Current Issue

Volume: 35 Issue: 3, 9/23/25

Year: 2025

Articles

Research Article

9. The Impact of Web 2.0 Tools on Children’s Vocabulary Acquisition: A Quasi-Experimental Study

Research Article

12. Kadınhanı (Konya) Ağzında Kalıp Sözler

Research Article

16. Yaşa Göre Mutluluk Algısı Değişir Mi?
Default avatar
Prof. Dr. Ahmet AKSIN FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Late Modern Urban History, Late Modern Ottoman History
Classical Greek and Roman History, Old Anatolian History, History of Old Asia Minor

He earned a bachelor's degree in economics and a master's degree in economic theory from Istanbul University. The field of economic theory is the focus of study for both degrees. He completed his PhD program at Kyoto University's Department of Economics. His studies concentrate on the economies of East Asia, energy economics, financial economics, institutional economics, and input-output analysis. His primary research interests are in the institutional frameworks of global and financial economies. He was employed at a broad range of institutions, and his works were published in scholarly publications. At the present, he is working as an associate professor at the economics department of Firat University in Turkey. Moreover, he was a research fellow at the Faculty of Engineering in the Kyushu University.

Econometrics Theory, Institutional Economics Theory, Macroeconomic Theory, Mathematical Economics
A. Onur Bamyacı
Assoc. Prof. Dr. A. Onur BAMYACI Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Arkeoloji Bölümü Web

Doktora Anabilim Dalı: Arkeoloji 

Doçentlik Bilim Dalı: Arkeoloji

Çalışma Alanı: Sürtmetaş Alet Endüstrisi

Early Bronze Age Archeology, Neolithic Age Archeology, Archaeology

bingöl üniversitesi fen edebiyat fakültesi felsefe bölümü öğretim üyesi

Modern Philosophy, Philosophy of Mind
Default avatar
Assoc. Prof. Adnan ÇETİN Mardin Artuklu Üniversitesi
Adnan Çetin, 1984 Bitlis doğumludur. İlk, orta ve lise eğitimini Bitlis'te tamamlamıştır. 2008 yılında İnönü Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümünden mezun olmuştur. 2010 yılında aynı üniversitede "Şerif Mardin'in Modernlik Anlayışı" isimli teziyle yüksek lisansını, 2017 yılında da Mersin Üniversitesi Sosyoloji bölümünden "Türk Sinemasında Yoksulluk Temsilleri: 1960-1975 Dönemi" isimli teziyle doktorasını tamamlamıştır. Çetin, Mardin Artuklu Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. İlgilendiği alanlar, sinema sosyolojisi, iletişim sosyolojisi ve sanat sosyolojisi gibi alanlardır.
Cinema Sociology, Communication Sociology
Ahmet Yücel
Assoc. Prof. Dr. Ahmet YÜCEL ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
Statistical Experiment Design, Applied Statistics, Data Mining and Knowledge Discovery, Machine Learning, Artificial Intelligence, Operation, Quantitative Decision Methods , Statistical Quality Control, Theory of Sampling, Risk Analysis, Biostatistics, Demography, Statistical Analysis
Ahmet Gündüz
Prof. Dr. Ahmet GÜNDÜZ Gaziantep Üniversitesi
History of Ottoman Socio-Economy, Ottoman Field Service
New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Default avatar
Prof. Dr. Ali Murat AKTEMUR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Urban in Art History , Art History, Theory and Criticism (Other), Islamic Arts, Aesthetics in Architecture, Contemporary Art, Painting History, Byzantine Art, Art History, Visual Cultures, History of Architecture, Cultural and Natural Heritage
Ali Osman Uysal
Prof. Dr. Ali Osman UYSAL Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Art History, Archeology of Ottoman
Health Management
Arya Dilek Erenoğlu Ataizi
Assoc. Prof. Dr. Arya Dilek ERENOĞLU ATAİZİ Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye), South-West (Oghuz) Turkic Dialects and Literatures
Default avatar
Prof. Dr. Arzu KARACA MUNZUR ÜNİVERSİTESİ

İşletme yönetimi ve strateji alanında doçentlik belgesi aldıktan sonra sağlık yönetimi bölümüne geçerek yönetim, insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış, endüstri psikolojisi ve sağlık yönetimi alanlarında çalışmalar yapmaktayım. 

Human Resources and Industrial Relations (Other), Human Resources Management, Labor Psychology, Health Management
Science Education
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Aybüke YALÇIN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Service Marketing, Marketing (Other), International Marketing
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Ayla KAYABAŞ Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Natural Language Processing, Deep Learning
Aysel Çetinkaya
Assoc. Prof. Aysel ÇETİNKAYA KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
New Media, Journalism Studies, Journalism
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Ayşegül KUŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Late Modern Ottoman History
Ayşenur Özdal
Assoc. Prof. Dr. Ayşenur ÖZDAL GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
Turkish Folklore
Default avatar
Prof. Dr. B. Ümit BOZKURT ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Applied Linguistics and Educational Linguistics, Education
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Birgül ÜSTÜNBAŞ ERDOĞAN İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Public Relations Methods and Instruments, Communication Technology and Digital Media Studies, Organisational, Interpersonal and Intercultural Communication, New Communication Technologies, Public Relations, Public Relations Campaigns and Applications
Burçin Erdoğu
Prof. Dr. Burçin ERDOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Archaeology
Default avatar
Prof. Dr. Bülent KIRMIZI It is not affiliated with an institution
German Language, Literature and Culture
Celalettin Uzun
Assoc. Prof. Dr. Celalettin UZUN BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
Early Modern Urban History, Ottoman history, Early Modern Ottoman History
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Didem TÜRKOĞLU KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
Political Sociology
Eda Evla Mutlu
Asst. Prof. Dr. Eda Evla MUTLU ANTALYA BİLİM ÜNİVERSİTESİ, TURİZM FAKÜLTESİ
Consumer Behaviour, Organisational Behaviour, Food Sustainability, Sustainable Gastronomy, Small Business Organisation and Management
Emine Tok
Assoc. Prof. Dr. Emine TOK EGE ÜNİVERSİTESİ Web
Creative Arts and Writing, Art History
Default avatar
Prof. Dr. Enver ÇAKAR FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Urbanization History, History of Ottoman Minorities, History of Ottoman Economy
Default avatar
Prof. Dr. Ercan SARIDOĞAN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İKTİSAT FAKÜLTESİ
Applied Macroeconometrics

Doğum Tarihi:             14.04.1971

Lisans:                           ODTÜ, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölüm (1994)

Yüksek Lisans:            Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (1999)

Doktora:                       Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (2006)

Yüksek Lisans Tezi:     Anadolu’da Mithra Kültü (12.05.1999)

Doktora Tezi:                Roma İmparatorluğu Döneminde Frigya Epiktetos Merkezlerinde Sosyopolitik, Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Yapı. (20.09.2006)

Kurumu:                        Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü

Anabilim Dalı:              Eskiçağ Tarihi

e-posta:                        eiznik@anadolu.edu.tr

İş Adresi:                        Anadolu Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü

İş Telefonu:                 +90 (222) 335 0580 / 4025

Old Anatolian History, Classical Greek and Roman History
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Erkan GÜLTER Fırat Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Product and Brand Management
Organisational Behaviour, Strategy, Human Resources Management
Default avatar
Prof. Dr. Esma İGÜS MIMAR SINAN FINE ARTS UNIVERSITY
Plastic Arts, Urban Archeology, Painting History, History of Architecture, Urban in Art History , Cultural and Natural Heritage, Turkish-Islamic Arts History, Interdisciplinary Art, Visual Cultures, History of Advertising
Fahrettin Özbey
Fahrettin ÖZBEY BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ Web
Statistical Theory, Applied Statistics, Stochastic (Probability ) Process, Statistical Analysis
Fatih Bal
Assoc. Prof. Fatih BAL SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
Psychopathology, Applied and Developmental Psychology, Behavioural Neuroscience
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Fatma KİLİNÇ AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Urban Sociology and Community Studies, Youth Sociology , Migration Sociology
Organisational, Interpersonal and Intercultural Communication, Management Sociology
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Ferda ATLI İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Language Studies
Ferdi Güzel
Assoc. Prof. Dr. Ferdi GÜZEL Bayburt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Web
1979 yılında Elazığ’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elazığ’da tamamladı. 2000 yılında Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Aynı yıl Elazığ’ın Palu ilçesinde Türkçe öğretmeni olarak göreve başladı. 2005’te Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı’nda başladığı yüksek lisans programını 2007 yılında Prof. Dr. Ahat Üstüner’in danışmanlığında hazırladığı “Peyami Safa’nın Yalnızız Romanında Söz Dizimi” konulu yüksek lisans tezi ile tamamlayarak Türk dili uzmanı oldu. 2010 yılında Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı’nda başladığı doktora öğrenimini, 2015’te “Türkiye Türkçesi Ağızlarında Söz Yapımı” adlı teziyle tamamladı. 2016’dan beri Bayburt Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Türkiye Türkçesi ağızları, söz dizimi ve yapım ekleri üzerine makale ve bildirileri bulunmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır.
New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye), Turkish Language and Literature
Late Modern Ottoman History
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Filiz SAYAR YALOVA ÜNİVERSİTESİ
Memory and Attention, Cognition
Cultural Heritage and Conservation, Architectural Heritage and Conservation, Protection, Restoration and Repair in Buildings, Environment, Habitation and Products
Default avatar
Prof. Dr. Gökay DURMUŞ Kafkas Üniversitesi
Modern Turkish Literature in Turkiye Field
Gökhan Uyanık
Assoc. Prof. Dr. Gökhan UYANIK KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Science Education, Ecological Applications, Classroom Education, Basic Training
Gökhan Şahin
Assoc. Prof. Gökhan ŞAHİN KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Memory and Attention, Decision Making, Learning, Motivation and Emotion, Experimental Psychology, Applied and Developmental Psychology, Testing, Assessment and Psychometrics, Cognitive and Computational Psychology, Cognition
Gökhan Ilgaz
Assoc. Prof. Dr. Gökhan ILGAZ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
In-Service Training, Curriculum and Instration , Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education
Applied Sociology, Program Evaluation and Social Impact Assessment
Gülsüm Çamur
Prof. Dr. Gülsüm ÇAMUR Ondokuz Mayıs Üniversitesi


E-Posta Adresi : gulsum.camur@omu.edu.tr
Adres
:
:
-
Telefon (Cep)
GÜLSÜM ÇAMUR
PROFESÖR
Öğrenim Bilgisi
2000
Tez adı: Sosyal hizmet bakış açısından yoksul kadınlar: Altındağ örneği (2006) Tez
Danışmanı:(NİLGÜN KÜÇÜKKARACA)
Doktora
12/Haziran/2006
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SOSYAL HİZMET (DR)/
1996
Tez adı: Aile işlevleri ile ailenin sosyal, demografik ve ekonomik nitelikleri ve yaşam döngüsü
arasındaki ilişkiler (2000) Tez Danışmanı:(ERDEN ÜNLÜ)
Yüksek Lisans
26/Haziran/2000
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SOSYAL HİZMET (YL) (TEZLİ)/
1992
Lisans
24/Haziran/1996
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL HİZMETLER YÜKSEKOKULU/SOSYAL HİZMET PR./
Akademik Görevler
PROFESÖR ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/SOSYAL HİZMET
2019 BÖLÜMÜ)
PROFESÖR İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/SAĞLIK BİLİMLERİ
2017-2019 FAKÜLTESİ/SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ/SOSYAL HİZMET PR. (TAM BURSLU))
DOÇENT BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ÇOCUK GELİŞİMİ
2016-2017 BÖLÜMÜ)
DOÇENT TURGUT ÖZAL ÜNİVERSİTESİ/ANKARA SAĞLIK YÜKSEKOKULU/SOSYAL HİZMETLER
2012-2016 BÖLÜMÜ (Bölüm Başkanı)
YARDIMCI DOÇENT KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ/SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ÇOCUK GELİŞİMİ
2010-2012 BÖLÜMÜ/ÇOCUK GELİŞİMİ ANABİLİM DALI)
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ (DR) HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU/BÜRO
2006-2010 HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ)
1
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/SOSYAL
1997-2006 HİZMET BÖLÜMÜ)
Yönetilen Tezler
Yüksek Lisans
2023
ÖZDEMİR NEJLA, (2023). Kırsaldaki Yaşlı Kadınların Yalnızlık Düzeylerinin Ortaya Konulması ve Sosyal
Hizmet İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim Enstitüsü->Sosyal
Hizmet Ana Bilim Dalı (Devam Ediyor)
1.
TOKER BİNNUR GİZEM, (2023). YAŞLI BAKIM PERSONELLERİNİN DEMANS HASTALIĞINA İLİŞKİN
TUTUMLARI, Ondokuz Mayıs Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı
(Devam Ediyor)
2.
ACAR BÜŞRANUR, (2023). Çokkültürcü Sosyal Hizmet Bağlamında Göçmen ve Mültecilerle Komşuluk
İlişkilerinin İncelenmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana
Bilim Dalı (Devam Ediyor)
3.
YILDIRIM MÜZEYYEN, (2023). Evli Bireylerin Ebeveynleşme Düzeyleri ile Evlilik Hayatındaki Rolleri ve
Evlilik Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim
Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı (Devam Ediyor)
4.
KARABAŞ RIFAT, (2023). Sosyal Hizmet Uzmanlarının Sosyal Girişimcilik Öncülleri Araştırması, Ondokuz
Mayıs Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim Enstitüsü->Sosyal Hizmetler Ana Bilim Dalı (Devam Ediyor)
5.
2020
ÇAYMAN NUR SEDA, (2020). Sosyal hizmet perspektifinden kadın hemodiyaliz hastaların hastalığını
değerlendirmeleri üzerine bir araştırma, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim
Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı (Tamamlandı)
6.
2016
BULGURCUOĞLU SULTAN EBRU, (2016). Hükümlü çocukların gelecek beklentileri üzerine bir
değerlendirme, Turgut Özal Üniversitesi->Sağlık Bilimleri Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı
(Tamamlandı)
7.
ÖZÜDOĞRU DÜŞÜNMEZ REYHAN, (2016). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve eş seçimine ilişkin görüş ve
düşünceleri, Turgut Özal Üniversitesi->Sağlık Bilimleri Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı
(Tamamlandı)
8.
Doktora
2022
AYATA KÜÇÜKBÜKÜCÜ RUŞEN, (2022). Kadın hükümlülerin yaşam öykülerinde toplumsal cinsiyet izleri,
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi->Lisansüstü Eğitim Enstitüsü->Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı
(Tamamlandı)
9.
Projelerde Yaptığı Görevler:
Gençlerde ŞiddeKorunmaya Muhtaç Gençler ve Sağlıklı Gelişim Üreme sağlığı HIV AIDS ve Cinsel
Yolla Bulaşan Hastalıklar Bilgi Tutum ve Davranış Araştırmasıt Davranışı Ankara Örneği, -Tübitak
1001, Araştırmacı:ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,Yürütücü:DUYAN VELİ, , 01/09/2005 - 01/03/2007
(ULUSAL)
1.
AB İç Göç Entegrasyon Projesi (IGEP). Aile Danışmanlığı ve Aileye Müdahale Eğitimi, Özel Kuruluşlar,
Eğitmen:ÇAMUR GÜLSÜM, , 04/05/2008 - 29/08/2008 (ULUSAL) 2.
Şiddetsiz bir yaşam için Elele”, Kalkınma Bakanlığı, Eğitmen:ÇAMUR GÜLSÜM,Eğitmen:ACAR HAKAN,
, 05/04/2015 - 25/06/2015 (ULUSAL) 3.
UNICEF-MEB, Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi Ve Azaltılması Strateji ve Eylem Planı, Eğitim
Materyali Geliştirme., Diğer (Ulusal), Uzman:KARATAŞ KASIM,Uzman:ÇAMUR GÜLSÜM, UNICEF VE
MEB, , 01/07/2007 - 30/09/2008 (ULUSAL)
4.
Gençlerde Şiddet Davranışı: Ankara Örneğİ, -Tübitak 1002, Yürütücü:ÇAMUR
GÜLSÜM,Yürütücü:DUYAN VELİ, , 02/01/2005 - 28/12/2006 (ULUSAL) 5.
Kadın Sığınmaevleri Projesi, Özel Kuruluşlar, Uzman:ÇAMUR GÜLSÜM, , 06/04/2008 - 03/08/2008
(ULUSAL) 6.
Etkili İletişimle Sağlıklı Aile Kurmaya Hazırlık(TR71-11-TD02-24), Kalkınma Bakanlığı,
Yönetici:ÖZHAVZALI MÜZEYYEN,Yönetici:ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,Proje Koordinatör Yrd.:Özder
Nuray,Danışman:Özhavzalı Fatih, , 01/09/2012 - 31/12/2012 (ULUSAL)
7.
İdari Görevler
2007-2010
Bölüm Başkanı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU/BÜRO
HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK BÖLÜMÜ/BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI
PR.
2
Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler
1. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği (2 dönem Ankara Şube Başkanlığı, 2006-2012), Üye , 2021-2023
2. Çocuk İhmal ve İstismarını Önleme Derneği, Üye , 2021-2023
Sosyal Hizmet Okulları Derneği (kurucu üyelik ve 2 dönem yk üyeliği, başkan yardımcısı), Üye ,
2021-2023 3.
4. Hacettepe AIDS Tedavi ve Araştırma Merkezi kurucu üyelik, Üye , 1998
Ödüller
1. 10. GERENTOLOJİ BİLİM HİZMET ÖDÜLÜ, GEREONTOLOJİ DERNEĞİ, 2018
Eserler
Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
1. Kurşun Fatih, TÜRKMEN MELİKE, Dağıtıcı Selda, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). Kadın Emeğinin
Sergilenmesine Yönelik Bir
Araştırma: Pazarcı Kadınlar Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kadın ve Aile Araştırmaları Dergisi,
3(2), 233-262. (Yayın No: 8709141)
2. Demirel Buket, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN GÖÇMENLERE
YÖNELİK
TUTUMLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Çalışmaları, 4(2), 231-247.
(Yayın No: 8742391)
3. AYATA KÜÇÜKBÜKÜCÜ RUŞEN, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). KADIN HÜKÜMLÜLERİN YAŞAM
ÖYKÜLERİNDE TOPLUMSAL CİNSİYET İZLERİ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(3), 1299-
1311., Doi: 10.18069/firatsbed.1248027 (Yayın No: 8622582)
4. ABUKAN BİLGE, ÇAMUR GÜLSÜM, DİLMEN FATMA (2023). SOSYAL HİZMET UYGULAMA EĞİTİMİNİN
ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ:
COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİ
. Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Çalışmaları, 4(1), 17-46. (Yayın No: 8407859)
5. İBRAHİMOĞLU MERVE, Taslak Büşra, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). ERKEK ESNAFLARIN KADIN
İSTİHDAMINA BAKIŞ AÇILARININ TOPLUMSAL CİNSİYET ALGILARI
BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
. Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Çalışmaları, 4(1), 47-69. (Yayın No: 8407872)
6. Acar Büşra Nur, ÇAMUR GÜLSÜM (2022). Göçmen ve mültecilerle komşuluk ilişkileri: Samsun ili
örneği. Sosyal Politika ve
Sosyal Hizmet Çalışmaları Dergisi,. Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Çalışmaları Dergisi, 3(2), 204-
225. (Yayın No: 8046196)
7. Karabaş Rıfat, ÇAMUR GÜLSÜM (2022). SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL GİRİŞİMCİLİK
BİLGİ DÜZEYLERİ
Social Work Students’ Perceptions on Social Entrepreneurship. Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet
Çalışmaları Dergisi, 3(2), 226-243. (Yayın No: 8046139)
8. AYATA KÜÇÜKBÜKÜCÜ RUŞEN, ÇAMUR GÜLSÜM (2022). Kadın Suçluluğu Olgusu Üzerine Toplumsal
Cinsiyet Odaklı Bir Değerlendirme: Y Kuşağı
Kadınlarının Gözüyle. Samsun Sağlık Bilimleri Degisi, 7(2), 551-566. (Yayın No: 7941805)
9. Topak Emel, ÇAMUR GÜLSÜM (2022). Göçün Kadına Etkileri ve Sosyal Hizmet. Samsun Sağlık
Bilimleri Dergisi, 7(1), 75-88. (Yayın No: 7715707)
10. ÇAMUR GÜLSÜM, ERSANLI ERCÜMEND, ABUKAN BİLGE, CANIM FATMA (2022). COVİD-19
PANDEMİSİNDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DEĞİŞEN YAŞAMLARI VE ONLİNE (ÇEVRİMİÇİ)
EĞİTİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 247-266. (Yayın No:
7715709)
11. KENAN HÜDA (2021). Sağlık Sektöründe Çalışan Kadınlarda Olası
Kariyer Sonlandırma Nedenleri. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(3), 671-689., Doi:
10.47115/jshs.1024122 (Yayın No: 7388170)
12. AYATA RUŞEN (2021). Psikiyatrik Sosyal Hizmet Amaçları-Rolleri Sorumlulukları. Samsun Sağlık
Bilimleri Dergisi, 6(3), 463-476., Doi: 10.47115/jshs.1024228 (Yayın No: 7388114)
13. AYATA RUŞEN,ÇAMUR GÜLSÜM (2020). Sosyal Hizmet Perspektifinden Covid 19 Pandemi Süreci ve
Sosyal Sorunlara Yönelik Kriz DeğerlendirmesiCovid 19 Pandemic Process and Crisis Assesment for
Social Problems from Social Work Perspective. SOSYAL POLİTİKA VE SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
DERGİSİ, 1(1), 21-38. (Yayın No: 6811778)
14. Bulgurcuoğlu Sultan Ebru,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2019). Hükümlü Çocuklar: İstanbul ve Ankara
Çocuk Eğitimevi Örneği. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları(30), 167-191., Doi:
10.20427/turkiyat.382945 (Yayın No: 5223990)
3
Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
15. DUYAN VELİ,Şahin Kara Gülay,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,ÖZDEMİR BURCU,Megahead Hamido (2016).
The Effects of Group Work With Institutionalized Elderly Persons. Research on Social Work
Practice, 27(3), 366-374., Doi: 10.1177/1049731516654572 (Yayın No: 3048055)
16. candal metin,CEBECİ SEVSEN,ÇAMUR GÜLSÜM,kutaran hanefi,arslan ismail (2015). Baş Dönmesi
Engellilik Envanterinin Türkçe Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Turkish Journal of Family
Medicine and Primary Care, 10(1), 19-24. (Yayın No: 5981305)
17. DUYAN VELİ,SERPEN AYŞE SEZEN,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,YAVUZ SUTAY (2015). Opinions of
Social Workers in Turkey About the Principles on Die with Dignity. JOURNAL OF RELIGION HEALTH,
Doi: 10.1007/s10943-015-0090-x (Yayın No: 5223345)
18. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,TUNCAY TARIK,DUYAN VELİ,Özdemir Burcu (2015). Attitudes Of Social
Work Students Towards Older People. European Journal of Social Work, Doi:
10.1080/13691457.2015.1084269 (Yayın No: 5223253)
19. PEHLİVAN ŞENAY,PURUTÇUOĞLU EDA,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,DUYAN VELİ (2015). The
Determination of Self-Control Skill of Tuberculosis Patients According to Some Variables. SOCIAL
WORK IN HEALTH CARE, 54, 616-632. (Yayın No: 5223379)
20. DUYAN VELİ,ÇAMUR GÜLSÜM (2014). Golombok Rust Evlilik Durumu Envanteri nin Türkçe
Sürümünün Bir Grup Evli Çift Üzerinde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Turkish Journal of Family
Medicine and Primary Care (tjfmpc), 8(3), 82-89. (Yayın No: 1284190)
21. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2009). HIV AIDS Knowledge Among a Group of Youngsters. Turkish
Journal of Medical Sciences, 39(3), 429-437. (Yayın No: 1284161)
22. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2008). Lisede Okuyan Öğrencilerin Yalnızlık Durumlarına Etki Eden
Değişkenlerin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 33(150), 28-41. (Yayın No:
1284164)
23. yazıcıoğlu kamil,DUYAN VELİ,KARATAŞ KASIM,özgül yılmaz B,ÇAMUR GÜLSÜM (2006). The effects
of socio demographic characteristics illness process and social support on the levels of perceived
quality of life in veterans. Military Medicine, 171(11), 1083-1088., Doi:
10.7205/MILMED.171.11.1083 (Yayın No: 1284183)
24. DUYAN VELİ,ÇAMUR GÜLSÜM (2005). Turkish Social Work Student s Attitudes Toward Sexuality.
Sex Roles, 52(9/10) (Yayın No: 1284179)
25. DUYAN VELİ,kurt b,aktaş zafer,ÇAMUR GÜLSÜM,kulkul demet (2005). Relationship between quality
of life and characteristics of patients hospitalised with tuberculosis. The International Journal of
Tuberculosis and Lung Disease., 9(12) (Yayın No: 1284176)
26. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2004). Gays and lesbians HIV AIDS knowledge and their attitudes
toward the persons living with HIV AIDS in Turkey. HIV/AIDS Review (Yayın No: 1284186)
27. ÇAMUR GÜLSÜM (2003). Aile Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Farklılıklar. Toplum ve Sosyal Hizmet,,
14(2), 33-41. (Yayın No: 1284225)
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında
(proceedings) basılan bildiriler :
Yıldırım Müzeyyen, ÇAMUR GÜLSÜM (2022). Ebeveynleşme. 3. Uluslararası Anadolu Bilimsel
Araştırmalar Kongresi 28 Aralık 2022 Kayseri, 3, 316-333. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:8046393)
1.
GÖMEL Receb, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). Mod Terapisine Giriş. uluslararası kongre, 42-43. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:8362703)
2.
ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Ergenlerle Sosyal Hizmet Uygulamaları Bir İlköğretim Okulu Örneğinde.
3. Uluslararası Adölesan ve Sorunları Kongresi (Özet Bildiri/)(Yayın No:1284288)
3.
ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Çocuk Hakları Sözleşmesi nin Temel İlkeleri Işığında Türkiye nin Çocuk
Fotoğrafını Yorumlamak. Uluslararası Katılımlı Çocuk İhtiyaçları Sempozyumu (/)(Yayın
No:1284284)
4.
ÇAMUR GÜLSÜM (2019). İnsan Hakları Bağlamında Kadına Yönelik Şiddet. 4. Uluslararası Kadın
Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi (Özet Bildiri/Davetli Konuşmacı)(Yayın No:5777851)
5.
Bulgurcuoğlu Sultan Ebru,ÇAMUR GÜLSÜM (2019). Aile Sistemi Üzerinden Çocuk Suçluluğunu
Anlamak. 4. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:5777557)
6.
Bulgurcuoğlu Sultan Ebru,ÇAMUR GÜLSÜM (2019). Kadın Suçluluğunu Feminist Yaklaşım Açısından
Değerlendirme. VII. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu.
(Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5777432)
7.
ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,AYDEMİR İSHAK (2016). Göçün Kadınlaşması ve Hak İhlalleri. Turkish
Migriation Conference 2016 (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5224048)
8.
DUYAN VELİ,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2012). Sosyal Hizmet 1 Sınıf Öğrencilerinin Yaşlılara İlişkin
Tutumları. V.Uluslararası Psiko-Sosyal ve Uygulamalı Gerontoloji Sempozyumu (Tam Metin
9.
4
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1284231)
KARATAŞ KASIM,DUYAN VELİ,ÇAMUR GÜLSÜM (2005). Yaşlıların Karşılaştıkları Güçlükler Ve Yaşam
Doyumları. 1. Türkiye Uluslararası Gerontoloji Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:1284234)
10.
C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
C2. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler:
Afet ve Krizlerde Sosyal Hizmet, Bölüm adı:(Depremde Ailelerle Sosyal Hizmet Çalışması)
(2023)., AYATA KÜÇÜKBÜKÜCÜ RUŞEN, ÇAMUR GÜLSÜM, Akademisyen Kitaplığı, Editör:İshak
Aydemir, Meral Öztürk, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 16, ISBN:978-625-399-361-0, Türkçe(Bilimsel
Kitap), (Yayın No: 8696840)
1.
Farklı Aile Yaşantıları ve Ebeveynlik Süreçleri, Bölüm adı:(Yaşlı Aileler (İleri Dönemdeki Aileler) ve
Ebeveynlik Süreçleri) (2022)., ÇAMUR GÜLSÜM, ABUKAN BİLGE, NOBEL AKADEMİK,
Editör:Hüdayar CİHAN, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 452, ISBN:ISBN:978-625-427-124-3,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 7941814)
2.
Gerontolojik Sosyal Hizmet, Bölüm adı:(Yaşlılığa İlişkin Kuramlar) (2021)., CANIM FATMA, Nobel
akademik yayıncılık eğitim danışmanlık tic.ltd.şti, Editör:BİRİNCİ, EMRE, Basım sayısı:1, Sayfa
Sayısı 260, ISBN:978-625-439-484-3, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 7387693)
3.
Aile Yaşam Döngüsü, Bölüm adı:(Aile Yaşam Döngüsü) (2019)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, Hedef
Yayıncılık, Editör:Kezban tepeli ve Ender Durualp, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-9877-70-1,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5224006)
4.
Yaşlılık ve Sosyal hizmet, Bölüm adı:(Yaşlı Ailesi ile Çalışma) (2019)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,
Nika yayınları, Editör:Melek E. Yanardağ ve Umut Yanardağ, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 127147,
ISBN:978-605-9386-57-9, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5223994)
5.
Yaşam Boyu Büyüme ve Gelişim, Bölüm adı:(Yaşam Boyu Gelişime Giriş) (2017)., DUY
BAKİ,DUYAN VELİ,PURUTÇUOĞLU EDA,DEMİRBİLEK MELAHAT,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, Anadolu
Üniversitesi, Basım sayısı:1, ISBN:978-975-06-2182-6, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 4005973)
6.
Prof. Dr. Gönül Erkan’a Armağan, Bölüm adı:(Aile Okul ve Çevrenin Suç Davranışına Etkisi)
(2016)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,DUYAN VELİ, Sosyal Hizmet Araştırma Geliştirme ve Uygulama
Derneği yayını, Editör:Vedat Işıkhan, Basım sayısı:1, ISBN:9789750015168, Türkçe(Bilimsel
Kitap), (Yayın No: 5224028)
7.
Sosyal Hizmet Kurumlarında Din Hizmeti Rehberi., Bölüm adı:(Koruma Altındaki Kadınların
Psikolojik Özellikleri ve İletişim) (2015)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, Diyanet İşleri Başkanlığı,
Editör:Yüksel Salman ve diğerleri, Basım sayısı:1, ISBN:978-975-1964298, Türkçe(Bilimsel Kitap),
(Yayın No: 5224014)
8.
Yoksulluk ve Sosyal Hizmet, Bölüm adı:(Kadın Yoksulluğunu Anlamak Üzere) (2014)., ÇAMUR
DUYAN GÜLSÜM, Sosyal çalışma yayınları, Editör:Gonca Polat ve Arzu İ. Çoban, Basım sayısı:1,
ISBN:978605546883507, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5224020)
9.
Doç. Dr. Şener Koçyıldırım’a Armağan, Bölüm adı:(Makro sosyal hizmet uygulamasında örgüt ve
çevre ilişkisi) (2014)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, Sosyal Hizmet Araştırma Geliştirme ve
Uygulama Derneği yayınları, Editör:Vedat Işıkhan, Basım sayısı:1, ISBN:9789750015151,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5224024)
10.
Sosyal Politika ve Kamu Yönetim Bileşenleri İle Sosyal Hizmet: Temelleri ve Uygulama Alanları,
Bölüm adı:(Özürlülerle Sosyal Hizmet) (2013)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, maya akademi,
Editör:Hakan Acar, Nilüfer Negiz ve Elvettin Akman, Basım sayısı:1, ISBN:9786054515370,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5224031)
11.
Sosyal Dışlanma ve Aile Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Güçlendirme Yaklaşımı, Bölüm
adı:(Parçalanmış Aileler ve Sosyal Hizmet Müdahalesi) (2011)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, maya
akademi, Editör:Yasemin Özkan, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 1286333)
12.
Bedende Kıpırdanmalar, Bölüm adı:(Yoksulluk İçinde Bedenler) (2010)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,
VARLIK YAYINEVİ, Editör:Gülnur Elçik, Tuğba B. Özenç, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No:
1286326)
13.
Psikolojik Sosyal ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Bölüm adı:(Yaşlı İstismarı) (2008)., ÇAMUR DUYAN
GÜLSÜM, a pegem akademi, Editör:Kurtman Ersanlı ve Melek Kalkan, Türkçe(Bilimsel Kitap),
(Yayın No: 1286327)
14.
İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet, Bölüm adı:(İnsancıl Kuram) (2001)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,
H.Ü. SHYO yayınları, Editör:Kasım Karataş ve Çiğdem Arıkan, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No:
1286328)
15.
Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorun Alanları, Bölüm adı:(Bir Sosyal Kişisel Çalışma Örneği)
(2001)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, H.Ü. SHYO Yayınları, Editör:Veli Duyan ve Aliye Mavili Aktaş,
Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 1286330)
16.
Antropoloji ve Yaşlılık, Bölüm adı:(GAP Bölgesindeki Sosyal Hizmet Uygulamaları ve SosyoKültürel Unsurlar) (2000)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, H.Ü.SHYO Yayınları, Editör:Gönül Erkan ve
Vedat Işıkhan, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 1286331)
17.
5
Prof. Dr. Sema Kut’a Armağan: Yaşam Boyu Sosyal Hizmet, Bölüm adı:(Toplam Kalite Yönetimi,
Felsefesi ve Toplam Kalite Yönetiminin Önemli Bir Parçası Olarak Problem Çözme Sürecinin Etkili
Kullanımı) (1999)., ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler
Yüksekokulu Yayın No: 004, Editör:Nesrin G. Koşar ve Veli Duyan, Basım sayısı:1,
ISBN:9784910839, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 5224036)
18.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
1. kaygusuz canani,ÇAMUR GÜLSÜM,OKSAL AYNUR,DUYAN VELİ (2015). The Effects of Some SocioDemographic and Acedemic Characteristics of University Students on Self-Control. American
International Journal of Social Science, 4(5), 162-168., Doi: 10.30845/aijss (Kontrol No: 5974628)
2. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2014). Talesemili Üyesi Bulunan Ailelerin Aile İşlevlerinin Kadın bakış
Açısından Değerlendirilmesi Hatay İli Örneği. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Derneği-HEMAR-G
, 16(1), 46-55. (Kontrol No: 1284199)
3. ÇİFTÇİ GAMZE EBRU,BÜLBÜL SELDA FATMA,BAYAR MULUK NURAY,ÇAMUR GÜLSÜM,YILMAZ ALİ
(2011). Sağlık bilimleri fakültesini tercih eden öğrencilerin, Üniversite ve meslek tercihlerinde etkili
olan faktörler (Kırıkkale Üniversitesi örneği). Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi,
22(3), 151-160. (Kontrol No: 5775664)
4. ÇAMUR GÜLSÜM (2010). Yoksulluğun Kadınlaşması Altındağ Örneği. Sosyal Politika Çalışmaları
Dergisi, 6(21), 19-30. (Kontrol No: 1284222)
5. ACAR HAKAN,BAYKARA ACAR YÜKSEL,KARATAŞ KASIM,ÇAMUR GÜLSÜM (2007). Boşanmış
Kadınların Yaşam Öyküleri ve Yoksullukla Baş Etme Biçimleri. Kriz Dergisi, 15(1), Doi:
doi.org/10.1501/Kriz_0000000257 (Kontrol No: 1284207)
6. DUYAN VELİ, Yazıcıoğlu Kamil, KARATAŞ KASIM, TAŞKAYNATAN Mehmet, ÇAMUR GÜLSÜM, Aksu
Sinem (2005). Sosyo Demografik Özelliklerin Hastalık Sürecinin Ve Sosyal Desteğin Gazilerin
Benlik Saygısı Ve Kaygı Düzeyine Etkisi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 5(1), 5-16. (Kontrol No:
1284208)
7. DUYAN VELİ,ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM (2005). Okullarda HIV/AIDS. Türk HIV/AIDS (Kontrol No:
5223973)
8. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM,DUYAN VELİ,KARATAŞ KASIM (2005). Sosyo-Demografik Özelliklerin,
Hastalık Sürecinin Ve Sosyal Desteğin Gazilerin Benlik Saygısı Ve Kaygı Düzeyine Etkisi. Ufkun
Ötesi Bilim, 5(1), 5-16. (Kontrol No: 5223965)
9. ACAR HAKAN,ÇAMUR GÜLSÜM (2003). Dünyada Sosyal Hizmet Mesleğinin Ortaya Çıkışı ve
Gelişimi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 14(1), 1-19. (Kontrol No: 1284215)
10. KARATAŞ KASIM,ÇAMUR GÜLSÜM (2002). Toplum Merkezleri Hizmetlerden Yararlananların
Gözüyle Bir Değerlendirme. Toplum ve Sosyal Hizmet, 13(1), 1-19. (Kontrol No: 1284218)
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
1. ÇAMUR GÜLSÜM,Bulgurcuoğlu Sultan Ebru (2019). Sosyal Hizmet Mesleği Ve Disiplininde Postmodern
Bir Yaklaşım: Anlatı Terapisi.. Sosyal Hizmet Sempozyumu 2019: Evrensel Değerler Işığında Sosyal
Hizmet Uygulamalarını Yakalamak. 25-27 Ekim 2019.Ankara (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:6774071)
2. Özdemir Nejla, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). Sosyal Hizmet bakış Açısıyla Kırsalda Yaşlı Kadın Olmak .
uluslararası kongre, 1(1), 155-166., Doi: 10.18069/firatsbed.1248027 (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:8622604)
3. Toker Binnur Gizem, ÇAMUR GÜLSÜM (2023). Afet Durumlarında Kadınlar ve Kadınlara Yönelik
Psikososyal Hizmetler. uluslararası kongre, 1(1), 139-146. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:8622609)
4. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM H Ü Sosyal Hizmetler Yüksekokulu nda Özürlülük Alanında Yapılan Tezlerin
Sonuçlarının Karşılaştırılması. Sosyal Hizmet Sempozyumu’97 Toplumla Bütünleşme Sürecinde
Özürlüler ve Sosyal Hizmet’97 (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284273)
5. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM İnsan Hakları Açısından Engelli Kadınlar ve Sorunları. Engelli Kadın ve
Sorunları Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284251)
6. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Ergenlik Dönemi Gelişimsel Özelliklerinin Grup Çalışmalarına Yansımaları.
12.Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi (Özet Bildiri/)(Yayın No:1284286)
7. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Madde Kullanan Çocuklar ve Aileleri Üzerine Bir Araştırma. Sokakta Çalışan ve
Çalıştırılan Çocuklar Sempozyumu (/)(Yayın No:1284261)
8. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Özürlüler ve Ruh Sağlığı. Sosyal Hizmet Sempozyumu’97: Toplumla
Bütünleşme Sürecinde Özürlüler ve Sosyal Hizmet’97 (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284266)
9. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri . Sosyal Hizmet Sempozyumu
2011: 50. Yılında Türkiye’de Sosyal Hizmet Eğitimi: Sorunlar, Öncelikler ve Hedefler (Tam Metin
Bildiri/)(Yayın No:1284274)
10. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Farklı Döngülerdeki Ailelerin Sosyo Demografik ve Ekonomik Nitelikleri. 1.
Ulusal Aile Hizmetleri Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284248)
6
11. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Değişen Toplumsal Yapıda Farklı Aileler İle Çalışmaya Ne Kadar Hazırız .
sosyal hizmet sempozyumu 2012: Farklılıkları Anlamak (Özet Bildiri/)(Yayın No:1284290)
12. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Çocuk Yoksulluğu. 7. Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar Sempozyumu.
(/)(Yayın No:1284236)
13. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Güçlendirme Bakış Açısından Engelli Kadınlar ve Sosyal Hizmet . Engelli
Kadın ve Sorunları Sempozyumu (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284245)
14. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Türkiye de Üniversite Öğrencilerinin Yaşlılara İlişkin Tutumlarının Bazı
Değişkenler Açısından İncelenmesi. 7. Ulusal Sosyal Hizmetler (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284277)
15. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Sokak Çocukları Açısından Sokak ve Suç İlişkisi Üzerine Medyadaki
Yansımaları. IV. Sokakta Yaşayan ve Sokakta Çalışan Çocuklar İzmir (/)(Yayın No:1284257)
16. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından Yardım Alan Kadınların Yaşam
Öyküleri ve Yoksullukla Baş Etme Stratejileri . II. Ulusal Ruh Sağlığı Kongresi (/)(Yayın No:1284264)
17. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Türkiye de Kadın Yoksulluğu Halk Ekmek Büfelerinde Bir Araştırma. Yoksulluk
Sempozyumu. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284239)
18. ÇAMUR DUYAN GÜLSÜM Kentleşme Sürecinde Gecekondulaşma ve Toplum Merkezleri. Kentleşme
Sürecinde Sosyal Hizmet Sempozyumu’98 (Tam Metin Bildiri/)(Yayın No:1284242)
Editörlük
Toplum ve Sosyal Hizmet (Alan endeksleri), Dergi, Yayın Kurulu Üyeliği, Hacettepe
Üniversitesi İİBF Sosyal Hizmet
1.
Gruplarla Sosyal Hizmet, Kitap, Editör, T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO:
4073AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2855, 13.09.2020
2.
7

Anthropology of Gender and Sexuality, Social Work, Social Policy, Family Sociology , Disabled Groups, Family Resources Education, Clinical Social Work Practice
Gülten Küçükbasmacı
Prof. Dr. Gülten KÜÇÜKBASMACI KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Turkish Folklore in the Türkiye Field, Turkish Folk Literature
Hacer Yılmaz
Asst. Prof. Dr. Hacer YILMAZ Fırat Üniversitesi İnsani ve Sosyal Bilimler Fakültesi Tarih Bölümü

Dr. Öğr. Üyesi

Fırat Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Tarih Bölümü

Intellectual History of Ottoman, History of Ottoman Socio-Economy, Ottoman Society
Default avatar
Instructor Hakan ERKAYA ERCIYES UNIVERSITY, RECTORATE
Architectural Heritage and Conservation, Crafts, Cultural Heritage and Conservation, Cultural and Natural Heritage, Art History, Restoration and Conservation of Art Works (Other), Islamic Arts, Traditional Turkish Arts (Other)
Hakkı Mümin Ay
Prof. Dr. Hakkı Mümin AY Selçuk Üniversitesi Web
Environmental Economy, Natural Resources Economy, Informal Economy, Budget and Financial Planning, Political Economy, Public Economy, Finance Studies, Policy of Treasury, Ecology, Sustainability and Energy, Public Finance, Financial Law, Theory of Treasury
Halil Sözlü
Assoc. Prof. Dr. Halil SÖZLÜ MERSİN ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Cultural and Natural Heritage, Art History
Halil Erdem Çocuk
Assoc. Prof. Halil Erdem ÇOCUK Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
Education, Turkish and Social Sciences Education, Curriculum and Instration
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Halilibrahim ERTÜRK BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ Web
Linguistics, New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye), Language Studies, Turkish Language and Literature, Linguistic Structures (Incl. Phonology, Morphology and Syntax)
Hülya Kaya Hasdemir
Assoc. Prof. Dr. Hülya KAYA HASDEMİR MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
History of Old Asia Minor, Ancient History
Default avatar
Prof. Dr. Hürriyet GÖKDAYI MERSİN ÜNİVERSİTESİ Web
Linguistic Structures (Incl. Phonology, Morphology and Syntax), Language Studies, New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye), Linguistics
Irmak Kaçar
Asst. Prof. Dr. Irmak KAÇAR Kırklareli Üniversitesi
Historical North East Turkish Language (Khwarezm, Kipchak, Chagatai), Old Turkic Language (Orhon, Uyghur, Karahan)
Kevser Taşdöner
Assoc. Prof. Dr. Kevser TAŞDÖNER Adıyaman University, Faculty of Arts and Sciences, Department of History, Adıyaman, Turkey
Classical Greek and Roman History
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Kübra ARSLAN KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Social Work
Ceramics in Archeology, Crafts, Byzantine Art, Medieval Age Archeology
Mehmet Çetin
Assoc. Prof. Dr. Mehmet ÇETİN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ Web

Born in 1985 in Nevşehir, the researcher completed his undergraduate education at Hacettepe University, Department of Economics, Department of Economics, and his master's and doctoral studies at Dokuz Eylül University, Department of Economics. Between 2011 September - 2012 July, he was a visiting researcher at Istanbul University, Department of Economic History, and between 2012 March - 2012 May, he was a visiting researcher at Directorate of Military History and Strategic Studies (ATASE). In 2015, he wrote his doctoral thesis on the Logistic Analysis of the Crimean War. He has been working as an assistant professor since 2016 and associate professor since 2021 at Dokuz Eylül University, Department of Economics, Faculty of Economics and Administrative Economics, where he started as a research assistant in 2009. His areas of specialisation are Early Modern and Modern Ottoman Economic History.

Translated with DeepL.com (free version)

History of European Economy, History of Ottoman Economy, History of Turkiye Economy
Mehmet Dinç
Asst. Prof. Dr. Mehmet DİNÇ Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Macroeconomics
Default avatar
Prof. Dr. Mehmet SÜME BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Late Modern European History
Mehmet Mustafa Karaca
Assoc. Prof. Mehmet Mustafa KARACA ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Old Turkic Language (Orhon, Uyghur, Karahan), Linguistics, Historical North East Turkish Language (Khwarezm, Kipchak, Chagatai), New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Default avatar
Prof. Dr. Mehmet Zeki İBRAHİMGİL Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi

I have been working on Turkish-Islamic Culture and Art and Ottoman Architecture in the Balkans for more than 50 years. I also have many scientific studies and books on architectural restoration, Ottoman cities, archival documents, Ottoman gravestones and mural painting art. I can speak and write inTurkish, Macedonian, Bosnian (Serbian / Croatian), French, Albanian, Ottoman Turkish (Old Turkish).

Architectural, Turkish-Islamic Archeology in the Middle Ages, History of Architecture, Architectural Heritage and Conservation
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Merve MÜLDÜR SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Turkish Education
Late Modern Ottoman History, Ottoman history, Migration
Clinical Social Work Practice
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Muhammet Burak KILIÇ Burdur Mehmet Akif Ersoy University
Computational Statistics, Quantitative Decision Methods

Prof. Dr. Muna Yüceol Özezen, Çukurova Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Yeni Türk Dili Anabilim Dalı öğretim üyesi. 1972 doğumlu, Adanalı. Öğrenciliğe başladığı 1988 yılından bu yana amatör olarak, meslek yaşamına atıldığı 1992 yılından bu yana ise profesyonel olarak Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, diğer tarihsel ve çağdaş Türk dilleri, Türkçe-Arapça ilişkileri ve Çukurova (Kilikya) Arapçası üzerine çalışmalar yapıyor, 1999 yılından bu yana da lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde Dilbilim, Dil İlişkileri ve Türkçe, Çağdaş Türk Dilleri ve Lehçeleri, Osmanlı Türkçesi, Yenileşme Dönemi Osmanlı Türkçesi, Anlam Bilgisi vb. dersleri vermektedir. Uzmanlık alanında 100’ü aşkın akademik yayını (yayımlanmış kitapları, makaleleri ve sunulmuş bildirileri) vardır.

