Ders
kitapları gerek öğrenci merkezli eğitimin gerekse öğretmen merkezli eğitimin
ağırlıklı olduğu dönemlerde ve ülkelerde hep eğitim-öğretim faaliyetlerinin en
önemli materyallerinden biri olmuştur.
Öğretmenler aşırıya kaçmadan yani kitabın esiri olmadan bu materyalden
yararlanmak zorundadır. Aynı şekilde öğrenciler de derse ve sınava hazırlık,
bilgiye ulaşma ve bilgiyi keşfetme yönlerinden bu materyale ihtiyaç
duymaktadırlar. Bu materyal öğrencilerin bilgiye ulaşmalarına ve öğretmenlerin
öğretim sürecini şekillendirmelerine yardımcı olmalıdır. Coğrafya ders
kitapları geçmişten günümüze program geliştirme ve hazırlama faaliyetlerine
bağlı olarak önemli değişiklikler geçirmişlerdir. Coğrafya öğretim programında
en son program değişikliği 2017 yılında gerçekleştirilmiş olup, bu değişikliğe
bağlı olarak ders kitaplarında da güncellemeler yapılmıştır. Bu çalışmanın
amacı iki devlet kitabından biri olan Şahin vd.’leri tarafından hazırlanmış 9.
sınıf coğrafya ders kitabını değerlendirmektir. Bu amaçla görüşme tekniği
kullanılmıştır. Samsun ilinde görev yapan 19 coğrafya öğretmenine
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmaya konu olan kitabın
içerik boyutunu genel olarak öğretmenler yeterli görmektedirler. Ancak
görsellerin ve ölçme değerlendirme sorularının artırılması öğretmenlerin
ağırlıklı görüşüdür. Kitabın öğrenme- öğretme süreçleri boyutuna ise
öğretmenler genel olarak olumlu bakmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2019 |
Submission Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | July 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |