BibTex RIS Cite

Ortaöğretim Geometri Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Year 2013, Volume: 28 Issue: 28-3, 69 - 82, 01.06.2013

Abstract

Bu çalışma, öğretmenlerin Ortaöğretim Geometri Öğretim Programı (OGÖP) ile ilgili görüşlerini ve bu öğretim programının uygulanması esnasında karşılaşılan durumları araştırmak için yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ordu ilinde ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan dokuz matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yapılan derinlemesine mülakatlar ile toplanmış ve NVivo 9 nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmen görüşlerinin “OGÖP’ün etkililiği”, “aksaklık durumu” ve “OGÖP’ün başarısına inanç durumu” unsurları altında sınıflandırılabileceğini göstermektedir. Elde edilen sonuçlar kullanılarak alınabilecek önlemler ve planlanacak yeni araştırmalar için birtakım önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alsup, J. K., & Springler, M. J. (2003). A comparison of traditional and reform mathematics curricula in an eightgrade classroom. Education, 123(4), 689-694.
  • Altun, M. (2007). Ortaöğretimde matematik öğretimi. İstanbul: Alfa Aktüel Kitapevi.
  • Anderson, R. D., Anderson, B. L., Varanko-Martin, N. A., & Romagnano, L. S. (1993, Nisan). Conducting case studies of curriculum reform in science education. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Atlanta, GA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 359257) Baki, A. (1996). Okul matematiğinde ne öğretelim, nasıl öğretelim?. Milli Eğitim Fakültesi Dergisi, 130, 72-76. Cansız- Aktaş, M. (2008). Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programının ölçme değerlendirme boyutuna bakışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Cansız-Aktaş, M. ve Aktaş, D.Y. (2012). Yeni ortaöğretim geometri dersi öğretim programının uygulamalarında yaşananlardan yansımalar. Mat-Der Matematik Eğitimi Dergisi, 1, 31-40.
  • Datnow, A., Hubbard, L., & Mehan, H. (2002). Extending educational reform; from one school to many. New York: Routledge Falmer Press.
  • Datnow, A., Borman, G., Stringfield, S., Overman, L.T., & Castellano, M. (2003). Comprehensive school reform in culturally and linguistically diverse context: implementation and outcomes from a four-year study. Educational Evaluation and Policy Analysis, 25(2), 143-170.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.fersoy
  • Ghaith, G., & Yaghi, H. (1997). Relationships among experience, teacher efficacy, and relationships among attitudes towards the implementation of instructional innovation. Teacher and Teacher Education, 13(4), 45145
  • Gökçek, T. (2008). 6. sınıf matematik öğretmenlerinin yeni ilköğretim programına uyum sürecinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım, Erciyes Üniversitesi Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Güneş, G. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının öğretme öğrenme ortamına yansımaları. Yayınlanmamış doktora tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224–236.
  • Handal, B. (2003). Teachers’ mathematical beliefs: A review. The Mathematics Educator, 13(2), 47-57.
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69.
  • Hargreaves, A. (1996). Revisiting voice. Educational Researcher, 25(1), 12-19
  • Hayward, L., Priestley, M., & Young, M. (2004). Ruffling the calm of the ocean flor: merging practice, policy and research in assessment in Scotland. Oxford Review of Education, 30(3), 397-415.
  • Kalender, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli “yeni matematik programının” uygulanması sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kartallıoğlu, F. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulandığı pilot okullardaki öğretmenlerin yeni program ve pilot çalışmalar hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • MEB (2005). Ortaöğretim matematik dersi 9-12. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB Talim Terbiye Başkanlığı Yayınları.
  • MEB (2010). Ortaöğretim geometri dersi 9-10. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Başkanlığı Yayınları.
  • Meister, D. G. (2000, Nisan). Teachers and change: examining the literature. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans. LA. (ERIC Document Reproduction Service No ED 440968).
  • Miles M. B., & Huberman A. M. (1994), An expanded source book: Qualitative data analysis. (2nd ed.) London: SAGE Publications.
  • Polettini, A. F. F. (2000). Mathematics teaching life histories in the study of teachers’ perceptions of change. Teaching and Teacher Education, 16, 765-783.
  • Ponte, J. P., Matos, J. F., Guimaraes, H. M., Leal, L.,C., & Canavarro, A. P. (1994). Teachers’ and students’ views and attitudes toward a new mathematics curriculum: A case study. Educational Studies in Mathematics, 26, 347-26
  • Remillard, J. T., & Geist , P. K. (2002). Supporting teachers’ professional learning by navigating openings in the curriculum. Journal of Mathematics Teacher Education, 5(1), 7-34.
  • Reys, R., Reys, B., Lapan, R., Holliday, G., & Wasman, D. (2003). Assessing the impact of standards-based middle grades mathematics curriculum materials on student achievement. Journal for Research in Mathematics Education, 34(1), 74-85.
  • Soycan, S. B. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Spielman, L. J., & Lloyd, G. M. (2004). The impact of enacted mathematics curriculum models on prospective elementary teachers’ course perceptions and beliefs. School Science and Mathematics, 104(1), 32-42.
  • Swann, J., & Brown, S. (1997). The implementation of the national curriculum and teachers’ classroom thinking. Research papers in Education: Policy and Practice, 12 (1), 91-114.
  • Sztajn, P. (2003). Adapting reform ideas in different mathematics classroom: Beliefs beyond mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 6 (1), 53-75.
  • Van den Berg, R., Sleegers, P., Geijsel, F., & Vandenberghe, R. (2000). Implementation of an innovation: Meeting the concerns of teachers. Studies in Educational Evaluation, 26, 331–350.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, C. (2000). Matematiksel düşünme. (3. baskı), İstanbul: Remzi Kitabevi.

