In the current study, the effects of teaching based on metacognitive teaching strategies
on students’ self-regulation skills were investigated. The present study was conducted
according to pre-test-post-test-control group design that is one of the experimental
research methods. There were 15 students in each group in the study. In data analysis, non
parametric tests were used. The findings show that teaching based on metacognitive teaching
strategies increased students’ perceived self-regulation skills in the experimental
group. Findings obtained from the statistical analyzes applied to the measurements made
in three time periods were discussed in the context of the essays which constitute the basis
of the research.
Araştırmada üstbilişsel öğretim stratejileri içeren etkinliklerin çalışmaya katılan öğrencilerde
öz düzenleme becerileri ve bunların kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma,
ön test-son test kontrol, gruplu modele göre düzenlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrol
grubunda 15 öğrenci yer almıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik olmayan
test teknikleri kullanılmıştır. Üstbilişsel öğretim stratejilerinin kullanıldığı deney grubundaki
öğrencilerin, yapılan uygulamalar sonucunda algılanan öz düzenleme düzeylerinin
arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın denenceleri üç ayrı zamanda toplanan veriler
ile yapılan analiz sonucunda ortaya çıkan bulgular kapsamında tartışılmıştır.
Journal Section | Researches and Studies |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Acceptance Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |