Günümüz toplumlarında kadın ve erkek kimliğinin şekillenmesinde toplumdaki ekonomik, ideolojik, politik
ve kültürel ilişkilerin yanı sıra medyanın etkisi de oldukça büyüktür. Teknolojik gelişmeler ile değişip
şekillenen yaşam tarzları diğer birçok alanda olduğu gibi beden algısında da önemli dönüşümlere yol
açmış ve beden bugün bir proje olarak görülmeye başlanmıştır.
Moda üzerinden bir tüketim nesnesi/projesi olarak bedenin yeniden inşasını ele alan bu çalışma ile moda
ve beden kavramlarına değinilmiş ve bu kavramların özellikle kadınların gündelik hayatında yadsınamayacak
bir yeri olan cinsiyete yönelik yayın yapan kadın dergileri içerisindeki konumlandırılış şekli ve yeri
irdelenmiştir.
Bu makalede, Cosmopolitan ve Aysha çözümleme nesnesi olarak seçilmiş ve dergi kapaklarındaki kadın
temsil biçimleri göstergebilim yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bunun sonucunda ise her iki dergide de
kadın, fit, güzel, modayı takip eden, modern ve en önemlisi cinselliği ön planda olan kısacası cinsel bir
obje olarak görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2018 |
Submission Date | February 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.