Research Article
BibTex RIS Cite

Hatay İlinin Gastronomi Turizm Potansiyelinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi

Year 2023, , 95 - 107, 31.03.2023
https://doi.org/10.32958/gastoria.1159063

Abstract

Bu araştırmada, Hatay ilinin gastronomi turizmi açısından mevcut durumunun gözden geçirilmesi, bölgenin güçlü ve zayıf yönlerinin, gastronomi turizmindeki fırsatlarının ve tehditlerinin ortaya
koyulması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Hatay'ın yöresel yemek kültürünün korunarak gelecek nesillere aktarılması, bölgede gastronomi turizminin geliştirilmesi, yerli ve yabancı ziyaretçilere
yöresel yemek kültürünün tanıtılması amaçlanmaktadır. Hatay ilinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinin yöneticileri ve Hatay ilinde yaşayan akademisyenler araştırmanın evrenini, Hatay ilinde ikamet eden yiyecek içecek sektörünü temsil eden 10 yönetici veya işletmeci ve 5 akademisyen ise araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda; Hatay ilinin gastronomi turizmi potansiyeli açısından güçlü yönleri ‘’ zengin mutfak kültürü, yöresel yemek çeşitliliği, yöresel restoranların çokluğu, coğrafi konumu’’ zayıf yönleri ‘’ pazarlama eksiklikleri, işletmecilerin gastronomi turizmi kapsamında yeterince bilgi sahibi olmaması, yerel restoranlarda hizmet ve servis kalitesinin yeterli düzeyde olmaması, alt yapı ve üst yapı eksiklikleri, unutulmaya yüz tutan ürünlerin yeterince tanıtılmaması’’ şeklinde sıralanmıştır. Destinasyonun sahip olduğu fırsatlar ise; ‘’ çok kültürlü etnik yapılara sahip olması, birçok medeniyete ev sahipliği yapan tarihinin olması, gastronomi şehri olarak bilinirliğinin artması, Expo
gibi uluslararası etkinliklere ev sahipliği yapması’’ olarak ‘’geleneksel ürünlerin orijinalliğinin korunamaması, gastronomi şehri imajının korunamaması, işletmecilerin gastronomi turizmi kapsamında yeterince bilgi sahibi olmaması, hızlı nüfus artışı ve mülteciler’’ ise potansiyel tehdit unsurları olarak bulgulanmıştır.

References

  • Akça, H., (2005). “Burdur İlinin Kırsal Turizm Potansiyeli ve Değerlendirilmesi”, 1. Burdur Sempozyumu, Bildiriler Cilt I, 16 - 19 Kasım, Burdur, 515-517.
  • Arseven C. (2013). Hatay’da Kültürel Çeşitlilik, www.Dogaka.gov.tr / erişim tarihi 10 Nisan 2022.
  • Birdir, K., Karakan, H. İ., & Çolak, O. (2015). Gaziantep ilinin turizm açısından SWOT analizi ve turizmin geliştirilmesine yönelik öneriler. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 3(1), 77-92.
  • Canbolat, E., Keleş, Y. ve Akbaş, Y. Z. (2016). Gastronomi turizmi kapsamında samsun mutfağına özgü turistik bir ürün: Bafra. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 75- 87.
  • Cömert, M. (2014). Turizm pazarlamasında yöresel mutfakların önemi ve Hatay mutfağı örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 64-70.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Deniz, T., & Atışman, E. (2017). Kayseri ilinin gastronomi turizmine yönelik bir SWOT analizi çalışması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 56-65
  • Deveci, B. Türkmen, S., Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm ile Gastronomi Turizmi İlişkisi:Bigadiç Örneği. International Journal of Social and Economic Sciences 3 (2): 29-34.
  • Durgun, A. (2007). Isparta turizminin SWOT analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 93-109.
  • Durlu Özkaya, F. ve Can, A. (2012). Gastronomi Turizminin Destinasyon Pazarlamasına Etkisi. Türktarım, 206, 28-33
  • Erdem, Ö., & Kemer, A. K. (2016). Mutfaktaki Yeni Eğilimlerden Olan Moleküler Gastronomi Konusunda Ankara İlindeki 4 ve 5 Yıldızlı Otellerin Mutfak Personeli ile Aşçılık Alanında Yükseköğrenim Gören Öğrencilerin Bilgi ve Görüşlerinin Belirlenmesi . Journal of Tourism and Gastronomy Studies , 4 (2), 3-16.
  • Güzelmansur İ., “Efsanelerle Antakya”, II. Antakya Edebiyat Günleri, haz.: Mehmet Karasu, Edebiyatçılar Derneği, Öztepe Matbaacılık, Ankara, 2005, 205.
  • Hall, C. M., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N., & Cambourne, B. (Eds.). (2004). Food tourism around the world. Routledge.
  • İnayet, Z., ve Akbulak, C., (2010). “Troia Tarihi Milli Parkı’ndaki Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık Kuşadası, (Ed. Çolakoğlu, O., E.,), Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara, 203-213.
  • Kara, A. (2005). Antakya ve Çevresi Hakkında Yapılan Çalışmalar. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 3(6), 2.
  • Kesici, M . (2012). Kırsal Turizme Olan Talepte Yöresel Yiyecek ve İçecek Kültürünün Rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (2), 33-37.
  • Kızılaslan, N., & Tayfur, U. N. A. L. (2014). Tokat İlinin Ekoturizm/Kırsal Turizm Potansiyeli ve Swot Analizi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, (9), 45-61.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (KTB) (2021). Hatay. 11.10.2021 tarihinde https://hatay.ktb.gov.tr/TR205529/dogal-kulturel-ve-tarihi-turizm-degerler.html adresinden erişilmiştir.
  • Long, L. M. (2004). A folkloristic Perspective on Eating and Otherness. Lucy M. Long (Ed.), içinde Culinary Tourism (s. 20-51). Lexington: The University Press of Kentucky
  • Lopez, X. A. A. & Martin, B. G. (2006). Tourism and quality agrofood products: an opportunity for the spanish countryside. Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie, 97 (2), 166-177.
  • Mason, J. (1996). Qualitative Researching. London, UK: Sage Publication
  • McKercher, B., Okumus, F., & Okumus, B. (2008). Food tourism as a viable market segment: It's all how you cook the numbers!. Journal of travel & tourism marketing, 25(2), 137-148.
  • Okumus, B., Okumus, F. And Mckercher, B. (2007). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: the cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management, 28,1, 253-261.
  • Ongun, U., Gövdere, B., & Çiçek, U. (2016). Yeşilova’nın Kırsal Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), 75-88.
  • Onur, N. (2021). Gastronomi turizmi ve Hatay lezzet rotası. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(2), 150-162.
  • Onur, N. (2021). Gastronomi turizmi ve Hatay lezzet rotası. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(2), 150-162.
  • Öztürk, B. ve Güven, S. (2020). “Gastronomi İle İlgili Genel Kavramlar”, Gastronomi ve Yiyecek Tarihi, Editör: (A. Akbaba ve N. Çetinkaya), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sahilli Birdir, S., İflazoğlu, N., & Birdir, K. (2018). Hatay yöresel mutfağının coğrafi işaret potansiyeli üzerine bir değerlendirme. VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Isbn Numarası: 978605256006.
  • Santich, B. (2004). The Study of Gastronomy and Its Relevance to Hospitality Education and Training. International Journal of Hospitality Management, 23(1), 15-24.
  • Seidman, I. E. (1991). Interviewing as Qualitative Research: A Guide for Researchers in Education and The Social Sciences. New York, USA: Teachers College Press
  • Şahin, K. ‘’Hatay Mutfak Kültürü ve Yemekleri’’, T.C Hatay Valiliği, 2012.
  • Şimşek, A., & Yordam, S. (2021). Gastronomi Turizmi Bağlamında Turistlerin Yöresel Yiyecek Satın Alma Davranışı: Hatay Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(3), 1635-1651.
  • Taş S. Hoşgörü Kenti Hatay "Dünya Gastronomi Şehri Olma Yolunda, 2011. http://www.haberler.com., / (Erişim tarihi 10 Nisan 2022).
  • Tekin, M. & İpek, S.A. (1996). Altınözü'nden Hassa'ya Hatay Mutfağında Bir Gezinti, II. Hatay Mutfağı Sempozyumu Bildirileri, Antakya
  • Teyin, G., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F., & Onur, N. (2021). Şile İlçesinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), 3018-3035.
  • Türk, H. “Hatay'da Müslüman-Hıristiyan Etkileşimi: St. Georges Ya Da Hızır Kültürü”, Milli Folklor, 2010, 22(85)
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543- 559.
  • UNWTO (World Tourism Organization). (2012). Global report on food tourism. Madrid. http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/food_ tourism_ok.pdf, (Erişim Tarihi: 01 Nisan 2022).
  • Wolf, E. (2020). What is Food Tourism? [URL: https://worldfoodtravel.org/what-is-foodtourism-definition-food-tourism/] (Erişim Tarihi: 01 Nisan 2022).
  • Yan, Z., & Wang, X. (2021) Research on the tourism development and countermeasures of Nishan Town-Based on SWOT analysis. Journal of Service Science and Management, 14, 429-443.
  • Yeşiltaş, M. (2009). Karadeniz bölgesindeki turizm olanaklarının swot analizi ile değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3), 250-269.
  • Yeşiltaş, M., Çeken, H., & Öztürk, İ. (2009). Karadeniz bölgesindeki turizm olanaklarının SWOT analizi ile değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 250-269.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Türkiye: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, B. & Işkın, M. (2017). Yerel mutfakların gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: Sivas örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(40): 404-415.
  • Zengin, B. ve Şeyhanlioğlu, H., Ö. (2019). Destinasyon Pazarlamasının Yerel Kalkınmaya Etkileri: Şanlıurfa Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2977-2992.

Evaluation of the Gastronomy Tourism Potential of Hatay Province with SWOT Analysis

Year 2023, , 95 - 107, 31.03.2023
https://doi.org/10.32958/gastoria.1159063

Abstract

In this study, It is aimed to review the current situation of Hatay province in terms of gastronomy tourism, to reveal the strengths and weaknesses of the region, the opportunities and threats in gastronomy tourism. Managers of tourism enterprises operating in Hatay and academicians living in Hatay constitute the universe of the research, and 10 managers or operators and 5 academicians representing the food and beverage sector residing in Hatay province constitute the sample of the research. As a result of the interviews with the participants; The strengths of Hatay in terms of gastronomic tourism potential are ''rich culinary culture, local food variety, the abundance of local restaurants, geographical location'' weaknesses '' marketing deficiencies, the operators' lack of knowledge about gastronomy tourism, the service and service quality in local restaurants is not sufficient. lack of infrastructure and superstructure, insufficient promotion of forgotten products. The opportunities of the destination are; "Having multicultural ethnic structures, having a history that hosts many civilizations, increasing its awareness as a gastronomy city, hosting international events such as Expo" Lack of information, rapid population growth and refugees were identified as potential threats.

References

  • Akça, H., (2005). “Burdur İlinin Kırsal Turizm Potansiyeli ve Değerlendirilmesi”, 1. Burdur Sempozyumu, Bildiriler Cilt I, 16 - 19 Kasım, Burdur, 515-517.
  • Arseven C. (2013). Hatay’da Kültürel Çeşitlilik, www.Dogaka.gov.tr / erişim tarihi 10 Nisan 2022.
  • Birdir, K., Karakan, H. İ., & Çolak, O. (2015). Gaziantep ilinin turizm açısından SWOT analizi ve turizmin geliştirilmesine yönelik öneriler. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 3(1), 77-92.
  • Canbolat, E., Keleş, Y. ve Akbaş, Y. Z. (2016). Gastronomi turizmi kapsamında samsun mutfağına özgü turistik bir ürün: Bafra. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(4), 75- 87.
  • Cömert, M. (2014). Turizm pazarlamasında yöresel mutfakların önemi ve Hatay mutfağı örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 64-70.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Deniz, T., & Atışman, E. (2017). Kayseri ilinin gastronomi turizmine yönelik bir SWOT analizi çalışması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 56-65
  • Deveci, B. Türkmen, S., Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm ile Gastronomi Turizmi İlişkisi:Bigadiç Örneği. International Journal of Social and Economic Sciences 3 (2): 29-34.
  • Durgun, A. (2007). Isparta turizminin SWOT analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 93-109.
  • Durlu Özkaya, F. ve Can, A. (2012). Gastronomi Turizminin Destinasyon Pazarlamasına Etkisi. Türktarım, 206, 28-33
  • Erdem, Ö., & Kemer, A. K. (2016). Mutfaktaki Yeni Eğilimlerden Olan Moleküler Gastronomi Konusunda Ankara İlindeki 4 ve 5 Yıldızlı Otellerin Mutfak Personeli ile Aşçılık Alanında Yükseköğrenim Gören Öğrencilerin Bilgi ve Görüşlerinin Belirlenmesi . Journal of Tourism and Gastronomy Studies , 4 (2), 3-16.
  • Güzelmansur İ., “Efsanelerle Antakya”, II. Antakya Edebiyat Günleri, haz.: Mehmet Karasu, Edebiyatçılar Derneği, Öztepe Matbaacılık, Ankara, 2005, 205.
  • Hall, C. M., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N., & Cambourne, B. (Eds.). (2004). Food tourism around the world. Routledge.
  • İnayet, Z., ve Akbulak, C., (2010). “Troia Tarihi Milli Parkı’ndaki Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi, 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık Kuşadası, (Ed. Çolakoğlu, O., E.,), Detay Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara, 203-213.
  • Kara, A. (2005). Antakya ve Çevresi Hakkında Yapılan Çalışmalar. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 3(6), 2.
  • Kesici, M . (2012). Kırsal Turizme Olan Talepte Yöresel Yiyecek ve İçecek Kültürünün Rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (2), 33-37.
  • Kızılaslan, N., & Tayfur, U. N. A. L. (2014). Tokat İlinin Ekoturizm/Kırsal Turizm Potansiyeli ve Swot Analizi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, (9), 45-61.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (KTB) (2021). Hatay. 11.10.2021 tarihinde https://hatay.ktb.gov.tr/TR205529/dogal-kulturel-ve-tarihi-turizm-degerler.html adresinden erişilmiştir.
  • Long, L. M. (2004). A folkloristic Perspective on Eating and Otherness. Lucy M. Long (Ed.), içinde Culinary Tourism (s. 20-51). Lexington: The University Press of Kentucky
  • Lopez, X. A. A. & Martin, B. G. (2006). Tourism and quality agrofood products: an opportunity for the spanish countryside. Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie, 97 (2), 166-177.
  • Mason, J. (1996). Qualitative Researching. London, UK: Sage Publication
  • McKercher, B., Okumus, F., & Okumus, B. (2008). Food tourism as a viable market segment: It's all how you cook the numbers!. Journal of travel & tourism marketing, 25(2), 137-148.
  • Okumus, B., Okumus, F. And Mckercher, B. (2007). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: the cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management, 28,1, 253-261.
  • Ongun, U., Gövdere, B., & Çiçek, U. (2016). Yeşilova’nın Kırsal Turizm Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7(16), 75-88.
  • Onur, N. (2021). Gastronomi turizmi ve Hatay lezzet rotası. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(2), 150-162.
  • Onur, N. (2021). Gastronomi turizmi ve Hatay lezzet rotası. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(2), 150-162.
  • Öztürk, B. ve Güven, S. (2020). “Gastronomi İle İlgili Genel Kavramlar”, Gastronomi ve Yiyecek Tarihi, Editör: (A. Akbaba ve N. Çetinkaya), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sahilli Birdir, S., İflazoğlu, N., & Birdir, K. (2018). Hatay yöresel mutfağının coğrafi işaret potansiyeli üzerine bir değerlendirme. VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Isbn Numarası: 978605256006.
  • Santich, B. (2004). The Study of Gastronomy and Its Relevance to Hospitality Education and Training. International Journal of Hospitality Management, 23(1), 15-24.
  • Seidman, I. E. (1991). Interviewing as Qualitative Research: A Guide for Researchers in Education and The Social Sciences. New York, USA: Teachers College Press
  • Şahin, K. ‘’Hatay Mutfak Kültürü ve Yemekleri’’, T.C Hatay Valiliği, 2012.
  • Şimşek, A., & Yordam, S. (2021). Gastronomi Turizmi Bağlamında Turistlerin Yöresel Yiyecek Satın Alma Davranışı: Hatay Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(3), 1635-1651.
  • Taş S. Hoşgörü Kenti Hatay "Dünya Gastronomi Şehri Olma Yolunda, 2011. http://www.haberler.com., / (Erişim tarihi 10 Nisan 2022).
  • Tekin, M. & İpek, S.A. (1996). Altınözü'nden Hassa'ya Hatay Mutfağında Bir Gezinti, II. Hatay Mutfağı Sempozyumu Bildirileri, Antakya
  • Teyin, G., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F., & Onur, N. (2021). Şile İlçesinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi ile Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(4), 3018-3035.
  • Türk, H. “Hatay'da Müslüman-Hıristiyan Etkileşimi: St. Georges Ya Da Hızır Kültürü”, Milli Folklor, 2010, 22(85)
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543- 559.
  • UNWTO (World Tourism Organization). (2012). Global report on food tourism. Madrid. http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/food_ tourism_ok.pdf, (Erişim Tarihi: 01 Nisan 2022).
  • Wolf, E. (2020). What is Food Tourism? [URL: https://worldfoodtravel.org/what-is-foodtourism-definition-food-tourism/] (Erişim Tarihi: 01 Nisan 2022).
  • Yan, Z., & Wang, X. (2021) Research on the tourism development and countermeasures of Nishan Town-Based on SWOT analysis. Journal of Service Science and Management, 14, 429-443.
  • Yeşiltaş, M. (2009). Karadeniz bölgesindeki turizm olanaklarının swot analizi ile değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3), 250-269.
  • Yeşiltaş, M., Çeken, H., & Öztürk, İ. (2009). Karadeniz bölgesindeki turizm olanaklarının SWOT analizi ile değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3), 250-269.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Türkiye: Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, B. & Işkın, M. (2017). Yerel mutfakların gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: Sivas örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(40): 404-415.
  • Zengin, B. ve Şeyhanlioğlu, H., Ö. (2019). Destinasyon Pazarlamasının Yerel Kalkınmaya Etkileri: Şanlıurfa Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2977-2992.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Hilal Öz 0000-0001-7157-6013

Ümit Sormaz 0000-0001-7514-1500

Hatice Ferhan Nizamlıoğlu 0000-0002-5042-0172

Gürkan Akdağ 0000-0001-9819-9465

Publication Date March 31, 2023
Submission Date August 8, 2022
Acceptance Date March 2, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Öz, H., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F., Akdağ, G. (2023). Hatay İlinin Gastronomi Turizm Potansiyelinin SWOT Analizi ile Değerlendirilmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 7(1), 95-107. https://doi.org/10.32958/gastoria.1159063