Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions Of International Trade And Logistics Program Graduates About The Education They Received And The Contribution Of This Education To Their Finding A Job

Year 2024, Volume: 34 Issue: 3, 1385 - 1402, 18.09.2024
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1369692

Abstract

The development of international trade and logistics has brought the training of qualified individuals with knowledge of these subjects to the agenda. For this reason, global trade and logistics departments have begun to open rapidly in Turkey. For employees to be knowledgeable, they must obtain information about their jobs throughout their training. At this point, it is important to get the opinions of all shareholders regarding the department while preparing the curriculum. One of these shareholders is graduate students. Therefore, the purpose of this research is to reveal how people who graduated from the International Trade and Logistics undergraduate program and work in a job related to their field evaluate the education they received, the activities they did during their education, and the impact of the education they received on finding a job. The sample of the research consists of 18 people who graduated from the Department of International Trade and Logistics and work in a job related to their field. The data collection method of the research is the in-depth interview. Content and descriptive analysis methods were used to analyze the data. According to the results of the research, the participants stated that there was a lack of practice in the education they received, a course containing logistics documents should be included in the curriculum, English preparation and internship are very important in finding a job.

Project Number

1919B012109099 TÜBİTAK 2209-A

References

  • Akkoca, C. (2012). Türkiye’deki üniversitelerde verilen lojistik eğitimi kapsamı gelişimi ve gelecek öngörüsü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Atalay, M., Bayer, H. ve Çelik, E. (2018). Meslek yüksekokulunda yapılan eğitimin mezunlarının iş hayatındaki etkisi üzerine bir araştırma. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2),71- 88. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/42811/364439.
  • Başak, H. (2020). Eğitim felsefesi kılavuzu. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 20(1), 375-378. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuilah/issue/55373/668314.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23–28. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/46796/586804.
  • Bayat, T. ve Bıyıklı, F., (2022). Lojistik yönetim bölümünde bilgisayar tabanlı eğitim ve öğretim. Journal of Politics Economy and Management, 5(1), 76-97. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2464459.
  • Bilgin, T. ve Kazancı Sunaoğlu, Ş. (2022). Lojistik performans ve uluslararası ticaret ilişkisi üzerine alanyazın incelemesi. Pamukkale Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 53, 325-344. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/72973/1105239.
  • Bircan, Ö. Ü. K., Okursoy, Ö. Ü. A., ve Sipahi, Ö. Ü. G. A. (2018). Türkiye’de lojistik ile ilgili eğitim veren bölümlerin niteliğine ilişkin bir araştırma. In IV. Internatıonal Caucasus-Central Asıa Foreıgn Trade And Logıstıcs Congress içinde (1293-1299 ss). https://ulk.ist/kutuphane/kitap/IV-UKODTLK/turkiyede-lojistik-ile-ilgili-egitim-veren-bolumlerin-niteligine-iliskin-bir-arastirma.
  • Bozyiğit, S. (2016). Türkiye’deki Lojistikle ilgili lisans bölümlerinin ders programları üzerine bir inceleme. Journal of Yasar University, 11(42), 133-149. https://doi.org/10.19168/jyu.72282.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Creswell, J. (2017). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları 3.bs. , (Çeviren Yüksel Dede), Eğiten Kitap:Ankara
  • Çalışkan, A., ve Öztürkoğlu, Y. (2014). Türkiye’de lojistik eğitiminde temel eğilimler. III. Ulusal Lojistik Ve Tedarik Zinciri Kongresi bildiri kitabı içinde (147-153 ss.) https://www.researchgate.net/publication/301821651_Turkiye'de_Lojistik_Egitiminde_Temel_Egilimler.
  • Çekerol, G.S., ve Kurnaz, N. (2011). Küresel kriz ekseninde lojistik sektörü ve rekabet analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 47-59. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61802/924464.
  • Çelikkıran, A. (1995). İnsan, çevre, eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4 (4), 569-572. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10391/127137.
  • Çıkmak, S. (2016). Türkiye’de lojistik eğitiminin durumu ve lojistik eğitiminin geliştirilmesine yönelik öneriler. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), 1-13. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/rteusbe/issue/26017/274014.
  • Demirtaş, M. ve Demirtaş, V. E. (2022). Lojistik sektörünün üniversitelerin lojistik bölümlerinden beklentileri: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği. Journal of Maritime Transport and Logistics, 4 (1), 23-38. Erişim adresi https://doi.org/10.52602/mtl.1057915.
  • Duran, G. ve Çelikkaya, S. (2019). Türkiye’de lojistik üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. G.Ü. İslâhiye İİBF Uluslararası E-Dergi, 3 (3), 152-167. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/iiibfud/issue/51574/618329.
  • Erturgut, R., (2016). Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi. Ankara: Özgem Matbaacılık.
  • Gani, A. (2017). The logistics performance effect in international trade. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 33(4), 279-288. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2017.12.012.
  • Grozdanovska, V., Jankulovski, N., and Bojkovska, K. (2017). International business and trade. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research (IJSBAR), 31(3), 105-114. Retrieved from https://www.gssrr.org/index.php/JournalOfBasicAndApplied/article/view/6884.
