Research Article
BibTex RIS Cite

DÜZCE İLİNİN GASTRONOMİ TURİZM POTANSİYELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2024, Volume: 8 Issue: 2, 250 - 264, 30.10.2024
https://doi.org/10.32958/gastoria.1495645

Abstract

Son yıllarda, insanların seyahat tercihleri önemli ölçüde değişim göstermeye başlamıştır. Dolayısıyla deniz, kum, güneş üçlüsünü tercih edenlerin yanı sıra kültürel ve gastronomik unsurlara olan ilgi de gün geçtikçe artış göstertemeye başlamış ve farklı lezzetler deneyimlemeye olan ilginin artmasıyla birlikte gastronomi turizm faaliyetleri hızlı bir gelişim göstermektedir. Ülkemiz, farklı mutfak kültürlerini, yeme içme alışkanlıklarını yiyecek içecek türlerini deneyimlemek; özellikle farklı medeniyetlere ev sahipliği yapan ülkeler için vazgeçilmez bir unsur haline gelmektedir. Bu kültürel çeşitlilik, farklı bölgelerde çeşitli geleneklerin ve yemek kültürlerinin oluşmasına katkı sağlamıştır. Bu bağlamda çalışma da farklı milletlerden birçok toplumun bir arada yaşadığı Düzce ilinin gastronomi turizm potansiyelini belirlemek amaçlanmaktadır. Ayrıca gastronomi turizminin mevcut durumunu belirleyerek gelişimi için gerekli şartların neler olduğunu ortaya çıkartmak hedeflenmektedir. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemleri içerisinde değerlendirilen görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda tecrübeli ve bilgili 8 katılımcı ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Düzce ilinin demografik yapısının, çeşitli kültürel grupların bir arada yaşadığı bir coğrafyada bulunması, bölgenin kendine özgü bir gastronomik kimliğe sahip olmasını sağlamaktadır. Bu araştırma, Düzce'nin diğer illerden farklılık gösteren kültürel ve gastronomik zenginliğini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma, bölgede yaşayan farklı etnik grupların, göç tarihi ve ticaret yollarının, Düzce'nin yemek kültürünü nasıl etkilediğini incelemiştir. Yerel malzemelerin kullanımı, pişirme teknikleri ve yeme alışkanlıkları, Düzce'nin gastronomi mirasının diğer bölgelerden ayrışmasında belirleyici olmuştur. Sonuç olarak, Düzce ilinde kendine özgü bir lezzet haritasının bulunduğu ve bu durumun bölgenin kültürel çeşitliliği ve tarihi geçmişiyle sıkı bir bağlantısı olduğu tespit edilmiştir. Düzce'ye ait yöresel yiyeceklerin tanıtımı için fuarlarda stantlar kurularak tanıtım yapılması gibi öneriler sunulmuştur.

References

  • Akbaba, A., ve Kendirci, P. (2016). Gastronomi turizmi ve coğrafi işaretlemeli ürünler. Yiyecek içecek endüstrisinde trendler (2). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alliance, O. C. T., ve Present, S. (2015). The rise of food tourism. Skift Trends Reports, 1-29.
  • Altıntaş, V., ve Hazarhun, E. (2020). İzmir’in gastronomi turizmi potansiyeline turist rehberlerinin bakış açıları. International Journal of Applied Economic and Finance Studies, 5(2), 13-36.
  • Arslan, E. (2021). Turistik tüketimin kimlik inşasındaki rolü. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aydoğdu A., ve Duman S. (2017). Destinasyon çekicilik unsuru olarak gastronomi turizmi: Kastamonu örneği. Turizm ve Araştırma Dergisi. 6(1): 4-23.
  • Baran, Z., ve Karaca, Ş. (2021). Coğrafi işaretin sürdürülebilir gastronomi turizminde önemi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11(2), 253-263.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlilik, güvenilirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi, DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Bilmez, E., & Buyruk, L. (2022). Yöresel mutfakların sürdürülebilirliği kapsamında mutfak şeflerinin düşüncelerinin araştırılması: Bursa ili örneği (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi).
  • Boyraz, M. (2019). Coğrafi işaretli ürünler: Afyonkarahisar. International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries (Journal EMI) Dergisi, 3(4), 26- 46.
  • Bozkurt, İ. Yıldırım, E., ve Dağ, T. (2019). Mardin ilinin gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi: Swot Analizi örneği. 20. Ulusal - 4. Uluslararası Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
  • Bramwell, B. ve Lane, B. (2015). Sustainable Tourism: A Comprehensive Review. Routledge.
  • Bucak T., ve Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye'de gastronomi turizmi üzerine genel bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30): 203-216.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Connelly, L. M. (2016). Trustworthiness in qualitative research. Medsurg Nursing, 25(6), 435-437.
  • Cömert, M., ve Özkaya, F. D. (2014). Gastronomi turizminde Türk Mutfağının önemi. Journal of Tourism ve Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon rekabetçiliği ve seyahat motivasyonu bakımından gastronomik kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 1(2): 39-51.
  • Çalışkan, V., ve Koç, H. (2012). Türkiye’de coğrafi işaretlerin dağılış özelliklerinin ve coğrafi işaret potansiyelinin değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 3- 16.
  • Çetin, B. ve Yıldız, M. (2023). Düzce'de Turizm ve Gastronomi Etkileşimleri: Sürdürülebilirlik Perspektifi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Çetinkaya, H. (2022). Gastronomi Turizmi ve Kültürel Bütünleşme. Bursa: Bursa Akademik Yayınları.
  • Deniz, T., ve Atışman, E. (2017). Kayseri ilinin gastronomi turizmine yönelik bir SWOT Analizi çalışması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 56-65.
  • Denzin, N. K. ve Lincoln, Y. S. (2008). Introduction: The discipline and practice of qualitative research.
  • Durlu Özkaya, F., Sünnetçioğlu, S., ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir gastronomi turizmi hareketliliğinde coğrafi işaretlemenin rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Düzce Belediyesi (2023). Düzce İlinin Genel Özellikleri https://duzce.bel.tr/ adresinden 27 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023). Düzce İlinin Genel Özellikleri https://duzce.ktb.gov.tr/ adresinden 28 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Ekinci, N. ve Aydın, M. (2021). Yöresel Restoranlar ve Tercih Edilme Nedenleri. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Eren, R. (2016). Türkiye’nin gastronomi imajı, ziyaretçilerin bilgi kaynakları ve harcamaları. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Ergin, M. & Yavuz, N. (2020). "Yerel Mutfakların Turist Tercihleri Üzerindeki Etkisi: Türkiye Üzerine Bir İnceleme." Gastronomi ve Aşçılık Bilimleri Dergisi, 6(1), 55- 72.
  • Eryılmaz, G., ve Orhan, H. C. (2021). Elazığ ili gastronomi turizmi potansiyelinin SWOT analizi ile değerlendirilmesi. Turizm Çalışmaları Dergisi, 3(2), 1-18
  • Göker, G. (2011). Destinasyon çekicilik unsuru olarak gastronomi turizmi: Balıkesir ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi. Balıkesir.
  • Haliloğlu, S. (2019). Gastronomi marka imajının marka sadakati ve satın alma niyeti üzerindeki etkileri: Sakarya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi. Sakarya.
  • Hall, C. M. ve Gössling, S. (2016). Sustainable Tourism: The Global View. Routledge
  • Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed. British Food Journal, 111 (4), 317-326.
  • Karaca, E. (2022). Siyah Çilimli Pirinci ve Bölgesel Mutfaklar. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları.
  • Kitzinger, J. (1995). Qualitative research: Introducing focus groups. Bmj, 311(7000), 299- 302.
  • Koster, H. (2018). Sustainable Tourism Development: A Global Perspective. Cambridge University Press.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A guide to design and implementation: Revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series.
  • Mol, S. ve Varlık, C. (2019). İstanbul’un gastronomi turizmi potansiyeli ve balığın rolü. Aydın Gastronomy, 3 (2), 65-74. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aydingas/issue/47369/597546
  • Oğuz, S. (2016). Gastronomi turizminde stratejik gelişme: Doğu Akdeniz Bölgesi perspektifi. Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi. Mersin.
  • Okech, R. N. (2014). Developing culinary tourism: The role of food as a cultural heritage in Kenya. In Proceedings of The Second İnternational Conference on Global Business, Economics, Finance and Social Sciences. 11-13.
  • Oraman, Y. (2015). Türkiye’de coğrafi işaretli ürünler. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 76-85.
  • Öz, H., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F. ve Akdağ, G. (2023). Hatay ilinin gastronomi turizm potansiyelinin SWOT Analizi ile değerlendirilmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 7(1), 95-107. https://doi.org/10.32958/gastoria.1159063
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Rahmah, M. (2017). The protection of agricultural products under geographical indication: An alternative tool for agricultural development Indonesia. Journal of Intellectual Property Rights, 22(2), 90-103.
  • Sabancı, M. ve Sarıışık, M. (2021). Gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışma: Manisa örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 10(2), 22-46. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/turar/issue/64627/986932
  • Sandelowski, M. (1986). The problem of rigor in qualitative research. Advances in Nursing Science, 8(3), 27–37.
  • Santich, B. (2004). The study of gastronomy and its relevance to hospitality education and training. International Journal of Hospitality Management, 23(1), 15-24.
  • Scarpato, R. (2003). Gastronomy as a tourist product: The perspective of gastronomy studies. In Tourism and Gastronomy, 65-84.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trust worthiness in qualitative research projects. Education for İnformation, 22(2), 63-75 Turan, S. & Kuloğlu, A. (2015). "Kayseri Mutfağı ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Değerlendirme." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 55-72.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu [TÜRKPATENT] (2023). Coğrafi İşaret. www.turkpatent.gov.tr. Adresinden 30 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Türk, O. (2021). Muş ilinin gastronomi turizmi potansiyeli ve SWOT Analizi. Journal of International Social Research. 14 (77).
  • Üzümcü, Ö. (2016). Nitel araştırma yöntemine sahip tezlerin bazı değişkenler açısından incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(32).
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, A. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (12. Baskı), Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yılmaz, G. (2017). Gastronomi ve turizm ilişkisi üzerine bir değerlendirme. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 171-191. https://doi.org/10.24010/soid.335117
  • Yılmaz, M. (2021). Düzce’nin Yöresel Tatlıları ve Gastronomi Turizmi. Zonguldak: Bülent Ecevit Üniversitesi Yayınları.
  • Yüncü, H. R. (2010). Sürdürülebilir Turizm Açısından Gastronomi Turizmi ve Perşembe Yaylası. Ankara.
  • Zencir, B. (2022). Afyonkarahisar ili gastronomi turizmi potansiyelinin SWOT Analizi ile değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi (ANAMEUD), 1(2): 13-36.

A RESEARCH ON THE GASTRONOMY TOURISM POTENTIAL OF DUZCE PROVINCE

Year 2024, Volume: 8 Issue: 2, 250 - 264, 30.10.2024
https://doi.org/10.32958/gastoria.1495645

Abstract

In recent years, people's travel preferences have significantly started to change. Thus, in addition to those who prefer the trio of sea, sand, and sun, interest in cultural and gastronomic elements has also been increasing day by day. With the growing interest in experiencing different flavors, gastronomy tourism activities are rapidly developing. Our country is becoming an indispensable element for experiencing different culinary cultures, eating and drinking habits, and types of food and beverages, especially for countries that host various civilizations. This cultural diversity has contributed to the formation of various traditions and culinary cultures in different regions. In this context, the study aims to determine the gastronomy tourism potential of Düzce province, where many communities from different nations live together. Additionally, it aims to identify the current state of gastronomy tourism and the necessary conditions for its development. This study was conducted using the interview technique, which is evaluated within qualitative research methods. For this purpose, interviews were conducted with 8 experienced and knowledgeable participants. The demographic structure of Düzce province, which is located in a geography where various cultural groups live together, enables the region to have a unique gastronomic identity. This research aimed to determine Düzce's cultural and gastronomic richness, which differs from other provinces. The study examined how the presence of different ethnic groups living in the region, the history of migration, and trade routes have influenced Düzce's culinary culture. The use of local ingredients, cooking techniques, and eating habits have been decisive in distinguishing Düzce's gastronomic heritage from other regions. As a result, it was determined that Düzce has a unique flavor map, which is closely connected with the region's cultural diversity and historical background. Suggestions were made, such as setting up stands at fairs to promote the local foods of Düzce.

References

  • Akbaba, A., ve Kendirci, P. (2016). Gastronomi turizmi ve coğrafi işaretlemeli ürünler. Yiyecek içecek endüstrisinde trendler (2). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alliance, O. C. T., ve Present, S. (2015). The rise of food tourism. Skift Trends Reports, 1-29.
  • Altıntaş, V., ve Hazarhun, E. (2020). İzmir’in gastronomi turizmi potansiyeline turist rehberlerinin bakış açıları. International Journal of Applied Economic and Finance Studies, 5(2), 13-36.
  • Arslan, E. (2021). Turistik tüketimin kimlik inşasındaki rolü. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Aydoğdu A., ve Duman S. (2017). Destinasyon çekicilik unsuru olarak gastronomi turizmi: Kastamonu örneği. Turizm ve Araştırma Dergisi. 6(1): 4-23.
  • Baran, Z., ve Karaca, Ş. (2021). Coğrafi işaretin sürdürülebilir gastronomi turizminde önemi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11(2), 253-263.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlilik, güvenilirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi, DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Bilmez, E., & Buyruk, L. (2022). Yöresel mutfakların sürdürülebilirliği kapsamında mutfak şeflerinin düşüncelerinin araştırılması: Bursa ili örneği (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi).
  • Boyraz, M. (2019). Coğrafi işaretli ürünler: Afyonkarahisar. International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries (Journal EMI) Dergisi, 3(4), 26- 46.
  • Bozkurt, İ. Yıldırım, E., ve Dağ, T. (2019). Mardin ilinin gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi: Swot Analizi örneği. 20. Ulusal - 4. Uluslararası Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye.
  • Bramwell, B. ve Lane, B. (2015). Sustainable Tourism: A Comprehensive Review. Routledge.
  • Bucak T., ve Aracı, Ü. E. (2013). Türkiye'de gastronomi turizmi üzerine genel bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(30): 203-216.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Connelly, L. M. (2016). Trustworthiness in qualitative research. Medsurg Nursing, 25(6), 435-437.
  • Cömert, M., ve Özkaya, F. D. (2014). Gastronomi turizminde Türk Mutfağının önemi. Journal of Tourism ve Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon rekabetçiliği ve seyahat motivasyonu bakımından gastronomik kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 1(2): 39-51.
  • Çalışkan, V., ve Koç, H. (2012). Türkiye’de coğrafi işaretlerin dağılış özelliklerinin ve coğrafi işaret potansiyelinin değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 3- 16.
  • Çetin, B. ve Yıldız, M. (2023). Düzce'de Turizm ve Gastronomi Etkileşimleri: Sürdürülebilirlik Perspektifi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Çetinkaya, H. (2022). Gastronomi Turizmi ve Kültürel Bütünleşme. Bursa: Bursa Akademik Yayınları.
  • Deniz, T., ve Atışman, E. (2017). Kayseri ilinin gastronomi turizmine yönelik bir SWOT Analizi çalışması. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 56-65.
  • Denzin, N. K. ve Lincoln, Y. S. (2008). Introduction: The discipline and practice of qualitative research.
  • Durlu Özkaya, F., Sünnetçioğlu, S., ve Can, A. (2013). Sürdürülebilir gastronomi turizmi hareketliliğinde coğrafi işaretlemenin rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(1), 13-20.
  • Düzce Belediyesi (2023). Düzce İlinin Genel Özellikleri https://duzce.bel.tr/ adresinden 27 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Düzce İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2023). Düzce İlinin Genel Özellikleri https://duzce.ktb.gov.tr/ adresinden 28 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Ekinci, N. ve Aydın, M. (2021). Yöresel Restoranlar ve Tercih Edilme Nedenleri. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Eren, R. (2016). Türkiye’nin gastronomi imajı, ziyaretçilerin bilgi kaynakları ve harcamaları. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Ergin, M. & Yavuz, N. (2020). "Yerel Mutfakların Turist Tercihleri Üzerindeki Etkisi: Türkiye Üzerine Bir İnceleme." Gastronomi ve Aşçılık Bilimleri Dergisi, 6(1), 55- 72.
  • Eryılmaz, G., ve Orhan, H. C. (2021). Elazığ ili gastronomi turizmi potansiyelinin SWOT analizi ile değerlendirilmesi. Turizm Çalışmaları Dergisi, 3(2), 1-18
  • Göker, G. (2011). Destinasyon çekicilik unsuru olarak gastronomi turizmi: Balıkesir ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi. Balıkesir.
  • Haliloğlu, S. (2019). Gastronomi marka imajının marka sadakati ve satın alma niyeti üzerindeki etkileri: Sakarya örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi. Sakarya.
  • Hall, C. M. ve Gössling, S. (2016). Sustainable Tourism: The Global View. Routledge
  • Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed. British Food Journal, 111 (4), 317-326.
  • Karaca, E. (2022). Siyah Çilimli Pirinci ve Bölgesel Mutfaklar. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları.
  • Kitzinger, J. (1995). Qualitative research: Introducing focus groups. Bmj, 311(7000), 299- 302.
  • Koster, H. (2018). Sustainable Tourism Development: A Global Perspective. Cambridge University Press.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative Research: A guide to design and implementation: Revised and expanded from qualitative research and case study applications in education. The Jossey-Bass Higher and Adult Education Series.
  • Mol, S. ve Varlık, C. (2019). İstanbul’un gastronomi turizmi potansiyeli ve balığın rolü. Aydın Gastronomy, 3 (2), 65-74. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aydingas/issue/47369/597546
  • Oğuz, S. (2016). Gastronomi turizminde stratejik gelişme: Doğu Akdeniz Bölgesi perspektifi. Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi. Mersin.
  • Okech, R. N. (2014). Developing culinary tourism: The role of food as a cultural heritage in Kenya. In Proceedings of The Second İnternational Conference on Global Business, Economics, Finance and Social Sciences. 11-13.
  • Oraman, Y. (2015). Türkiye’de coğrafi işaretli ürünler. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 76-85.
  • Öz, H., Sormaz, Ü., Nizamlıoğlu, H. F. ve Akdağ, G. (2023). Hatay ilinin gastronomi turizm potansiyelinin SWOT Analizi ile değerlendirilmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 7(1), 95-107. https://doi.org/10.32958/gastoria.1159063
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Rahmah, M. (2017). The protection of agricultural products under geographical indication: An alternative tool for agricultural development Indonesia. Journal of Intellectual Property Rights, 22(2), 90-103.
  • Sabancı, M. ve Sarıışık, M. (2021). Gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışma: Manisa örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 10(2), 22-46. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/turar/issue/64627/986932
  • Sandelowski, M. (1986). The problem of rigor in qualitative research. Advances in Nursing Science, 8(3), 27–37.
  • Santich, B. (2004). The study of gastronomy and its relevance to hospitality education and training. International Journal of Hospitality Management, 23(1), 15-24.
  • Scarpato, R. (2003). Gastronomy as a tourist product: The perspective of gastronomy studies. In Tourism and Gastronomy, 65-84.
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trust worthiness in qualitative research projects. Education for İnformation, 22(2), 63-75 Turan, S. & Kuloğlu, A. (2015). "Kayseri Mutfağı ve Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Değerlendirme." Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 55-72.
  • Türk Patent ve Marka Kurumu [TÜRKPATENT] (2023). Coğrafi İşaret. www.turkpatent.gov.tr. Adresinden 30 Mart 2023 tarihinde alınmıştır.
  • Türk, O. (2021). Muş ilinin gastronomi turizmi potansiyeli ve SWOT Analizi. Journal of International Social Research. 14 (77).
  • Üzümcü, Ö. (2016). Nitel araştırma yöntemine sahip tezlerin bazı değişkenler açısından incelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(32).
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, A. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (12. Baskı), Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yılmaz, G. (2017). Gastronomi ve turizm ilişkisi üzerine bir değerlendirme. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 171-191. https://doi.org/10.24010/soid.335117
  • Yılmaz, M. (2021). Düzce’nin Yöresel Tatlıları ve Gastronomi Turizmi. Zonguldak: Bülent Ecevit Üniversitesi Yayınları.
  • Yüncü, H. R. (2010). Sürdürülebilir Turizm Açısından Gastronomi Turizmi ve Perşembe Yaylası. Ankara.
  • Zencir, B. (2022). Afyonkarahisar ili gastronomi turizmi potansiyelinin SWOT Analizi ile değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi (ANAMEUD), 1(2): 13-36.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Gastronomy Tourism
Journal Section Articles
Authors

Atıf Akkil 0000-0002-6705-4965

Zeynep Mesci 0000-0003-0697-9005

Aylin Yıldırım Güler 0009-0007-3206-2598

Öznur Durcan 0009-0004-8087-3094

Publication Date October 30, 2024
Submission Date June 4, 2024
Acceptance Date September 28, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Akkil, A., Mesci, Z., Yıldırım Güler, A., Durcan, Ö. (2024). DÜZCE İLİNİN GASTRONOMİ TURİZM POTANSİYELİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 8(2), 250-264. https://doi.org/10.32958/gastoria.1495645