Günümüzde eğitim bilimleri ve teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak kendini yenileyen biyoloji eğitimi üzerine çok sayıda çalışma yapılmaktadır. Yapılan bu çalışmaların bir kısmı bilimsel dergilerde yayınlanan makaleler olmakla birlikte bir kısmı ise lisansüstü tezler şeklindedir. Araştırma yapan insanların ilk olarak “literatürde önceki çalışmaların neler olduğu”, “hangi konu ve problemler üzerinde yapılacak çalışmalara ihtiyaç duyulacağı” ve “bu ihtiyaçların giderilmesinde izlenecek yolların neler olduğu ve nasıl giderileceği” gibi sorulara cevap aramaları gerekmektedir. Diğer fen alanlarında olduğu gibi biyoloji eğitimi alanında yapılan çalışmalar da, alandaki güncel eğilimlerin ortaya çıkarılmasını, hangi konuların doygunluğa ulaştığının ya da ne tür yeni araştırmalara ihtiyaç duyulduğunun belirlenmesini ve böylece eğitimin kalitesinin yükseltilmesini amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, YÖK Ulusal tez merkezi tarama resmi sitesinden yayınlanan biyoloji eğitimi alanında yapılan tezlerin betimsel analizini yaparak, ülkemiz için bu alanlarda yapılan çalışmaların eğilimlerini ve öncelikli araştırma konularını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, biyoloji eğitimi anahtar kelime taraması ile elde edilen 659 tez incelenmiştir. Bu çalışmada, veriler analiz edilirken; çalışmaların yıllara göre dağılımına, tez çeşitlerine, araştırma konusuna, tamamlatılan üniversitelere ve enstitülere göre kategorize edilmiş, listeler haline getirilmiş ve ilgili tablolarda araştırmanın amaçları doğrultusunda yüzde ve frekansları alınmış ve yorumlanmıştır. Böylece bu çalışmanın, araştırmacılara bu alandaki güncel durumlar ve eğilimlerin neler olduğu konusunda yardımcı olması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 2019, Issue 12 |
Bibtex | @research article { goputeb466593, journal = {Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {2148-2314}, address = {}, publisher = {Tokat Gaziosmanpasa University}, year = {2019}, volume = {2019}, pages = {77 - 90}, doi = {10.46778/goputeb.466593}, title = {TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Özay Köse, Esra and Konu, Meryem} } |
APA | Özay Köse, E. & Konu, M. (2019). TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ . Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2019 (12) , 77-90 . DOI: 10.46778/goputeb.466593 |
MLA | Özay Köse, E. , Konu, M. "TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ" . Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2019 (2019 ): 77-90 <https://dergipark.org.tr/en/pub/goputeb/issue/44949/466593> |
Chicago | Özay Köse, E. , Konu, M. "TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2019 (2019 ): 77-90 |
RIS | TY - JOUR T1 - TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ AU - Esra Özay Köse , Meryem Konu Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.46778/goputeb.466593 DO - 10.46778/goputeb.466593 T2 - Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 77 EP - 90 VL - 2019 IS - 12 SN - 2148-2314- M3 - doi: 10.46778/goputeb.466593 UR - https://doi.org/10.46778/goputeb.466593 Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Turkish Education Sciences TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ %A Esra Özay Köse , Meryem Konu %T TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ %D 2019 %J Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P 2148-2314- %V 2019 %N 12 %R doi: 10.46778/goputeb.466593 %U 10.46778/goputeb.466593 |
ISNAD | Özay Köse, Esra , Konu, Meryem . "TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2019 / 12 (April 2019): 77-90 . https://doi.org/10.46778/goputeb.466593 |
AMA | Özay Köse E. , Konu M. TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ. IJTES. 2019; 2019(12): 77-90. |
Vancouver | Özay Köse E. , Konu M. TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2019; 2019(12): 77-90. |
IEEE | E. Özay Köse and M. Konu , "TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİNİN İNCELENMESİ", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 2019, no. 12, pp. 77-90, Apr. 2019, doi:10.46778/goputeb.466593 |