Research Article
BibTex RIS Cite

TURİSTLERİN RESTORAN DENEYİMLERİ İLE DESTİNASYONU TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ

Year 2019, , 241 - 263, 27.03.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.532691

Abstract

Günümüzde artan tüketim bilinci ile her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de yoğun rekabet ortamı oluşmuştur. Turizm sektörünün en önemli parçası olan destinasyonlar bu rekabette ayakta kalabilmek için farklılaşma, daha iyi hizmet ve memnuniyet sağlamaya yönelmektedirler. Müşteri memnuniyetinin sağlanması ise özellikle destinasyonlardaki işletmeler sayesinde mümkün olmaktadır. Bu işletmeler arasında ilk sırada gelen restoranlar müşteri memnuniyetini sağlamada çok önemli yer tutmaktadır. Yedikleri yemeğin kalitesi ve fiyatı, yemek yedikleri yerin ortamı ve yemek yedikleri kişiler gibi faktörler tüketicilerin memnuniyetlerini etkileyebilmektedir. Tüketiciler yemek deneyiminden sonra bu faktörleri göz önünde bulundurarak tatil değerlendirmesi yapacaklardır. Bunun sonucunda memnun kalan tüketici, destinasyonu ve işletmeyi tekrar ziyaret ederek destinasyon ve işletmenin devamlılığına çok büyük katkı sağlayacaktır. Bu konular çerçevesinde, restoran deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkiyi ele alabilmek amacıyla bu çalışma hazırlanmıştır. Yazılan bu çalışmanın amacı, restoran deneyimi ile bir destinasyonu tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Yazılan bu çalışma da araştırmanın evrenini İstanbul’u ziyaret eden yerli ve yabancı turistler oluşturmaktadır. Turistlere anket çalışması uygulanarak kolayda örneklem yönteminden yararlanılmıştır. Bu yöntem ile İstanbul’da bulunan popüler ve turistik işletmelerin bir kısmı tercih edilerek bu işletmelere gelen 500 turist araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Dağıtılan 500 anket formundan 5 tanesinin sorulara verilen cevapların eksik olmasından dolayı 495 anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Anket formları bilgisayar ortamında SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Science) programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, araştırmaya katılanların restoran deneyimleri ile ilgili yorumlarında yediklerin yemeğin malzemesi, ödedikleri fiyat, sosyalleşebilme ortamları, restoran atmosferi ve destinasyon hakkındaki düşüncelerinin etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca kişilerin restoran memnuniyetleri ziyaret ettikleri destinasyonu tekrar ziyaret etme niyetlerini ve o bölgeye olan sadakatlerini etkilediği görülmektedir

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Andaleeb, S. S. ve Conway, C. (2006). Customer satisfaction in the restaurant industry: an examination of the transaction-specific model. Journal of Services Marketing, 20 (1), 3-11.
  • Aracı, Ü. E. (2016). Müşterilerin sosyo-demografik özellikleri ile tekrar satın alma ve daha fazla ödeme niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: restoran müşterileri örneği. Balkan Ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (4), 59-66.
  • Aslan, Z., Güneren, E. ve Çoban, G. (2014). Destinasyon markalaşma sürecinde yöresel mutfağın rolü: Nevşehir örneği. Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Avcıkurt, C., Sarıoğlan, M. ve Girgin, G. K. (2007). Yiyecek-içecek olgusuna sosyolojik bir bakış. I. Ulusal Gastronomi Sempozyumu Ve Sanatsal Etkinlikleri, Antalya.
  • Baek, U. (2009). The impact of customer involvement in the cooking process on dining satisfaction. Etd Collection For Purdue University.
  • Bayrakçı, S. (2014). Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret niyetlerine etkisi: gaziantep’i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Mersin.
  • Birdir, K. ve Akgöl, Y. (2015). Gastronomi turizmi ve Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin gastronomi deneyimlerinin değerlendirilmesi. İşletme Ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 57-68.
  • Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: the impact of physical surroundings on customers and employees. Journal of Marketing, 56 (2), 57-71.
  • Csikszentmihalyi, M. (1992). Flow: The Psychology Of Happiness, Rider.
  • Demir, C. (2002). Turizm ve rekreasyon faaliyetlerinin olumsuz çevresel etkileri: Türkiye’deki milli parklara yönelik bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 7 (2), 93-117.
  • Dilsiz, B. (2010). Türkiye’de gastronomi ve turizm (İstanbul örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Duman, T. ve Öztürk, A. B. (2005). Yerli turistlerin Mersin Kızkalesi destinasyonu ve tekrar ziyaret niyetleri ile ilgili algılamaları üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (1), 9-23.
  • Ergüven, M. H. (2011). Cittaslow: yaşamaya değer şehirlerin uluslararası birliği: Vize örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 201-210.
  • Ersun, N. ve Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2), 229-248.
  • Filiz, Z. ve Çemrek, F. (2008). Tüketici memnuniyeti analizi ve gıda (fast-food) sektöründe bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1), 59-84.
  • Forristal, L., Lehto, X., ve Lee, G. (2012). The contribution of native species to a sense of place. Current Issues in Tourism, 17 (5), 414-433.
  • Groves, A. M. (2008). Authentic British food products: a review of consumer perceptions. International Journal Of Consumer Studies, 25 (3), 246-254.
  • Hamlacıbaşı, F. Ü. (2008). Yiyecek turizmi ve yiyecek turizmi açısından Bozcaada’nın kaynakları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Han, H. ve Ryu, K. (2009). The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant ındustry. Journal Of Hospitality & Tourism Research, 33 (4), 489-491.
  • Han, H., Back, K. J., ve Barrett, B. (2009). Influencing factors on restaurant customers’ revisit intention: the roles of emotions and switching barriers. International Journal Of Hospitality Management, 28 (4), 563-572.
  • Haven-Tang, C., ve Jones, E. (2006). Using local food and drink to differentiate tourism destinations through a sense of place. Journal Of Culinary Science & Technology, 4 (4), 69-86.
  • Jang, S. C. S., Ha, J., ve Park, K. (2012). Effects of ethnic authenticity: investigating Korean restaurant customers in the US. International journal of hospitality management, International Journal Of Hospitality Management, 31, 990– 1003.
  • Jang, S. ve Namkung, Y. (2009). Perceived quality, emotions, and behavioral ıntentions: application of an extended mehrabian russel model to restaurants. Journal Of Business Research, 62, 451-460.
  • Jang, S. ve Feng, R. (2007). Temporal destination revisit intention: the effects of novelty seeking and satisfaction. Tourism Management, 28 (2), 580-590.
  • Joppe, M., Martin, D. ve Waalen, J. (2001). Toronto’s image as a destination: a comparative importance satisfaction analysis by origin of visitor. Journal Of Travel Research, 39, 252–260.
  • Kalkstein-Silkes, C. A. (2007). Food and food related festivals in rural destination branding (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Purdue Üniversitesi. ABD: Indiana.
  • Kılınç, O. (2011). Restoran işletmelerinde hizmet garantisi uygulamaları ve müşteri tercihlerine etkileri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Aydın.
  • Kim, D. C. (2011). The influence of restaurant experience at a tourist destinatıon on revisit intention (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Purdue University West Lafayette, Indiana.
  • Kivela, J., Inbakaran, R., ve Reece J. (1999). Consumer research in the restaurant environment, part 1: a conceptual model of dining satisfaction and return patronage. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11 (5), 205-222.
  • Koçak, N. (2006). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Küçükergin K. G. ve Dedeoğlu B. B. (2014). Fast food restoranlarda fiziksel çevre, fiyat algısı ve tekrar satın alma eğilimi arasındaki ilişki. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6 (1), 101-107.
  • Liu, Y. ve Jang, S. C. S. (2009). Perceptions of Chinese restaurants in the US: what affects customer satisfaction and behavioral intentions?. International Journal Of Hospitality Management, 28 (3), 338-348.
  • Mil, B. (2014). Yeme ortamı ve etkileri. O. N. Özdoğan (Ed.), Yiyecek içecek endüstrisinde trendler: kavramlar, yaklaşımlar, başarı hikayeleri (65-88). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özata, E. (2010). Yiyecek İçecek Sektöründe Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Memnuniyetinin Orta Restoranlarda Araştırılması Üzerine Bir Vaka Analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme Yönetimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Özdemir, B. (2010). Dışarıda yemek yeme olgusu: kuramsal bir model önerisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21 (2), 218-232.
  • Petrick, J. F. (2005). Segmenting cruise passengers with price sensitivity. Tourism Management, 26 (5), 753-762.
  • Quan, S. ve Wang, N. (2004). Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experience in tourism. Tourism Management, 25 (3), 297–305.
  • Remmington M. ve Yüksel A. (1998). Tourist satisfaction and food service experience: results and iımplications of an empirical investigation, Anatolia, 9(1), 37-57.
  • Söbeli, C. ve Kayaardı, S. (2014). Et kalitesini belirlemede yeni teknikler. Gıda Dergisi, 39 (4), 251-258.
  • Sulek, J. M., ve Hensley, R. L. (2004). The relative importance of food, atmosphere and fairness of wait. Cornell Hotel And Restaurant Administration Quarterly, 45 (3), 235-247.
  • Tayfun, A. ve Tokmak, C. (2007). Tüketicilerin Türk usulü fast food işletmelerini tercih etme sebepleri üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 169- 183.
  • Tüz, Ö. ve Ebesek, Ş. (2014). Restoran tasarım performansının ölçülmesine yönelik bir model önerisi. Engineering Sciences, 9 (1), 1-14.
  • Uygur, S. M. ve Doğan, S. (2013). Deneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: restoranlar üzerine bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 33-48.
  • Ünal, S., Akkuş, G., ve Akkuş, Ç. (2014). Yiyecek içecek işletmelerinde atmosfer, duygu, memnuniyet ve davranışsal sadakat ilişkisi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 23-49.
  • Wall, E. A. ve Berry, L. L. (2007). The combined effects of the physical environment and employee behavior on customer perception of restaurant service quality. Cornell Hotel And Restaurant Administration, 48 (1), 59–69.
  • Weiss, R., Feinstein, A. H. ve Dalbor, M. (2004). Customer satisfaction of theme restaurant attributes and their influence on return intent. Journal Of Foodservice Business Research, 7 (1), 23-41.
  • Wu, C. H. J., ve Liang, R. D. (2011). The relationship between white-water rafting experience formation and customer reaction: A flow theory perspective. Tourism Management, 32, 317-325.
  • Xia, L., Monroe, K. B., ve Cox, J. L. (2004). The price is unfair! A conceptual framework of price fairness perceptions. Journal Of Marketing, 68, 1-15.
  • Yüksel, A. (2001). Managing customer satisfaction and retention: a case of tourist destinations, Turkey. Journal Of Vocational Marketing, 7 (2), 153-168.
  • Zağralı, E. (2014). Destinasyon çekicilik unsuru olarak mutfak turizmi (İzmir Yarımadası örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolü: İzmir Yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin görüşleri üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 10 (40), 6633-6644.

Determınatıon of the Relationship Between Restaurant Experience of the Tourists and the Intention of ReVisiting the Destination: İstanbul Example

Year 2019, , 241 - 263, 27.03.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.532691

Abstract

Nowadays, with the increasing consumption awareness, an intense competition environment has been formed in tourism sector as in every sector. The destinations which are the most important part of the tourism sector are aiming to provide differentiation, better service and satisfaction in order to survive in this competition. Achieving customer satisfaction is made possible especially by the enterprises in the destinations. Restaurants that come first among these businesses are very important in ensuring customer satisfaction. Factors such as the quality and price of the food they eat, the environment of the food they eat and the people they eat can affect the satisfaction of the consumers. Consumers will make a holiday assessment after taking these factors into consideration. As a result, the satisfied consumer will make a great contribution to the continuity of the destination and the business by visiting the destination and the business again. Within the framework of these issues, this study was prepared in order to examine the relationship between restaurant experience and intention to visit again. The purpose of this study is to determine the relationship between restaurant experience and intention to revisit a destination.In this study, the population of the research consists of local and foreign tourists visiting Istanbul. By applying the survey to tourists easy sampling method was utilized. With this method, some of the popular and touristic enterprises in Istanbul are preferred and 500 tourists coming to these enterprises constitute the sample of the research. 495 questionnaires were taken into consideration because of the lack of answers to the questions of 5 out of 500 distributed questionnaires. The questionnaires were analyzed using SPSS 22.0 program (Statistical Package for Social Science). As a result of the research, it was found that the participants' opinions about the food, the price they paid, the socialization environment, the restaurant atmosphere and the destination were effective in their comments about the restaurant experiences. In addition, it is seen that the people 's satisfaction with the restaurant and their intention to revisit the visited destination and their loyalty to the region

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Andaleeb, S. S. ve Conway, C. (2006). Customer satisfaction in the restaurant industry: an examination of the transaction-specific model. Journal of Services Marketing, 20 (1), 3-11.
  • Aracı, Ü. E. (2016). Müşterilerin sosyo-demografik özellikleri ile tekrar satın alma ve daha fazla ödeme niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: restoran müşterileri örneği. Balkan Ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (4), 59-66.
  • Aslan, Z., Güneren, E. ve Çoban, G. (2014). Destinasyon markalaşma sürecinde yöresel mutfağın rolü: Nevşehir örneği. Journal of Tourism And Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
  • Avcıkurt, C., Sarıoğlan, M. ve Girgin, G. K. (2007). Yiyecek-içecek olgusuna sosyolojik bir bakış. I. Ulusal Gastronomi Sempozyumu Ve Sanatsal Etkinlikleri, Antalya.
  • Baek, U. (2009). The impact of customer involvement in the cooking process on dining satisfaction. Etd Collection For Purdue University.
  • Bayrakçı, S. (2014). Yerel yemek tüketim motivasyonlarının turistlerin tekrar ziyaret niyetlerine etkisi: gaziantep’i ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı, Mersin.
  • Birdir, K. ve Akgöl, Y. (2015). Gastronomi turizmi ve Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin gastronomi deneyimlerinin değerlendirilmesi. İşletme Ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 57-68.
  • Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: the impact of physical surroundings on customers and employees. Journal of Marketing, 56 (2), 57-71.
  • Csikszentmihalyi, M. (1992). Flow: The Psychology Of Happiness, Rider.
  • Demir, C. (2002). Turizm ve rekreasyon faaliyetlerinin olumsuz çevresel etkileri: Türkiye’deki milli parklara yönelik bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 7 (2), 93-117.
  • Dilsiz, B. (2010). Türkiye’de gastronomi ve turizm (İstanbul örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Duman, T. ve Öztürk, A. B. (2005). Yerli turistlerin Mersin Kızkalesi destinasyonu ve tekrar ziyaret niyetleri ile ilgili algılamaları üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (1), 9-23.
  • Ergüven, M. H. (2011). Cittaslow: yaşamaya değer şehirlerin uluslararası birliği: Vize örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3 (2), 201-210.
  • Ersun, N. ve Arslan, K. (2011). Turizmde destinasyon seçimini etkileyen temel unsurlar ve pazarlama stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2), 229-248.
  • Filiz, Z. ve Çemrek, F. (2008). Tüketici memnuniyeti analizi ve gıda (fast-food) sektöründe bir uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1), 59-84.
  • Forristal, L., Lehto, X., ve Lee, G. (2012). The contribution of native species to a sense of place. Current Issues in Tourism, 17 (5), 414-433.
  • Groves, A. M. (2008). Authentic British food products: a review of consumer perceptions. International Journal Of Consumer Studies, 25 (3), 246-254.
  • Hamlacıbaşı, F. Ü. (2008). Yiyecek turizmi ve yiyecek turizmi açısından Bozcaada’nın kaynakları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Han, H. ve Ryu, K. (2009). The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant ındustry. Journal Of Hospitality & Tourism Research, 33 (4), 489-491.
  • Han, H., Back, K. J., ve Barrett, B. (2009). Influencing factors on restaurant customers’ revisit intention: the roles of emotions and switching barriers. International Journal Of Hospitality Management, 28 (4), 563-572.
  • Haven-Tang, C., ve Jones, E. (2006). Using local food and drink to differentiate tourism destinations through a sense of place. Journal Of Culinary Science & Technology, 4 (4), 69-86.
  • Jang, S. C. S., Ha, J., ve Park, K. (2012). Effects of ethnic authenticity: investigating Korean restaurant customers in the US. International journal of hospitality management, International Journal Of Hospitality Management, 31, 990– 1003.
  • Jang, S. ve Namkung, Y. (2009). Perceived quality, emotions, and behavioral ıntentions: application of an extended mehrabian russel model to restaurants. Journal Of Business Research, 62, 451-460.
  • Jang, S. ve Feng, R. (2007). Temporal destination revisit intention: the effects of novelty seeking and satisfaction. Tourism Management, 28 (2), 580-590.
  • Joppe, M., Martin, D. ve Waalen, J. (2001). Toronto’s image as a destination: a comparative importance satisfaction analysis by origin of visitor. Journal Of Travel Research, 39, 252–260.
  • Kalkstein-Silkes, C. A. (2007). Food and food related festivals in rural destination branding (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Purdue Üniversitesi. ABD: Indiana.
  • Kılınç, O. (2011). Restoran işletmelerinde hizmet garantisi uygulamaları ve müşteri tercihlerine etkileri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Aydın.
  • Kim, D. C. (2011). The influence of restaurant experience at a tourist destinatıon on revisit intention (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Purdue University West Lafayette, Indiana.
  • Kivela, J., Inbakaran, R., ve Reece J. (1999). Consumer research in the restaurant environment, part 1: a conceptual model of dining satisfaction and return patronage. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11 (5), 205-222.
  • Koçak, N. (2006). Yiyecek içecek hizmetleri yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Küçükergin K. G. ve Dedeoğlu B. B. (2014). Fast food restoranlarda fiziksel çevre, fiyat algısı ve tekrar satın alma eğilimi arasındaki ilişki. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6 (1), 101-107.
  • Liu, Y. ve Jang, S. C. S. (2009). Perceptions of Chinese restaurants in the US: what affects customer satisfaction and behavioral intentions?. International Journal Of Hospitality Management, 28 (3), 338-348.
  • Mil, B. (2014). Yeme ortamı ve etkileri. O. N. Özdoğan (Ed.), Yiyecek içecek endüstrisinde trendler: kavramlar, yaklaşımlar, başarı hikayeleri (65-88). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özata, E. (2010). Yiyecek İçecek Sektöründe Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Memnuniyetinin Orta Restoranlarda Araştırılması Üzerine Bir Vaka Analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı İşletme Yönetimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Özdemir, B. (2010). Dışarıda yemek yeme olgusu: kuramsal bir model önerisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21 (2), 218-232.
  • Petrick, J. F. (2005). Segmenting cruise passengers with price sensitivity. Tourism Management, 26 (5), 753-762.
  • Quan, S. ve Wang, N. (2004). Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experience in tourism. Tourism Management, 25 (3), 297–305.
  • Remmington M. ve Yüksel A. (1998). Tourist satisfaction and food service experience: results and iımplications of an empirical investigation, Anatolia, 9(1), 37-57.
  • Söbeli, C. ve Kayaardı, S. (2014). Et kalitesini belirlemede yeni teknikler. Gıda Dergisi, 39 (4), 251-258.
  • Sulek, J. M., ve Hensley, R. L. (2004). The relative importance of food, atmosphere and fairness of wait. Cornell Hotel And Restaurant Administration Quarterly, 45 (3), 235-247.
  • Tayfun, A. ve Tokmak, C. (2007). Tüketicilerin Türk usulü fast food işletmelerini tercih etme sebepleri üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 169- 183.
  • Tüz, Ö. ve Ebesek, Ş. (2014). Restoran tasarım performansının ölçülmesine yönelik bir model önerisi. Engineering Sciences, 9 (1), 1-14.
  • Uygur, S. M. ve Doğan, S. (2013). Deneyimsel pazarlamanın müşteri memnuniyeti üzerine etkisi: restoranlar üzerine bir araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 37, 33-48.
  • Ünal, S., Akkuş, G., ve Akkuş, Ç. (2014). Yiyecek içecek işletmelerinde atmosfer, duygu, memnuniyet ve davranışsal sadakat ilişkisi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 23-49.
  • Wall, E. A. ve Berry, L. L. (2007). The combined effects of the physical environment and employee behavior on customer perception of restaurant service quality. Cornell Hotel And Restaurant Administration, 48 (1), 59–69.
  • Weiss, R., Feinstein, A. H. ve Dalbor, M. (2004). Customer satisfaction of theme restaurant attributes and their influence on return intent. Journal Of Foodservice Business Research, 7 (1), 23-41.
  • Wu, C. H. J., ve Liang, R. D. (2011). The relationship between white-water rafting experience formation and customer reaction: A flow theory perspective. Tourism Management, 32, 317-325.
  • Xia, L., Monroe, K. B., ve Cox, J. L. (2004). The price is unfair! A conceptual framework of price fairness perceptions. Journal Of Marketing, 68, 1-15.
  • Yüksel, A. (2001). Managing customer satisfaction and retention: a case of tourist destinations, Turkey. Journal Of Vocational Marketing, 7 (2), 153-168.
  • Zağralı, E. (2014). Destinasyon çekicilik unsuru olarak mutfak turizmi (İzmir Yarımadası örneği) (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolü: İzmir Yarımadası’nı ziyaret eden turistlerin görüşleri üzerine bir araştırma. Yaşar Üniversitesi Dergisi, 10 (40), 6633-6644.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Pelin Sever

Göksel Kemal Girgin 0000-0002-9000-5256

Publication Date March 27, 2019
Submission Date February 26, 2019
Acceptance Date March 27, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Sever, P., & Girgin, G. K. (2019). TURİSTLERİN RESTORAN DENEYİMLERİ İLE DESTİNASYONU TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(2), 241-263. https://doi.org/10.32958/gastoria.532691