New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye), South-West (Oghuz) Turkic Dialects and Literatures
Mustafa Korumaz
Assoc. Prof. Dr. Mustafa KORUMAZ Konya technical university
Urban History, Urban Morphology, Regional Analysis and Planning in Turkiye, Protection, Restoration and Repair in Buildings, Environment, Habitation and Products, Architectural Heritage and Conservation
Journalism Studies, Sensory Processes, Perception and Performance, Sociology, Communication Ethics, Communication Studies, Communication and Media Studies, Political Communication, Communication Technology and Digital Media Studies
Default avatar
Prof. Dr. Mustafa BAŞ TRABZON ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise
Mustafa Necati Çoban
Assoc. Prof. Dr. Mustafa Necati ÇOBAN TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Natural Resources Economy, Developmental Economy - Micro, Consumer Behaviour, Environmental Economy, Institutional Economics, Theory of Economy

Uludağ Üniversitesinde Müzik Eğitimi, Anadolu Üniversitesinde Kamu Yönetimi Lisans eğitimlerini;

Gazi Üniversitesinde Kamu Yönetimi Anabilim Dalında Yüksek Lisans eğitimini;

Anadolu Üniversitesinde Sosyoloji Anabilim Dalında Doktora eğitimini tamamladı.

Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde öğretim üyesidir.

Art Sociology, Environmental Sociology, Sociology, Music Education, Sociology of Music, Applied Sociology, Program Evaluation and Social Impact Assessment, Political Science
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Neslihan KILIÇ DİCLE ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Development of Media and Communication Education and Programs, Journalism Studies, Journalism, Internet Publishing, Social Media Studies, Late Modern Press History, Communication Technology and Digital Media Studies, Media Literacy, New Media
History of Architecture, Cultural and Natural Heritage, Late Modern Balkan History, Urban in Art History , Ottoman Culture and Art
Nuran Tuncer
Assoc. Prof. Dr. Nuran TUNCER Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı. TOKAT-TÜRKİYE
Early Childhood Education
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Okan AÇIL ERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Ancient History
Oktay Akbaş
Prof. Dr. Oktay AKBAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Lifelong learning, Philosophy of Value, Curriculum and Instration
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Osman TÜRK HARRAN ÜNİVERSİTESİ
Turkish Language and Literature
Osman Akandere
Prof. Dr. Osman AKANDERE NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ Web
History of The Republic of Turkiye
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Pınar ERTEN BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
Education
Ramazan Arslan
Assoc. Prof. Ramazan ARSLAN Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Web
History of Turkiye Economy, History of Ottoman Economy
Default avatar
Prof. Dr. Rıza SAM Bursa Uludağ Üniversitesi Web
Political Communication, Political Science, Environmental Engineering, Change, Underdevelopment and Modernisation Sociology, Screen and Media Culture, Sociology
S. Seda Bapoğlu Dümenci
Assoc. Prof. Dr. S. Seda BAPOĞLU DÜMENCİ TARSUS ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ
Early Childhood Education, Special Talented Education, Learning Theories, Out-of-School Learning
Sabri Becerikli
Assoc. Prof. Dr. Sabri BECERİKLİ Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal bilimler eğitimi bölümü sosyal bilgiler eğitimi ana bilim dalı
History of Ottoman Education, History of The Republic of Turkiye

ffsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

European Political History, History of The Republic of Turkiye, Political History (Other)
Seda Sıvacı
Assoc. Prof. Dr. Seda SIVACI HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
English As A Second Language
Selcan Bayram
Asst. Prof. Dr. Selcan BAYRAM BOZOK ÜNİVERSİTESİ
Cultural Heritage and Conservation, Urban Field Management
Default avatar
Prof. Dr. Selim YILDIRIM ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Web
Cross-Sectional Analysis, Stochastic Analysis and Modelling, Time-Series Analysis, Statistical Analysis, Applied Macroeconometrics
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Selin YILMAZ ADANA ALPARSLAN TÜRKEŞ BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
Experimental Psychology, Decision Making, Biological Psychology (Other)
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Sevgi DÖNMEZ İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ
Hittite Archeology, History of Old Asia Minor, Early Bronze Age Archeology, Old Anatolian History
Default avatar
Prof. Dr. Seyfullah YILDIRIM GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Turkish Folklore Outside Türkiye, Turkish Folklore, Turkish Folklore in the Türkiye Field, Turkish Folk Literature
General Turkish History
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Sibel ÖRK ÖZEL Çukurova Üniversitesi
Quantitative Decision Methods , Statistical Analysis, Econometric and Statistical Methods, Econometrics (Other)
Sümeyye Aydin Gürler
Assoc. Prof. Dr. Sümeyye AYDİN GÜRLER GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, NİZİP EĞİTİM FAKÜLTESİ
Science Education
Sıtkı Uluerler
Prof. Dr. Sıtkı ULUERLER BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ
Late Modern History (Other), Late Modern Ottoman History, Late Modern European History
Taner Namlı
Assoc. Prof. Dr. Taner NAMLI İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Modern Turkish Literature in Turkiye Field
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Tuncay KÖSE MUĞLA ÜNİVERSİTESİ
Health Management
Turgay Akdağoğlu
Asst. Prof. Dr. Turgay AKDAĞOĞLU ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, TÜRK MÜZİĞİ TEMEL BİLİMLER BÖLÜMÜ Web
Musicology and Ethnomusicology, Creative Arts and Writing, Music, Interpretation in Turkish Folk Music
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Turgay KABAK Necmettin Erbakan Üniversitesi
Turkish Folk Literature, Turkish Folklore, Turkish Folklore (Other), Food Culture
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Turgay MURAT FIRAT ÜNİVERSİTESİ
History of The Republic of Turkiye
Tuğçe Erdal
Prof. Dr. Tuğçe ERDAL YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
Turkish Folklore in the Türkiye Field, Turkish Folk Literature, Turkish Folklore (Other)
History of Turkiye Economy, Early Modern History, Ottoman history, Early Modern Ottoman History, History of Ottoman Economy, History of Ottoman Socio-Economy
Default avatar
Dr. Yavuz Selim ÇELOĞLU Bingöl Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü
History of The Republic of Turkiye
Yaşar Barut
Assoc. Prof. Dr. Yaşar BARUT ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Sight Disabled Education, Impaired Hearing Education, Multi Disabled Education, Speech Handicapped Education, Child Development Education
Yunus Gülcü
Assoc. Prof. Dr. Yunus GÜLCÜ FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Growth, Behavioural Economy, Inflation
Deep Learning, Marketing Technology, Artificial Intelligence, Digital Marketing, Neural Networks, Information Systems Organisation and Management, Management Information Systems, Marketing, Decision Support and Group Support Systems, Time-Series Analysis
İran Tarihi (1700-1925), Arşiv Belgelerine Göre Osmanlı-İran İlişkileri (1700-1925), Osmanlı Tarihi Çalışmaktadır.
Contemporary History of Iran
Zekiye Tamer Gencer
Assoc. Prof. Dr. Zekiye TAMER GENCER SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ

ZEKİYE TAMER GENCER

Public Relations, Communication Studies, Advertising Studies
Default avatar
Dr. Ömer GÜVEN AMASYA ÜNİVERSİTESİ
New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Ömer Faruk Tutar
Assoc. Prof. Ömer Faruk TUTAR MUNZUR ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Sport and Leisure Management, Sociology of Sports, Sport and Exercise Psychology, Sports Science and Exercise, Physical Training and Sports, Physical Training and Sports Pedagogy, Exercise and Sports Psychology, History of Sports
Hittite Archeology, Old Anatolian History
Özlem Özaltunoğlu
Prof. Dr. Özlem ÖZALTUNOĞLU CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANASANAT DALI Web
Music
Music Education, Theories of Music
Default avatar
Prof. Dr. Özlem ÇEVİK TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ Web

Özlem Çevik, 21.03.1969 tarihinde Malatya’da doğdu. İzmir Karşıyaka Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Lisans ve Yüksek Lisans eğitimini Ege Üniversitesi, Klasik Arkeoloji Anabilim Dalı’nda, Doktorasını ise yine aynı üniversitenin Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi Anabilim Dalı'nda 2004 yılında tamamladı. 2007 yılından itibaren Trakya Üniversitesi Arkeoloji bölümünde çalışmaktadır. 2009 yılından itibaren de İzmir-Ulucak Höyük kazılarına başkanlık etmektedir. Anadolu’da kentleşme süreci ve Batı Anadolu’nun neolitikleşme süreci temel araştırma konularını oluşturmaktadır ve bu konuda yazılmış ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır.

Archaeological Science, Ceramics in Archeology, Habitat Archeology, Neolithic Age Archeology
Psychological Counseling Education
Default avatar
Instructor Ümmühani USLU ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, ALANYA TİCARET VE SANAYİ ODASI MESLEK YÜKSEKOKULU
Social Work
Ümüt Akagündüz
Prof. Dr. Ümüt AKAGÜNDÜZ KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ Web

Ümüt AKAGÜNDÜZ, 1982 yılında doğdu. 2005’te Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tarih bölümünden mezun oldu. 2008’de Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Yeni Ufuklar Dergisi Perspektifinde Türkiye’de Düşünce Hayatı (1952-1965)" adlı çalışmasıyla yüksek lisans eğitimini başarıya ulaştırdı. 2012’de "II. Meşrutiyet Dönemi Düşünce ve Kadın Dergilerinde Kadın Tartışmaları (1908-1918)" adlı çalışmasıyla doktora eğitimini tamamlayan Akagündüz, 2007-2019 yılları arasında Ankara Üniversitesi'nde öğretim elemanı ve üyesi olarak çalıştı. 2018’de "Türkiye Cumhuriyeti Tarihi" alanında doçent unvanını alan Akagündüz, 2021’de Nafi Atuf Kansu Eğitbilim Araştırmaları ödülünü kazandı. Toplumsal tarih, eğitim tarihi, kadın hareketi ve düşünce tarihi üzerine çalışan Akagündüz “II. Meşrutiyet Döneminde Kadın Olmak”, “Mikro Tarihin Gözünden 1924” adlı kitaplarla “Talim ve Terbiye Derslerinde Usul” adlı bir kitap çevirisine sahiptir. Ulusal, Uluslararası dergilerde yayımlanmış pek çok bilimsel makalesi bulunan Akagündüz, halen Ahi Evran Üniversitesi Tarih Bölümünde öğretim üyesidir. Aynı zamanda evli ve bir kız babasıdır.

