Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği
Programı öğrencilerinin matematiksel bilgileri ve matematik ile ilgili
yaşadıkları zorlukları ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, 2015-2016
öğretim yılının ilk yarıyılında, Orta Anadolu da bir üniversitenin Eğitim
Fakültesi’nin Sınıf Öğretmenliği Programı’na devam eden 42 birinci sınıf
öğrencisi ile bir çalışma yapılmıştır. Bu öğrencilere, “Temel Matematik I”
dersi kapsamında, bir dönem boyunca öğretim yapılmış, ardından çalışmanın
verileri, iki farklı zamanda uygulanan, birbirinden farklı açık uçlu testlerden
elde edilmiştir. Veriler nitel olarak toplanmış olup, betimsel analiz
kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre katılımcıların
kavramları matematiksel olarak tanımlamada, sembol ve gösterimlerin
kullanımında sıkıntı yaşadıkları, soruların verilerini anlamlandıramadıkları,
kavram kargaşasına düştükleri, kavramları birbirleriyle karıştırdıkları ve
soruları detaylı çözmek yerine ortaöğretimden getirdikleri alışkanlıklarla
adeta ne yaptıkları belli olmayacak şekilde çözümler yaptıkları ortaya
çıkmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |