Although
virtual worlds emerged as a socialization environments, they have being used in
various areas of education. In these environments, there are several studies
focusing on challenges in teaching and learning, however what pedagogical
challenges that instructional designers experience during the design in virtual
worlds was not elaborated. In this study, the pedagogical challenges faced by
designers of virtual worlds in designing the learning-teaching process have
been investigated. 15 experts who participated in the virtual world design
process have attended. A 30-item questionnaire developed by researchers was
used as a data collection tool. The results showed that experts have
difficulties especially in monitoring, evaluating, scaffolding and feedback in
virtual worlds. Based on the results, how these challenges might be overcome
are discussed.
Sanal dünyalar bir sosyalleşme ortamı olarak ortaya
çıkmasına rağmen, eğitimde kullanımları da gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Bu
çalışmada sanal dünyalarda tasarım yapan uzmanların öğrenme-öğretme sürecini
tasarlarken karşılaştıkları pedagojik zorluklar araştırılmıştır. Sanal dünya
tasarım süreçlerinde rol almış 15 uzmanın katıldığı çalışmada veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 30 maddelik anket
kullanılmıştır. Sonuçta tasarımcıların
özellikle öğrencilere geri bildirim verme, öğrenci davranışlarını takip etme,
değerlendirme ve rehberlik etme süreçlerinde zorlandıkları belirlenmiştir. Bu
sonuçlar ışığında, belirtilen zorlukların aşılması için neler yapılması
gerektiği çalışmada tartışılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |