Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlama Aracı Olarak Dergi Kapakları

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 84 - 97, 18.03.2018

Öz

Günümüz toplumlarında kadın ve erkek kimliğinin şekillenmesinde toplumdaki ekonomik, ideolojik, politik

ve kültürel ilişkilerin yanı sıra medyanın etkisi de oldukça büyüktür. Teknolojik gelişmeler ile değişip

şekillenen yaşam tarzları diğer birçok alanda olduğu gibi beden algısında da önemli dönüşümlere yol

açmış ve beden bugün bir proje olarak görülmeye başlanmıştır.

Moda üzerinden bir tüketim nesnesi/projesi olarak bedenin yeniden inşasını ele alan bu çalışma ile moda

ve beden kavramlarına değinilmiş ve bu kavramların özellikle kadınların gündelik hayatında yadsınamayacak

bir yeri olan cinsiyete yönelik yayın yapan kadın dergileri içerisindeki konumlandırılış şekli ve yeri

irdelenmiştir.

Bu makalede, Cosmopolitan ve Aysha çözümleme nesnesi olarak seçilmiş ve dergi kapaklarındaki kadın

temsil biçimleri göstergebilim yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bunun sonucunda ise her iki dergide de

kadın, fit, güzel, modayı takip eden, modern ve en önemlisi cinselliği ön planda olan kısacası cinsel bir

obje olarak görülmüştür.

Kaynakça

  • Kaynakça Alphan, M. (2008). ‘’Moda Moda’’ Dedikleri. Ankara: Ayraç Kitapevi. Barbarosoğlu, F. (2009). Moda ve Zihniyet. İstanbul: İz Yayıncılık. Baudrillard, J. (2004). Tüketim Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Barthes, R. (1997). Göstergebilimsel Serüven (3.Baskı). (Rifat, M.ve Rifat, S. Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Binark, M. ve Kılıçbay, B. (2000). Tüketim Toplumu Bağlamında Türkiye’de Örtünme Pratiği ve Moda İlişkisi. Ankara: Konrad Adenaver Vakfı. Demez, G. (2009). Sınıfsal ve Bireysel Kimlik Oluşumunda Beden Sorunu: Habitus, Toplum- Bilim Dergisi: Beden Sosyolojisi Özel Sayısı. (24), 17-25. Demir, H. (1998). İslamcı Kadının Aynadaki Sureti. İstanbul: Sel Yayıncılık. Eren, G. (2007). Reklamlarda Tüketim Kültürü Değerlerine Göre Bedeni Düzenleyen Söylemler. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi. Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş. İstanbul: Alan Yayıncılık. Gönenç, Yapar, A. (2006). Türkiye’de ve Fransa’da Dergicilik ve Kadın Dergileri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları. Gürsoy, T. (2004). Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda. İstanbul: Mithat Selection Yayınları. Nazlı, A. (2009). Sosyolojik Bakışın Eşiğindeki Beden, Toplumbilim Dergisi Beden Sosyolojisi Özel Sayısı. (24). İstanbul. Okumuş, E. (2011). Bedene Müdahalenin Sosyolojisi. Beden Sosyolojisi, İstanbul: Açılım Kitap. Ormanlar, Ç. (1999). 75 Yılda Değişen Yaşam Değişen İnsan: Cumhuriyet Modaları. İstanbul: Türkiye Tarih Vakfı Yayınları. Özelge, G. (2008). İslam ve Kapitalizm İlişkisi: Türkiye’de 1980 Sonrası Tüketim Kültürü ve Tesettür Modası. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Sayılgan, Ş. (2008). Küreselleşme Sürecinde Türkiye’de Yabancı Sermayenin Modaya Girişi. İstanbul: Beta Yayınları. Uzak, M. (2010). Kur’an ve Sünnete Göre İnsan Bedenine Yönelik Estetik Amaçlı Müdahaleler. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Cosmopolitan. (2017),http://www.cosmopolitanturkiye.com/ ,Erişim Tarihi:16.03.2018 Aysha. (2017), https://www.aysha.com.tr/, Erişim Tarihi:16.03.2018. Dergilik. (2016), ‘’Cosmopolitan ve Aysha 2016 yılı dergi kapakları’’, http://www.dergilik. com/, Erişim Tarihi:16.03.2018 dMags. (2016), https://dmags.net/ , Erişim Tarihi:16.03.2016.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Tufan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tufan, G. (2018). Pazarlama Aracı Olarak Dergi Kapakları. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 1(1), 84-97.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.