Bu çalışma, oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş öğrenme etkinliklerinin biyoçeşitlilik öğrenimini başarı, tutumlar ve fen öğrenme becerileri açısından nasıl etkilediğini araştırmaktadır. Beş haftalık bir süre boyunca oyunlaştırma etkinlikleri yoluyla biyoçeşitlilik eğitimi alan bir deney grubuyla yarı deneysel bir yaklaşımın kullanıldığı araştırmaya elli altı 5. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplamak için “Biyoçeşitlilik Okuryazarlığı Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Sonuçlar, oyunlaştırılmış öğrenmenin öğrencilerin biyoçeşitlilik başarısını önemli ölçüde artırdığını göstermiştir. Ayrıca, deney grubunda biyoçeşitliliğin korunması, sürdürülebilirlik ve türlerin korunmasının öneminin yanı sıra biyoçeşitlilikle ilgili etik hususların anlaşılması da dahil olmak üzere biyoçeşitlilik okuryazarlığının çeşitli boyutlarında kayda değer gelişmeler gözlenmiştir. Çalışmada, oyunlaştırmanın ortaokul düzeyinde biyoçeşitlilik eğitim stratejilerine dahil edilmesi önerilmektedir.
This study explores how gamification enriched learning activities affect biodiversity learning in terms of achievement, attitudes and science learning skills. Fifty-six year- 5 pupils participated in the research that utilized a quasi-experimental approach with an intervention group receiving biodiversity education through gamification activities over a five-week period. The "Biodiversity Literacy Assessment Scale" was utilized to collect data. Results demonstrated gamified learning significantly increases students’ biodiversity achievement. Additionally, notable improvements were observed in the experimental group across various dimensions of biodiversity literacy, including understanding the importance of biodiversity conservation, sustainability, and species conservation, as well as ethical considerations related to biodiversity. Including gamification in biodiversity education strategies at the middle school level is recommended in the study.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Science and Mathematics Education (Other) |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 19, 2025 |
| Publication Date | October 24, 2025 |
| Submission Date | February 19, 2025 |
| Acceptance Date | September 11, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 24 Issue: 4 |