmaktadır. Bulgular, dört öğretmen adayının bazı temel öğrenci hatalarının farkında olduğunu
gösterirken, öğrencilerden gelebilecek farklı tür hatalara yönelik farkındalık düzeylerinin düşük
olduğunu göstermiştir. Bu çalışma matematik eğitimcilerine öğretmen adaylarının öğrenci hatalarına
yönelik farkındalıklarını geliştirmek amacıyla öğrenme ortamı tasarlamalarını önermektedir.
This study investigated the predictive power and awareness among prospective middle
school mathematics teachers (PSTs) of student common errors in using letter variables, particularly
in terms of student ways of thinking. This study was conducted in a methods course I offered in the
Elementary Mathematics Education Program of a public university. The participants of this research
included four junior prospective middle school mathematics teachers, who were selected among 44
prospective mathematics teachers enrolled in the methods course. During the research process, PSTs
first predicted student common errors and incorrect responses, and then they compared these with
the students’ actual incorrect answers. The data sources for this study consist of individual
interviews of four PSTs about their predictions of student errors and thinking behaviors, as well as
before and after interviews regarding their self-evaluations. The findings of the study showed that
while the PSTs were aware of some of the most common errors of the students, the scope of their
awareness of various errors that students could make was low. This study suggests that mathematics
educators should design a learning environment to improve PSTs’ awareness of student errors and
broaden the band of error types deemed common in mathematics education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 4 |