Yabancı
dil eğitiminin nispeten göz ardı edilen beceri alanı olarak değerlendirilen
dinlemenin, genel olarak dil becerilerinin geliştirilmesinde kritik bir rolü
bulunmaktadır. Bu çalışmada, dinleme becerilerinin geliştirilmesinde mobil
teknolojilerin kullanımını içeren ve tablet bilgisayarlarda podcastler
aracılığıyla yürütülen iki yıllık bir projenin bir parçası olan mobil-yoğun
dinleme süreçlerinin etkilerine odaklanılmaktadır. Bu amaçla öntest-sontest
kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı ve yansız olarak atanan 58
(deney=29; kontrol=29) katılımcının yer aldığı yaklaşık 10 hafta süren deneysel
işlem (mobil-yoğun-podcast-dinleme süreci) gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte deney
grubu katılımcıları sunuş yoluyla verilen dinleme ve sesletim dersine ek olarak
26 saat süren bir yoğun dinleme etkinliğine katılırken kontrol grubu
katılımcıları ders kapsamının dışında herhangi bir dinleme etkinliğine
katılmamışlardır. . Dikkat, tekrar ve dinleme yardımı sağlaması ve öğretici
kontrollü olması ve mobil bir uygulama ile tablet bilgisayar ortamında
gerçekleştirilmesi mobil-yoğun-podcast-dinleme sürecinin öne çıkan
özellikleridir. Bulgulara göre, süreçte gerçekleştirilen dinleme etkinlikleri
kapsamında deney grubunda bulunmanın dinleme-anlama, konuşma ve eleştirel
düşünme becerileri ile eleştirel düşünme eğilimlerini artırmada anlamlı bir
fark meydana getirmediği ortaya çıkmaktadır. Nitel analiz sonuçları ise dikkat
ve motivasyona yönelik faktörlerin mobil-yoğun-dinleme etkinliklerindeki önemini
ön plana çıkartmaktadır.
As a relatively neglected side of foreign
language education, listening-comprehension skill has vital role to promote
other language skills. Part of a two-year project, this study aimed to examine
the effects of mobile-extensive-podcast listening activities via tablet PCs on
listening, speaking, critical thinking skills and critical thinking
dispositions as well as listening strategy development of pre-service English
teachers based on qualitative and quantitative data. For this aim, true
experimental research model was adopted with a control group using
pre/posttests. The intervention was Mobile-intensive-podcast-listening and the
salient features of this intervention were that it was attentive, repetitive,
supportive, instructor-led, and was delivered via an android application on
tablet PCs. Findings indicated that mobile-intensive-podcast-listening had no significant
effect on improving listening, speaking, critical thinking skills, and
listening strategies. Based on the qualitative data, results highlighted the
importance of attentional and motivational factors for improving listening
skills.
second language acquisition foreign language learning mobile assisted language learning mobile learning intensive listening
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |