The aim of this study is to present an activity design within the framework of the 7E Model for text-based activities used to develop language skills in Turkish lessons. In Turkish lessons, some text-based activities are used to help students gain comprehension and expression skills. Various models can be used to design these activities. One of these models is the 7E Model. The text-based activity design designed within the framework of the 7E Model aims to make learning enjoyable and effective by providing students with skills such as text analysis, synthesis and presentation, while encouraging students to understand texts correctly, develop critical thinking skills and express their thoughts creatively. For this purpose, the study was conducted by document analysis method, one of the qualitative research methods. In the study, the text titled “Okumak” in the Secondary School and Imam Hatip Secondary School Turkish 6. Class Textbook (2021) from the Ministry of National Education Publications was selected using the simple random sampling method; activity design stages were given and information about the activities was tabulated and presented. As a result, the study offers a new perspective and a practical example to Turkish teachers by using the 7E Model in text-based activity design.
-
Çalışmanın amacı Türkçe dersinde dil becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılan metne dayalı etkinlikler için 7E Modeli çerçevesinde bir etkinlik tasarımı sunmaktır. Türkçe dersi, öğrencilere dilin temel unsurlarını anlama ve anlatma becerilerini kazandırmada kritik bir rol oynamaktadır. Söz konusu dil becerileri, metne dayalı birtakım etkinliklerle geliştirilir ve pekiştirilir. Türkçe dersi için metne dayalı etkinlikler tasarlarken çeşitli yaklaşım ve modeller kullanılabilir: Tema tabanlı, oyun tabanlı, eleştirel ve yaratıcı okuma yaklaşımı, soru-cevap, modeli vb. 7E Modeli de metne dayalı etkinlik tasarımında kullanılabilecek etkili bir model olarak görülebilir. 7E Modeli çerçevesinde tasarlanan metin temelli etkinlik tasarımı, bir yandan öğrencilerin metinleri doğru bir biçimde anlamalarını, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini, düşüncelerini yaratıcı bir şekilde ifade etmelerini teşvik ederken diğer yandan öğrencilere metin analizi, sentezleme ve sunum gibi becerileri kazandırarak öğrenmeyi keyifli ve etkili hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada basit seçkisiz örneklem yöntemi kullanılarak Milli Eğitim Bakanlığı Yayınlarından Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Türkçe 6. Sınıf Ders Kitabı’ndaki (2021) “Okumak” adlı metin seçilmiş; söz konusu metinden hareketle etkinlik tasarlama aşamaları verilmiş ve etkinliklere ilişkin bilgiler tablolaştırılarak sunulmuştur. Sonuç olarak çalışma, metin temelli etkinlik tasarımında 7E Modelini kullanarak Türkçe öğretmenlerine yeni bir bakış açısı ve pratik bir örnek sunmaktadır.
-
-
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Early Pub Date | September 8, 2025 |
Publication Date | September 23, 2025 |
Submission Date | November 14, 2024 |
Acceptance Date | July 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 35 Issue: 3 |