  • Hocaoğlu, S., Güner, S., ve Coşkun, E. (2015) Sektörün lojistik eğitimi veren üniversitelerden beklentilerinin tespit edilmesine yönelik bir çalışma. 7. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi içinde (775-785 ss.) file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/HocaoluGnerveCokun2015.pdf.
  • İnce, M., Bozyiğit,S., ve Çelenk, İ.(2016). Lojistik sektörünün üniversitelerdeki lojistik eğitimini değerlendirmesı üzerine nitel bir çalışma, International Conference of Strategic Research in Social Science And Education içinde (288-306 ss.).
  • Johnson, J. M. (2002). In-depth interviewing. Gubrium F. Jaber and Holstein A. James.(Ed.) Handbook of ınterview research context & method içinde (103-120 ss.). London: Sage Publications.
  • Karataş, Z. (2015). Manevi temelli sosyal hizmet davranışı, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 3-15. Erişim adresi https://silo.tips/download/manev-temell-sosyal-hzmet.
  • Kayaalp, K. (2018). Ön lisans mezunu öğrencilerinin almış oldukları eğitim ve istihdam ilişkisine yönelik bir araştırma: SDÜ Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu örneği. SDÜ Teknik Bilimler Dergisi, 8(1): 34-42. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/tbed/issue/34644/345226.
  • Korkut, Y., Yavuz, S. ve Zeren, F. (2021). Uluslararası ticaret ve lojistik arasındaki ilişkinin incelenmesi: G20 ülkeleri örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi,30,77-88. https://doi.org/10.18092/ulikidince.764015.
  • Küçük, O. (2011). Lojistik ilkeleri ve yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Küçüksolak, B.T. (2006). Dünyada ve Türkiye’de lojistik eğitimi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Lander, R. (2016). Addressing the challenges of logistics and supply chain education: A case study of programme development in the UK. International Scientific Conference Business Logistics in Modern Management içinde (39-50 ss). file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/4677-Article%20Text-13349-1-10-20161026.pdf.
  • Öcal, Y. (2019). Lojistik sektörü ile ilişkili unsurların lojistik istihdamına etkisi: Konya Karaman bölgesi üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Öktem, Ş. ve Şahin, F.İ. (2011), Sektör ve meslek yüksekokulu beklentilerine bir örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulunda açılması hedeflenen programlara ilişkin bir çalışma, 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu içinde (1-8 ss.). , http://acikerisim.baskent.edu.tr/bitstream/handle/11727/1903/0c430d98424481f95f1072fe5a4d618c.pdf?sequence=2&isAllowed=y
  • Özkan, R. (2018), Lojistik eğitimi alan öğrencilerin staj algılarının işletme ile ilgili faktörler bağlamında incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Tarsus Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin. Özkan, R. ve Bozyiğit, S. (2020). Staj algısının işletmeyle ilgili faktörler bağlamında incelenmesi: Lojistik eğitimi üzerine bir araştırma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 562-596. https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2020.025.
  • Özoğlu, B., Senir, G. ve Büyükkeklik, A. (2020). Devlet üniversitelerinde lojistik eğitimine yönelik bir araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2), 19-35. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/oskauiibfd/issue/59226/800269.
  • Salman Yıkmış, M. (2020). Nitel araştırmalarda e-görüşme tekniği . Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 183-197 . https://doi.org/10.26468/trakyasobed.556296.
  • Sayın, A. A. ve Küçük, Ü. (2020). Lojistik bölümünü tercih eden öğrencilerin lojistik sektöründen beklentileri: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 16 (28), 1342-1373. https://doi.org/10.26466/opus.679831.
  • Şahin, S. (2018). Türkiye’de lojistik eğitimi, lojistik eğitim standartları, mesleki yeterlilik ve Bologna süreci, AB üye ülkeleri ile Türkiye kıyaslaması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul
  • Tekin, M., Zerenler, M., ve Bilge, A. (2005). Bilişim teknolojileri kullanımının işletme performansına etkileri: Lojistik sektöründe bir uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 4(8), 115-129. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/ticaretfbd/issue/21348/229007.
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20 (1), 153- 182. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1355632.
  • Türker, M. T. (2009). İçsel büyüme teorilerinde içsel büyümenin kaynağı ve uluslararası ticaret olgusuyla ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (25),87-94. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4767/65546.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2021). Dış ticaret istatistikleri temmuz 2021, Erişim adresi https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Dis-Ticaret-Istatistikleri-Temmuz-2021-37419.
  • Türkoğlu, M. ve Duran, G. (2019). Lojistik sektörünün önemi ve bölgesel kalkınmaya katkıları. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 1 (2), 86-97. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosguz/issue/51299/646464.
  • Türnüklü, A. (2000), Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24,543-559. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941.
  • Ulu, C. ve Aracı, C. (2012). Türkiye'de dış ticaret lojistik süreçleri: Maliyet ve rekabet unsurları, İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Wansavatkul, P. (2013). The Impact of educational logistics on entrepreneurial success in higher education. International Journal of Arts and Sciences, 6(4), 43-57. Erişim adresi http://papers.iafor.org/wp-content/uploads/papers/ece2013/ECE2013_0409.pdf.
  • Vijayasri, G. V. (2013). The importance of international trade in the world. International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 2(9), 111-119. Erişim adresi https://www.scirp.org/(S(i43dyn45teexjx455qlt3d2q))/reference/referencespapers.aspx?referenceid=3189848
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2021). Uluslararası ticaret ve lojistik YÖKATLAS, Erişim tarihi https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10824

ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK PROGRAMI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİM VE BU EĞİTİMİN İŞ BULMALARINA KATKISI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2024, Volume: 34 Issue: 3, 1385 - 1402, 18.09.2024
https://doi.org/10.18069/firatsbed.1369692

Abstract

Günümüzde uluslararası ticaret ve lojistiğin gelişmesi bu konularda bilgi birikimine sahip nitelikli bireylerin yetiştirilmesini gündeme getirmiştir. Bu nedenle de Türkiye’de uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili bölümler hızla açılmaya başlamıştır. Çalışanların bilgi sahibi olabilmesi için eğitimleri boyunca işleri ile ilgili bilgileri edinmeleri zorunludur. Bu noktada da müfredatlar hazırlanırken bölümle ilgili tüm paydaşların fikirlerinin alınması önem arz etmektedir. Bu paydaşlardan biri de mezun öğrencilerdir. Bu nedenle bu araştırmanın amacı, Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programından mezun olup alanıyla ilgili bir işte çalışan kişilerin aldıkları eğitimi, eğitimleri süresince yaptıkları faaliyetleri ve aldıkları eğitimin iş bulmalarına etkisini nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümünden mezun olmuş ve alanı ile ilgili bir işte çalışan 18 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama yöntemi derinlemesine görüşme, analiz yöntemi içerik ve betimsel analizdir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar aldıkları eğitimde uygulama eksikliği olduğunu, lojistik belgelerini içeren bir dersin müfredatta yer alması gerektiğini, İngilizce hazırlık ve stajın iş bulmada oldukça önemli olduğunu belirtmişlerdir.

Supporting Institution

2209-A TÜBİTAK öğrenci projesinin makaleye dönüştürülmüş halidir. Bu nedenle makale kabul edilirse bu bilgilere makalede yer verilecektir.