History of The Republic of Turkiye, Late Modern Press History, Gender History, Contemporary World History, History of Ottoman Education, Women's Studies
Default avatar
İbrahim ARSLAN GAZIANTEP UNIVERSITY, FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, DEPARTMENT OF FINANCE, FINANCIAL ECONOMY
Macroeconomic Theory
İbrahim Tosun
Prof. Dr. İbrahim TOSUN Munzur Üniversitesi Web
Textlinguistics, Dialectology, Linguistic Structures (Incl. Phonology, Morphology and Syntax), New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Late Modern History
Classical Turkish Literature of Ottoman Field
İrşad Sami Yuca
Prof. Dr. İrşad Sami YUCA MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ
History of The Republic of Turkiye
İstem Köymen
Prof. Dr. İstem KÖYMEN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ Web
Statistical Analysis
Şakir Tüfekçi
Assoc. Prof. Dr. Şakir TÜFEKÇİ İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
Sports Science and Exercise

AIMS

The Fırat University Journal of Social Sciences (p-ISSN 1300-9702, e-ISSN 2149-3243) is a peer-reviewed, open-access academic journal dedicated to advancing research and scholarly dialogue in the fields of humanities, social sciences, and economics. The journal aims to foster theoretical, empirical, and critical studies that contribute to a deeper understanding of cultural, historical, political, social, and economic phenomena.

The journal encourages submissions that are interdisciplinary in nature and engage with complex social realities from a human-centered perspective. It places special emphasis on research that explores the intersections of society, culture, and communication within local, national, and global contexts.

SCOPE

The Fırat University Journal of Social Sciences publishes original research articles, conceptual discussions, and critical reviews that reflect scholarly rigor and contribute to the advancement of knowledge in the following fields:
  • Humanities: Including philosophy, history, language and literature, art history, and cultural studies—particularly those offering critical or theoretical insights.
  • Social Sciences: Covering sociology, anthropology, political science, communication studies, and psychology, with a focus on identity, discourse, institutions, and processes of social transformation.
  • Economics: Welcoming contributions on economic theory, development economics, public policy, economic history, and the socio-economic dimensions of regional and global change, especially those grounded in broader social science contexts.

The journal supports interdisciplinary work that bridges traditional academic boundaries to address emerging and multifaceted social issues. Special consideration is given to studies that examine the dynamic relationships between society, culture, and communication across diverse settings.

All submitted manuscripts undergo a rigorous double-blind peer review process, ensuring impartiality, academic integrity, and adherence to international publication standards.

Submissions must demonstrate scholarly originality, methodological soundness, and alignment with the journal’s core focus on the humanities and social sciences.


Open Access Policy 
As an Open Access publication, Fırat University Journal of Social Sciences makes its published work immediately available to the public. The journal supports the advancement of research through its Open Access policy. All uses (such as online linking, copying, printing, duplication, and distribution) are permitted under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), unless otherwise specified. This license allows users to share and adapt the content for non-commercial purposes, as long as proper attribution is given. Commercial use of the material requires prior permission from the journal editor.

Evaluation Process
1. The journal employs a double-blind peer review system for the evaluation of all submitted articles. Under this system, reviewers do not have access to the identity of the authors, and authors remain unaware of the reviewers’ identities throughout the process.
2. Translation and publication evaluation studies submitted to the journal are also subjected to the same double-blind review process as original scholarly articles.
3. The Editorial Board initially screens submissions for format compliance and subject relevance. Suitable manuscripts are then forwarded to two independent reviewers who are experts in the relevant field. If both reviewers provide favorable evaluations, the manuscript is accepted for publication. In cases of one positive     and one negative review, the manuscript is sent to a third reviewer for final assessment.
4. Authors whose manuscripts require revisions must submit the revised version within 20 days of receiving reviewer feedback. Revised manuscripts may be re-evaluated by the original reviewers if necessary.
5. The final decision regarding the publication of all manuscripts is made by the Editorial Board, following approval from two field experts recommending that the manuscript is publishable. Authors are expected to address all reviewer and editorial comments. If the author disagrees with any feedback, they may submit a          separate justification document outlining their position.
6. Submitted manuscripts, whether accepted or rejected, will not be returned to the authors.
7. The views expressed in published articles are those of the authors and do not necessarily reflect the official views of the Fırat University Journal of Social Sciences.

Publication Frequency
Fırat University Journal of Social Sciences is published triannually, both in print and electronic formats, in the months of January, May, and September. Articles are accepted on a rolling basis and are not restricted to a specific issue. Authors may submit their scientific papers at any time throughout the year.

Submission/Article Processing Charges
Fırat University Journal of Social Sciences is an open access journal under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0). The journal does not charge authors any fees for submission or publication, nor does it pay royalties to the author(s) for their articles.

Plagiarism Detection
Fırat University Journal of Social Sciences requires that all studies passing the Blind Review Process be subjected to plagiarism detection to uphold the integrity of the journal. In this regard, every submitted manuscript is checked using a plagiarism detection system approved by the Editorial Board.

Copyright Policy
The copyright of articles published in Fırat University Journal of Social Sciences remains with the author(s). However, by submitting a manuscript and upon its acceptance, the author(s) grant the journal the right to publish and distribute the work under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0). Articles that have been previously published or are under consideration elsewhere will not be accepted.


WRITING RULES PDF

WRITING RULES Word

CLICK HERE TO DOWNLOAD THE SAMPLE ARTICLE TEMPLATE


Articles intended for publication in the Fırat University Journal of Social Sciences should primarily be original works that contribute to the field of social sciences and must possess the following qualities:
1. Titles in Turkish and foreign languages should be compatible with the scope of the article; they should reflect the subject of the article briefly, clearly, and adequately.
2. Summaries in Turkish and foreign languages should reflect the purpose, scope, and results of the writing and should be prepared in a way that can be published separately from other sections of the text.
3. The writing should adhere to grammatical rules in terms of language and expression, follow a clear and straightforward narrative style, avoid unnecessary information that goes beyond the purpose and scope, and comply with the rules of article writing.
4. In the preparation of the article, established scientific methods should be followed, and information such as the subject, purpose, scope, and rationale for the preparation of the study should be provided adequately and in a specific order. The figures, tables, photographs, and other documents used in the article should be prepared in accordance with scientific standards, selected in line with the purpose and scope of the writing, and unnecessary documents and sources that are not mentioned in the text should not be included.
5. The figures, tables, photos, and other documents used in the article must have a clear and sufficient explanation that is easy to understand.
6. The sources used in the text should be organized according to writing rules, and every document mentioned should be included in the references section; however, documents that are not referenced in the text should not be included in the references section.
7. The results should be consistent with the aims and scope of the research, presented in a concise and essential manner, and should not include data or findings that are not mentioned in the text.
8. For any research conducted using qualitative or quantitative approaches that involve data collection from participants through surveys, interviews, focus group studies, observations, experiments, or other interview techniques, an "Ethics Committee Approval Document" must be obtained.
9. All articles to be submitted to our journal must include a "Similarity Report" (Plagiarism Report).
10. The article file should be uploaded in two separate instances, one of which must include the authors' names within the work, while the other must not contain any author information. The file name should also include the title of the work, not just the author's name.

Example file name:

V1_untitled_article title

Article titled V1.


11. An author can only have one article published in any issue of our magazine, regardless of the order of authorship.
12. Considering the TR INDEX criteria (in your institution, the number of articles and the peer review ratio should be at most 1/3) and taking into account the journal density, an author will have only one publication in a year.

ETHICAL PRINCIPLES AND PUBLICATION POLICY

Publication Ethics
The publishing processes of Fırat University Journal of Social Sciences are designed to ensure the impartial and respectful development and dissemination of knowledge. These processes directly influence the quality of the work produced by authors and supported by their institutions. Peer-reviewed studies reflect and uphold the principles of the scientific method. It is essential that all stakeholders in the process—authors, readers, researchers, publishers, reviewers, and editors—adhere to ethical principles.

Fırat University Journal of Social Sciences expects all stakeholders to fulfill the following ethical responsibilities within the framework of publication ethics.

The ethical duties and responsibilities outlined below have been formulated in accordance with the guidelines and policies provided by the Committee on Publication Ethics (COPE) and are in line with open access principles.

Ethical Responsibilities of the Authors
The author(s) submitting to Fırat University Journal of Social Sciences are expected to adhere to the following ethical responsibilities:
1. Originality: The article(s) submitted must be original. If the author(s) reference or draw upon other studies, they must fully and accurately cite the sources they have used.
2. Authorship: Only individuals who have made significant intellectual contributions to the creation of the study should be listed as authors. Individuals who have not contributed intellectually should not be designated as authors.
3. Conflict of Interest: Any potential conflicts of interest related to the submitted studies must be disclosed, if applicable. This includes any financial, personal, or professional relationships that may influence the results or interpretation of the study.
4. Raw Data: The raw data associated with the article may be requested by the editorial board during the evaluation process. In such cases, the author(s) should be prepared to provide the requested data and information promptly.
5. Rights and Permissions: The author(s) must provide documentation showing that they have the rights to use any data, including necessary permissions for research or analysis, as well as consent from experimental subjects (if applicable).
6. Corrections and Retractions: If the author(s) notice any mistakes or errors in their published work, at any stage (e.g., early view or evaluation), they are obligated to inform the journal editor and cooperate with the editorial team in correcting or retracting the work.
7. Simultaneous Submissions: Articles submitted to the journal must not be under consideration for publication by any other journal simultaneously. Each submission should be made only after the completion of the previous submission process. A study that has already been published elsewhere cannot be submitted to     Fırat University Journal of Social Sciences.
8. Changes in Authorship: Once the evaluation process of a study has begun, no changes to the authorship (such as adding, removing, or altering the order of authors) can be proposed.

Ethical Duties and Responsibilities of the Editors
The editors of Fırat University Journal of Social Sciences have the following ethical duties and responsibilities, based on the COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and the COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors, which are published by the Committee on Publication Ethics (COPE) as open access.

General Duties and Responsibilities
Editors are responsible for all publications in Fırat University Journal of Social Sciences. In line with this responsibility, editors have the following roles and obligations:
1. They strive to meet the information needs of both readers and authors.
2. They ensure the continuous development and improvement of the journal.
3. They oversee processes aimed at enhancing the quality of studies published in the journal.
4. They support and uphold freedom of thought and expression.
5. They ensure academic integrity in all aspects of the publication.
6. They carry out their duties without compromising intellectual property rights or ethical standards.
7. They maintain transparency and clarity in addressing issues that require corrections or further explanations.

Relationship with the Readers
Editors make decisions by considering the knowledge, skills, and experience expectations of all readers, researchers, and practitioners. They ensure that the published studies contribute to the readers, researchers, practitioners, and the scientific literature, and that the studies are original. Additionally, editors take into account feedback from readers, researchers, and practitioners, providing explanatory and informative responses.

Relationship with the Authors
The duties and responsibilities of editors toward authors are as follows:
1. Editors make decisions based on the importance, originality, validity, clarity of expression, and alignment with the journal's goals and objectives.
2. Editors forward works suitable for the journal's scope to the pre-evaluation stage, unless the work presents serious issues.
3. Editors do not disregard positive referee suggestions unless there are significant problems with the work.
4. New editors may not alter the decisions made by previous editors regarding a work, unless there is a serious issue.
5. Editors ensure transparency by publishing the "Blind Refereeing and Evaluation Process" and prevent any deviations from the established processes.
6. Editors provide clear, descriptive, and informative notifications and feedback to the authors.

Relationship with Referees
The duties and responsibilities of editors toward referees are as follows:
1. Editors select referees based on the subject matter of the study.
2. Editors provide the necessary information and guidelines to referees during the evaluation process.
3. They monitor for any conflicts of interest among editors, authors, and referees.
4. Editors maintain the confidentiality of referees' identities in accordance with the blind refereeing process.
5. Editors encourage referees to approach their evaluations with impartiality, scientific rigor, and objectivity.
6. Editors assess the performance of referees based on criteria such as timely feedback and quality of evaluation.
7. Editors establish practices and policies to enhance the performance of referees.
8. Editors take necessary actions to dynamically update and expand the pool of referees.
9. Editors prevent impolite or unscientific reviews.
10. Editors work to ensure that the referee pool is diverse and represents a wide range of expertise.

Relationship with the Editorial Board
Editors ensure that editorial board members follow the processes, publishing policies, and guidelines effectively. They keep the editorial board members informed about publishing policies and any related developments. Editors provide training for new editorial board members on publishing policies and supply them with the necessary information.
Additionally, editors:
1. Ensure that editorial board members evaluate works impartially and independently.
2. Select new editorial board members from among qualified faculty members who can contribute meaningfully.
3. Assign works relevant to the expertise of the editorial board members for evaluation.
4. Regularly engage and communicate with the editorial board.
5. Organize meetings with the editorial board at regular intervals to develop publishing policies and improve the journal.

Relationship with the Owner and Publisher of the Journal
The relationship between editors and the publisher is based on the principle of editorial independence. Editors make editorial decisions independently of the publisher, ensuring that the publication process adheres to the highest standards of academic integrity and impartiality. The publisher supports the editorial board’s decisions and ensures that resources and infrastructure necessary for the journal's operation are provided.

Editorial and Blind Review Processes
Editors adhere to the "Blind Review and Evaluation Process" outlined in the journal's publishing policies. In this context, editors ensure that each work undergoes a fair, impartial, and timely evaluation. The review process is designed to maintain the integrity and quality of the journal by providing objective assessments while upholding the standards of academic rigor.

Quality Assurance
Editors ensure that every article published in the journal adheres to the journal's publication policies and meets international academic standards. This includes maintaining rigorous editorial processes, ensuring the quality and integrity of the content, and providing a transparent, fair, and unbiased evaluation process for each submission.

Protection of Personal Data
Editors ensure the protection of personal data related to the subjects, images, and individuals mentioned in the evaluated studies. They safeguard the personal information of authors, referees, and readers in accordance with privacy laws and ethical standards. Confidentiality is maintained throughout the editorial and review processes to uphold the integrity and trust in the journal.

Ethics Committee, Human and Animal Rights
Editors ensure the protection of human and animal rights in all evaluated studies. In cases where studies involve human participants or animals, editors require that ethical approval from the relevant ethics committee be provided. If such approval is absent or the study lacks permission for experimental research, editors will reject the work to uphold ethical standards and ensure compliance with international research guidelines.

Prevention Against Possible Misuse and Misconduct
Editors take proactive measures to prevent potential abuse and misconduct in the publication process. They conduct thorough, objective investigations into any allegations of misconduct, ensuring that all complaints are addressed in accordance with ethical standards. Editors share their findings transparently and ensure that the evaluation process upholds the integrity of the journal.

Ensuring Academic Publication Integrity
Editors act promptly to correct any errors, inconsistencies, or misdirections in their work to maintain the integrity of academic publishing. They ensure that all published articles are accurate and consistent, addressing any identified issues swiftly and transparently to uphold the credibility of the journal.

Protection of Intellectual Property Rights
Editors are committed to protecting the intellectual property rights of all published articles. They defend the rights of both the journal and the authors in the event of potential violations. Furthermore, editors take the necessary steps to ensure that the content in all published articles does not infringe upon the intellectual property rights of other publications, ensuring respect for original works and compliance with copyright laws.

Constructiveness and Openness to Discussion
Editors:
1. Consider and address the constructive criticisms of the articles published in the journal, adopting a positive and open approach to such feedback.
2. Grant the author(s) the right to respond to critiques of their work, ensuring a fair and balanced dialogue.
3. Do not disregard studies with negative results, recognizing the value of all research contributions regardless of their outcomes.

Complaints
Editors respond to complaints from authors, referees, or readers in a thoughtful and detailed manner. They carefully examine each complaint and provide informative and clarifying feedback, ensuring that all concerns are addressed with transparency and respect for ethical standards.

Political and Business Concerns
The journal owner, publisher, and any other political or commercial interests do not influence the editors' independent decision-making process. Editors make decisions solely based on the academic merit and scientific rigor of the submitted work, ensuring that external factors do not compromise the integrity of the editorial process.

Conflicts of Interest
Editors ensure that the publication process is carried out independently and impartially, carefully considering any potential conflicts of interest between authors, referees, and other editors. They take necessary actions to prevent any bias and ensure that the editorial decisions are made based solely on the academic quality and merit of the work.

Ethical Responsibilities of Referees
The evaluation of all studies through the "Blind Review" process directly impacts the quality of the publication. This process ensures confidence in the objective and independent evaluation of the work. For Fırat University Journal of Social Sciences, the evaluation process follows the principle of double-blind review. Referees are not permitted to contact authors directly; all evaluations and comments must be submitted through the journal management system. In this process, referee comments on evaluation forms and full texts are forwarded to the author(s) through the editors. In this context, referees evaluating articles for Fırat University Journal of Social Sciences are expected to adhere to the following ethical responsibilities:
1. Referees agree to evaluate studies within their area of expertise only.
2. Referees make evaluations impartially and maintain confidentiality throughout the process.
3. If they believe there is a conflict of interest during the evaluation process, they must decline to evaluate the study and inform the journal editor.
4. In accordance with the confidentiality principle, referees are required to destroy the works they evaluate after the review process.
5. Referees only evaluate the final version of studies, once they have been officially published.
6. Evaluations should be made objectively, based solely on the content of the study.
7. Referees should not let factors such as nationality, gender, religion, political beliefs, or commercial interests influence their evaluations.
8. Referees provide feedback in a constructive and courteous manner, avoiding derogatory personal comments, hostility, slander, or insults.
9. Referees must complete their evaluations in a timely manner, adhering to the ethical guidelines outlined above.
10. If you encounter any unethical behavior or content in Fırat University Journal of Social Sciences beyond the above-mentioned ethical responsibilities, please report it via email to sbedergi@firat.edu.tr.

Privacy Statement
Fırat University Journal of Social Sciences is an "Open Access" journal that provides its published content directly to open access. The journal aims to contribute to the support and development of science through its "Open Access" policy. As per this policy, provided that the source is cited in accordance with recognized standards, all usage rights (such as online linking, copying, printing, reproduction in any physical medium, distribution, etc.) are granted, except for commercial use and content modification (unless otherwise stated in the specific content). These rights are granted under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC). For any commercial use of the content, permission from the journal editor is required.

Journal of Social Sciences is an open access journal.