Bu çalışmada spor yöneticisi adaylarının algıladıkları sosyal destek ile sosyal ağlardaki sosyal destek beklentisi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümü’nde öğrenim gören toplam 283 öğrenci (175’i erkek ve 108’i kadın ve ortalama yaş 21,5) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ile Zimet vd., (1990) tarafından geliştirilen “Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek (ÇBASD)” ve Uzakgiden ve Erözkan (2019) tarafından geliştirilen “Sosyal Ağlarda Sosyal Destek Beklentisi (SASDB)” ölçekleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde, cinsiyet değişkenine göre ÇBASD özel bir insan alt boyutunda kadınlar lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer taraftan sınıf değişkeni açısından yapılan karşılaştırmalarda ise son sınıflar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Korelasyon analiz sonuçlarında ise katılımcıların sosyal ağlardan sosyal destek beklentileri ile çok boyutlu algılanan sosyal destek ölçeği alt boyutları arasında pozitif yönlü ilişkiler tespit edilmiştir. Sonuç olarak, sosyal ağlardaki sosyal destek beklenti düzeyi yüksek olan üniversite öğrencilerinin, sosyal yaşantılarında algıladıkları sosyal destek düzeylerinin arttığı görülmektedir. Bu bağlamda üniversite gençlerinin internet kullanımı konusunda daha çok bilinçlendirilmeye ve aileleri tarafından aldıkları destekleri daha çok hissetmeye ihtiyaçları olduğu görülmektedir.
In this study, it is aimed to investigate the relationship between social support perceived by sports manager candidates and social support expectations in social networks. The study group consists of 283 students (175 males and 108 females and average age 21.5) studying at Manisa Celal Bayar University Faculty of Sport Sciences Department of Sports Management. As the data collection tool, the scales of “Multidimensional Perceived Social Support (ÇBASD)” developed by Zimet et al., (1990) and “Expectation of Social Support in Social Networks (SASDB)” were used. As a result of the findings obtained, a significant difference was found in favor of women in a specific human sub-dimension of MPASD according to the gender variable. On the other hand, in the comparisons made in terms of a class variable, a significant difference was found in favor of the last classes. In the correlation analysis results, positive relationships were determined between the social support expectations of the participants from the social networks and the sub-dimensions of the perceived social support scale. As a result, it is seen that the level of social support perceived by university students with a high level of social support expectations in social networks has increased. In this context, it is seen that university youth need to be more conscious about internet use and to feel the support they receive from their families.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | May 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |