Bu
araştırmanın amacı, ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin sık
karşılaştıkları problemleri tespit etmek ve buna ilişkin çözüm önerileri
sunmaktır. Bu amaçla Bursa ilinde bulunan toplam 28 ortaokuldan veri toplama
yoluna gidilmiş toplam 3445 öğrenciden veri toplanmıştır. Bu çalışmada ilk olarak
incelenecek problem alanları sağlık ve beden,
okul-öğretmen-ders, ev-aile, toplumsal ilişkiler, meslek ve gelecek ve kişilik olarak
belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin ilgili alanlardaki problemlerini tespit
etmek için okul rehberlik servisleri tarafından sıkça kullanılan ve farklı
türleri olan problem tarama listelerinden hareketle araştırmacılar tarafından
yeniden revize edilen problem tarama anketi kullanılmıştır. Araştırmada elde
edilen verilerin analizinde betimleme analizi yapılarak yüzde ve frekans değerleri kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerin
sağlık, okul, ders, aile kişilik, meslek, gelecek ve toplumsal ilişki
alanlarında önemli oranda problemlerinin olduğu saptanmıştır.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Acceptance Date | August 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |