The aim of this paper was to compare the contents of selected three middle school mathematics curricula from Turkey, Singapore and South Korea within the scope of pedagogical content knowledge (PCK). The differences and similarities between national curricula were identified. This paper is a kind of international comparative study in which the horizontal approach was used. It was determined that curricula of Turkey, Singapore and South Korea have showed similar characteristics. In addition, they were found to have similar expectations from teachers in the context of pedagogical content knowledge. Compare to two other countries, it was thought that the content-related pedagogical knowledge courses given less space in teacher education programs in Turkey is contradicted with having same expectations from teachers.
Bu çalışmada Türkiye, Singapur ve Güney Kore’nin ortaokul matematik öğretim programları pedagojik alan bilgisi bağlamında karşılaştırılmıştır. Türkiye’de 2013 tarihinde güncellenen öğretim programı, Singapur’da 2013 yılında güncellenip uygulamaya konulan öğretim programı ve Güney Kore’ de 2009 yılında revize edilip 2011 yılında uygulamaya konulan öğretim programı çalışmaya dâhil edilmiştir. Matematik öğretim programları ile ilgili toplanan veriler incelenmiş, tespit edilen benzerlik ve farklılıklar çerçevesinde çalışmada karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında kullanılan yatay yaklaşım kullanılmıştır. Üç ülkenin programında benzer özellikler gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca üç ülkenin programında da pedagojik alan bilgisi bağlamında ortaokul öğretmenlerinden beklentilerin benzer olduğu tespit edilmiştir. Diğer iki ülkeye göre, öğretmen yetiştirme programlarında pedagojik alan bilgisi derslerine daha az yer veren Türkiye’nin öğretim programında öğretmenden aynı beklentide olmasının bir çelişki olduğu düşünülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 2 |