Bu çalışmanın odağında, Searching for the Labours of
Hercules (2014-1-TR01-KA201-01299) isimli Avrupa Birliği Erasmus+ projesi
kapsamında üretilen, Herkül’ün 12 Görevi mitolojik hikayesinin öğretimini
desteklemeyi hedefleyen “Labours of Hercules” (LOH) mobil oyununun geliştirme
süreci yer almaktadır. Araştırma, diğer modellerden farklı olarak hikaye
temelli oyun geliştirme sürecini açımlamaktadır. Çalışmada eğitsel oyun
modelleri incelenmiş, ardından araştırmacı günlükleri ve oyuna ilişkin
dokümantasyondan yola çıkılarak oyun geliştirme süreci modellenmiştir. Model,
oyun geliştirme sürecini ön analiz, analiz, tasarım ve geliştirme, uygulama
olmak üzere dört ana basamakta ele almaktadır. Her basamak kendi içinde en az
bir değerlendirme alt basamağını içermektedir. Sürekli güncellemenin olduğu ve
sarmal bir yol izlenen geliştirme süreci hikaye, amaç, mücadele, etkileşim,
dönüt ve kurallar gibi oyun bileşenlerinin doğrultusunda yapılandırılmıştır.
Tasarım ve geliştirme olmak üzere iki ayrı takım süreçte belirli noktalarda bir
araya gelerek çalışmış, öğrenme ve eğlenme dengesinin kurulmasında kritik
olması nedeniyle takımlar modele yansıtılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |