In this research, it is aimed to determine the differences of opinion about socio-scientific subjects of the teacher candidates who are educated in 4 different areas (Mathematics-Science-Social Sciences-Painting Teacher) within the Faculty of Education. The structured interview was used as a data collection tool in the study. The received data were subjected to content analysis using the NVivo 9 Program. It was further recategorized by two (2) teaching staff experts in the field of data taken from the interviews carried out with teacher candidates and comparisons were made between classifications to try to ensure the reliability of working with independent observers. The consistency of classifications made by two independent observers is examined. Coherence ratios of the data obtained from the classification of the two independent observers were calculated as 0.78 (Kappa Reliability Coefficient) using the NVivo 9 Program. As a result of this research, it has been determined that the knowledge of the teacher candidates who are trained in different fields in the Faculty of Education have different thoughts about the socioscientific issues by the influence of the learning and the mass media.
Bu araştırmada, Eğitim Fakültesi bünyesinde 4 farklı alanda (Matematik- Fen Bilgisi-Sosyal Bilgiler-Resim) eğitim gören öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konular hakkındaki görüş farklılıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılandırılmış görüşme, araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Alınan veriler NVivo 9 Programını kullanarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmelerden elde edilen veriler, alanında uzman iki (2) öğretim elemanı tarafından yeniden sınıflandırılmış ve bağımsız gözlemcilerle çalışmanın güvenilirliğini sağlamak için sınıflamalar arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. İki bağımsız gözlemci tarafından yapılan sınıflandırmaların tutarlılığı incelenmiştir. İki bağımsız gözlemcinin sınıflandırmasından elde edilen verilerin tutarlılık oranları NVivo 9 Programı kullanılarak 0.78 (Kappa Güvenilirlik Katsayısı) olarak hesaplanmıştır. Bu araştırma sonucunda, Eğitim Fakültesi'nde farklı alanlarda eğitim gören öğretmen adaylarının bilgi birikiminin, öğrenim ve kitle iletişim araçlarının etkisi ile sosyo-bilimsel konularda farklı düşüncelere sahip olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Sciences, Interdisciplinary |
Journal Section | Yayınlanan Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | March 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020, Volume 5, Issue 1 |
Bibtex | @research article { estudamegitim645590, journal = {Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi}, issn = {2548-0375}, eissn = {2548-0375}, address = {ESOGÜ}, publisher = {Eskişehir Osmangazi University}, year = {2020}, volume = {5}, number = {1}, pages = {25 - 39}, title = {Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji}, key = {cite}, author = {Sevım, Serkan and Ayvacı, Hakan Şevki} } |
APA | Sevım, S. & Ayvacı, H. Ş. (2020). Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi , 5 (1) , 25-39 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/estudamegitim/issue/53306/645590 |
MLA | Sevım, S. , Ayvacı, H. Ş. "Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji" . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 5 (2020 ): 25-39 <https://dergipark.org.tr/en/pub/estudamegitim/issue/53306/645590> |
Chicago | Sevım, S. , Ayvacı, H. Ş. "Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 5 (2020 ): 25-39 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji AU - Serkan Sevım , Hakan Şevki Ayvacı Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 25 EP - 39 VL - 5 IS - 1 SN - 2548-0375-2548-0375 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Journal of Education in Eskisehir Osmangazi University Turkic World Apply and Research Center Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji %A Serkan Sevım , Hakan Şevki Ayvacı %T Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji %D 2020 %J Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi %P 2548-0375-2548-0375 %V 5 %N 1 %R %U |
ISNAD | Sevım, Serkan , Ayvacı, Hakan Şevki . "Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi 5 / 1 (March 2020): 25-39 . |
AMA | Sevım S. , Ayvacı H. Ş. Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji. ESTUDAM Journal of Education. 2020; 5(1): 25-39. |
Vancouver | Sevım S. , Ayvacı H. Ş. Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi. 2020; 5(1): 25-39. |
IEEE | S. Sevım and H. Ş. Ayvacı , "Öğretmen Adaylarının Sosyo-bilimsel Konulardaki İnançları: Nükleer Enerji", Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 25-39, Mar. 2020 |
ISSN: 2548-0375