Bu araştırmada, duygu düzenleme, psikolojik sağlamlık ve okulda öznel iyi oluş değişkenlerinin ergenlerin akıllı telefon bağımlılığı düzeylerini ne kadar yordadığı incelenmiştir. Araştırma grubu 167 (%46.9) erkek ve 189 (%53.1) kız olarak toplam 355 ergenden meydana gelmiştir. Araştırma grubunun yaş ortalaması 15.82’dir. Veri toplama araçları olarak “Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği – Kısa Versiyonu - Şata ve Karip (2017)”, “Duygu Düzenleme Ölçeği - Ulaşan Özgüle ve Sümer (2017)”, “Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği - Arslan (2015)”, “Ergenler İçin Kısa Okulda Öznel İyi Oluş Ölçeği - Özdemir ve Sağkal (2016)” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma verileri hiyerarşik regresyon analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; duygu düzenleme, psikolojik sağlamlık ve okulda öznel iyi oluş değişkenlerinin akıllı telefon bağımlılığını anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir.
ergen akıllı telefon bağımlılığı duygu düzenleme psikolojik sağlamlık okulda öznel iyi oluş
-
-
In this study, the extent to which variables of emotion regulation, resilience and subjective well-being at school variables predict the smartphone addiction levels of university students was examined. The research group consisted of a total of 355 adolescents, 167 (%46.9) boys and 189 (%53.1) girls. The average age of the research group is 15.82. “Smartphone Addiction Scale - Short Version – Şata and Karip (2017)”, “Emotion Regulation Questionnaire - Ulaşan Özgüle and Sümer (2017)”, “Psychometric Properties of Child and Youth Resilience Measure - Arslan (2015)”, “Brief Adolescents’ Subjective Well-Being in School Scale - Özdemir and Sağkal (2016)”, and “Personal Information Form” were used as data collection tools. Research data were analyzed by hierarchical regression analysis method. As a result of the research; It was determined that emotional regulation, resilience and subjective well-being at school variables significantly predicted smartphone addiction.
adolescent smartphone addiction emotion regulation resilience subjective well-being at school
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | July 1, 2022 |
Submission Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 83 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.