BibTex RIS Cite

Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programındaki Yapılandırmacılığa Dayalı Öğelerin Öğretmenler Tarafından Uygulanışı: Nitel Bir Çalışma

Year 2016, Volume: 18 Issue: 2, 1418 - 1457, 23.12.2016
https://doi.org/10.17556/jef.45868

Abstract

Bu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında yer alan yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından sınıf ortamında ne derece ve nasıl uygulandığını belirlemektir. Çalışmada değerlendirici (evaluative) durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Fen ve Teknoloji Dersi Yapılandırmacı Ortam Gözlem Formu”ndan yararlanılmıştır. Çalışma, Erzurum ve Erzincan il merkezlerinde amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 7 Fen ve Teknoloji öğretmeni ile yürütülmüştür. Her bir öğretmen 32 ders saati olmak üzere toplamda 224 ders saati gözlenmiş ve gözlemler video kamera yardımıyla kayıt altına alınmıştır. Gözlemlerin çözümlenmesi sonucunda amaçlanan Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ile öğretmenler tarafından uygulanan Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı arasında uyumsuzluk olduğu tespit edilmiştir.


Year 2016, Volume: 18 Issue: 2, 1418 - 1457, 23.12.2016
https://doi.org/10.17556/jef.45868

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Muhammed Ertaç Atila

Mustafa Sözbilir

Publication Date December 23, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Atila, M. E., & Sözbilir, M. (2016). Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programındaki Yapılandırmacılığa Dayalı Öğelerin Öğretmenler Tarafından Uygulanışı: Nitel Bir Çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1418-1457. https://doi.org/10.17556/jef.45868

Cited By