Project Number

1919B012109099 TÜBİTAK 2209-A

References

  • Akkoca, C. (2012). Türkiye’deki üniversitelerde verilen lojistik eğitimi kapsamı gelişimi ve gelecek öngörüsü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Atalay, M., Bayer, H. ve Çelik, E. (2018). Meslek yüksekokulunda yapılan eğitimin mezunlarının iş hayatındaki etkisi üzerine bir araştırma. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2),71- 88. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbder/issue/42811/364439.
  • Başak, H. (2020). Eğitim felsefesi kılavuzu. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 20(1), 375-378. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuilah/issue/55373/668314.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23–28. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfed/issue/46796/586804.
  • Bayat, T. ve Bıyıklı, F., (2022). Lojistik yönetim bölümünde bilgisayar tabanlı eğitim ve öğretim. Journal of Politics Economy and Management, 5(1), 76-97. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2464459.
  • Bilgin, T. ve Kazancı Sunaoğlu, Ş. (2022). Lojistik performans ve uluslararası ticaret ilişkisi üzerine alanyazın incelemesi. Pamukkale Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 53, 325-344. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/72973/1105239.
  • Bircan, Ö. Ü. K., Okursoy, Ö. Ü. A., ve Sipahi, Ö. Ü. G. A. (2018). Türkiye’de lojistik ile ilgili eğitim veren bölümlerin niteliğine ilişkin bir araştırma. In IV. Internatıonal Caucasus-Central Asıa Foreıgn Trade And Logıstıcs Congress içinde (1293-1299 ss). https://ulk.ist/kutuphane/kitap/IV-UKODTLK/turkiyede-lojistik-ile-ilgili-egitim-veren-bolumlerin-niteligine-iliskin-bir-arastirma.
  • Bozyiğit, S. (2016). Türkiye’deki Lojistikle ilgili lisans bölümlerinin ders programları üzerine bir inceleme. Journal of Yasar University, 11(42), 133-149. https://doi.org/10.19168/jyu.72282.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Creswell, J. (2017). Araştırma deseni nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları 3.bs. , (Çeviren Yüksel Dede), Eğiten Kitap:Ankara
  • Çalışkan, A., ve Öztürkoğlu, Y. (2014). Türkiye’de lojistik eğitiminde temel eğilimler. III. Ulusal Lojistik Ve Tedarik Zinciri Kongresi bildiri kitabı içinde (147-153 ss.) https://www.researchgate.net/publication/301821651_Turkiye'de_Lojistik_Egitiminde_Temel_Egilimler.
  • Çekerol, G.S., ve Kurnaz, N. (2011). Küresel kriz ekseninde lojistik sektörü ve rekabet analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 47-59. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbed/issue/61802/924464.
  • Çelikkıran, A. (1995). İnsan, çevre, eğitim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4 (4), 569-572. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10391/127137.
  • Çıkmak, S. (2016). Türkiye’de lojistik eğitiminin durumu ve lojistik eğitiminin geliştirilmesine yönelik öneriler. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (3), 1-13. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/rteusbe/issue/26017/274014.
  • Demirtaş, M. ve Demirtaş, V. E. (2022). Lojistik sektörünün üniversitelerin lojistik bölümlerinden beklentileri: Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği. Journal of Maritime Transport and Logistics, 4 (1), 23-38. Erişim adresi https://doi.org/10.52602/mtl.1057915.
  • Duran, G. ve Çelikkaya, S. (2019). Türkiye’de lojistik üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. G.Ü. İslâhiye İİBF Uluslararası E-Dergi, 3 (3), 152-167. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/iiibfud/issue/51574/618329.
  • Erturgut, R., (2016). Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi. Ankara: Özgem Matbaacılık.
  • Gani, A. (2017). The logistics performance effect in international trade. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 33(4), 279-288. https://doi.org/10.1016/j.ajsl.2017.12.012.
  • Grozdanovska, V., Jankulovski, N., and Bojkovska, K. (2017). International business and trade. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research (IJSBAR), 31(3), 105-114. Retrieved from https://www.gssrr.org/index.php/JournalOfBasicAndApplied/article/view/6884.
  • Hocaoğlu, S., Güner, S., ve Coşkun, E. (2015) Sektörün lojistik eğitimi veren üniversitelerden beklentilerinin tespit edilmesine yönelik bir çalışma. 7. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi içinde (775-785 ss.) file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/HocaoluGnerveCokun2015.pdf.
  • İnce, M., Bozyiğit,S., ve Çelenk, İ.(2016). Lojistik sektörünün üniversitelerdeki lojistik eğitimini değerlendirmesı üzerine nitel bir çalışma, International Conference of Strategic Research in Social Science And Education içinde (288-306 ss.).
  • Johnson, J. M. (2002). In-depth interviewing. Gubrium F. Jaber and Holstein A. James.(Ed.) Handbook of ınterview research context & method içinde (103-120 ss.). London: Sage Publications.
  • Karataş, Z. (2015). Manevi temelli sosyal hizmet davranışı, Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 3-15. Erişim adresi https://silo.tips/download/manev-temell-sosyal-hzmet.
  • Kayaalp, K. (2018). Ön lisans mezunu öğrencilerinin almış oldukları eğitim ve istihdam ilişkisine yönelik bir araştırma: SDÜ Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu örneği. SDÜ Teknik Bilimler Dergisi, 8(1): 34-42. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/tbed/issue/34644/345226.
  • Korkut, Y., Yavuz, S. ve Zeren, F. (2021). Uluslararası ticaret ve lojistik arasındaki ilişkinin incelenmesi: G20 ülkeleri örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi,30,77-88. https://doi.org/10.18092/ulikidince.764015.
  • Küçük, O. (2011). Lojistik ilkeleri ve yönetimi, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Küçüksolak, B.T. (2006). Dünyada ve Türkiye’de lojistik eğitimi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Lander, R. (2016). Addressing the challenges of logistics and supply chain education: A case study of programme development in the UK. International Scientific Conference Business Logistics in Modern Management içinde (39-50 ss). file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/4677-Article%20Text-13349-1-10-20161026.pdf.
  • Öcal, Y. (2019). Lojistik sektörü ile ilişkili unsurların lojistik istihdamına etkisi: Konya Karaman bölgesi üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Öktem, Ş. ve Şahin, F.İ. (2011), Sektör ve meslek yüksekokulu beklentilerine bir örnek: Başkent Üniversitesi Kazan Meslek Yüksekokulunda açılması hedeflenen programlara ilişkin bir çalışma, 6. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu içinde (1-8 ss.). , http://acikerisim.baskent.edu.tr/bitstream/handle/11727/1903/0c430d98424481f95f1072fe5a4d618c.pdf?sequence=2&isAllowed=y
  • Özkan, R. (2018), Lojistik eğitimi alan öğrencilerin staj algılarının işletme ile ilgili faktörler bağlamında incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Tarsus Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mersin. Özkan, R. ve Bozyiğit, S. (2020). Staj algısının işletmeyle ilgili faktörler bağlamında incelenmesi: Lojistik eğitimi üzerine bir araştırma. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 562-596. https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2020.025.
  • Özoğlu, B., Senir, G. ve Büyükkeklik, A. (2020). Devlet üniversitelerinde lojistik eğitimine yönelik bir araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4 (2), 19-35. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/oskauiibfd/issue/59226/800269.
  • Salman Yıkmış, M. (2020). Nitel araştırmalarda e-görüşme tekniği . Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 183-197 . https://doi.org/10.26468/trakyasobed.556296.
  • Sayın, A. A. ve Küçük, Ü. (2020). Lojistik bölümünü tercih eden öğrencilerin lojistik sektöründen beklentileri: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 16 (28), 1342-1373. https://doi.org/10.26466/opus.679831.
  • Şahin, S. (2018). Türkiye’de lojistik eğitimi, lojistik eğitim standartları, mesleki yeterlilik ve Bologna süreci, AB üye ülkeleri ile Türkiye kıyaslaması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul
  • Tekin, M., Zerenler, M., ve Bilge, A. (2005). Bilişim teknolojileri kullanımının işletme performansına etkileri: Lojistik sektöründe bir uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 4(8), 115-129. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/ticaretfbd/issue/21348/229007.
  • Tekindal, M. ve Uğuz Arsu, Ş. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20 (1), 153- 182. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1355632.
  • Türker, M. T. (2009). İçsel büyüme teorilerinde içsel büyümenin kaynağı ve uluslararası ticaret olgusuyla ilişkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (25),87-94. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4767/65546.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2021). Dış ticaret istatistikleri temmuz 2021, Erişim adresi https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Dis-Ticaret-Istatistikleri-Temmuz-2021-37419.
  • Türkoğlu, M. ve Duran, G. (2019). Lojistik sektörünün önemi ve bölgesel kalkınmaya katkıları. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi, 1 (2), 86-97. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/sosguz/issue/51299/646464.
  • Türnüklü, A. (2000), Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24,543-559. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941.
  • Ulu, C. ve Aracı, C. (2012). Türkiye'de dış ticaret lojistik süreçleri: Maliyet ve rekabet unsurları, İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Wansavatkul, P. (2013). The Impact of educational logistics on entrepreneurial success in higher education. International Journal of Arts and Sciences, 6(4), 43-57. Erişim adresi http://papers.iafor.org/wp-content/uploads/papers/ece2013/ECE2013_0409.pdf.
  • Vijayasri, G. V. (2013). The importance of international trade in the world. International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 2(9), 111-119. Erişim adresi https://www.scirp.org/(S(i43dyn45teexjx455qlt3d2q))/reference/referencespapers.aspx?referenceid=3189848
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2021). Uluslararası ticaret ve lojistik YÖKATLAS, Erişim tarihi https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-bolum.php?b=10824
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Issue
Authors

Kaan Kapıcıoğlu 0009-0004-9914-7180

Sezen Bozyiğit 0000-0002-0951-3588

Project Number 1919B012109099 TÜBİTAK 2209-A
Publication Date September 18, 2024
Submission Date October 1, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 34 Issue: 3

Cite

APA Kapıcıoğlu, K., & Bozyiğit, S. (2024). ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK PROGRAMI MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİM VE BU EĞİTİMİN İŞ BULMALARINA KATKISI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 34(3), 1385-1402. https://doi.org/10.18069/firatsbed.1369692