-

Year 2013, Volume: 28 Issue: 28-3, 69 - 82, 01.06.2013

Abstract

This study aims to find out what teachers in Turkey think about the High School Geometry Curriculum (HSGC) and it investigates the problems encountered while the program was being applied. For this research, qualitative phenomenological research was conducted. The sample of this study consists of 9 mathematics teachers who currently work at high schools in Ordu, Turkey. Data for the research was obtained with in-depth interviews and have been analyzed via qualitative data analysis software NVivo 9. Results show that the opinions of teachers can be classified as follows: “the effectiveness of HSGC”, “flaws of HSGC” and “the faith in the success of HSGC”. This paper includes precautions inspired by the results and suggestions for further studies.

References

  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alsup, J. K., & Springler, M. J. (2003). A comparison of traditional and reform mathematics curricula in an eightgrade classroom. Education, 123(4), 689-694.
  • Altun, M. (2007). Ortaöğretimde matematik öğretimi. İstanbul: Alfa Aktüel Kitapevi.
  • Anderson, R. D., Anderson, B. L., Varanko-Martin, N. A., & Romagnano, L. S. (1993, Nisan). Conducting case studies of curriculum reform in science education. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Atlanta, GA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 359257) Baki, A. (1996). Okul matematiğinde ne öğretelim, nasıl öğretelim?. Milli Eğitim Fakültesi Dergisi, 130, 72-76. Cansız- Aktaş, M. (2008). Öğretmenlerin yeni ortaöğretim matematik öğretim programının ölçme değerlendirme boyutuna bakışlarının incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Cansız-Aktaş, M. ve Aktaş, D.Y. (2012). Yeni ortaöğretim geometri dersi öğretim programının uygulamalarında yaşananlardan yansımalar. Mat-Der Matematik Eğitimi Dergisi, 1, 31-40.
  • Datnow, A., Hubbard, L., & Mehan, H. (2002). Extending educational reform; from one school to many. New York: Routledge Falmer Press.
  • Datnow, A., Borman, G., Stringfield, S., Overman, L.T., & Castellano, M. (2003). Comprehensive school reform in culturally and linguistically diverse context: implementation and outcomes from a four-year study. Educational Evaluation and Policy Analysis, 25(2), 143-170.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York: McGraw-Hill.fersoy
  • Ghaith, G., & Yaghi, H. (1997). Relationships among experience, teacher efficacy, and relationships among attitudes towards the implementation of instructional innovation. Teacher and Teacher Education, 13(4), 45145
  • Gökçek, T. (2008). 6. sınıf matematik öğretmenlerinin yeni ilköğretim programına uyum sürecinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Gömleksiz, M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(1), 41-94.
  • Gözütok, D., Akgün, Ö. E. ve Karacaoğlu, C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım, Erciyes Üniversitesi Sabancı Kültür Sitesi, Kayseri.
  • Güneş, G. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının öğretme öğrenme ortamına yansımaları. Yayınlanmamış doktora tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224–236.
  • Handal, B. (2003). Teachers’ mathematical beliefs: A review. The Mathematics Educator, 13(2), 47-57.
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69.
  • Hargreaves, A. (1996). Revisiting voice. Educational Researcher, 25(1), 12-19
  • Hayward, L., Priestley, M., & Young, M. (2004). Ruffling the calm of the ocean flor: merging practice, policy and research in assessment in Scotland. Oxford Review of Education, 30(3), 397-415.
  • Kalender, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli “yeni matematik programının” uygulanması sürecinde karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik önerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kartallıoğlu, F. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulandığı pilot okullardaki öğretmenlerin yeni program ve pilot çalışmalar hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • MEB (2005). Ortaöğretim matematik dersi 9-12. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB Talim Terbiye Başkanlığı Yayınları.
  • MEB (2010). Ortaöğretim geometri dersi 9-10. sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB Talim Terbiye Başkanlığı Yayınları.
  • Meister, D. G. (2000, Nisan). Teachers and change: examining the literature. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans. LA. (ERIC Document Reproduction Service No ED 440968).
  • Miles M. B., & Huberman A. M. (1994), An expanded source book: Qualitative data analysis. (2nd ed.) London: SAGE Publications.
  • Polettini, A. F. F. (2000). Mathematics teaching life histories in the study of teachers’ perceptions of change. Teaching and Teacher Education, 16, 765-783.
  • Ponte, J. P., Matos, J. F., Guimaraes, H. M., Leal, L.,C., & Canavarro, A. P. (1994). Teachers’ and students’ views and attitudes toward a new mathematics curriculum: A case study. Educational Studies in Mathematics, 26, 347-26
  • Remillard, J. T., & Geist , P. K. (2002). Supporting teachers’ professional learning by navigating openings in the curriculum. Journal of Mathematics Teacher Education, 5(1), 7-34.
  • Reys, R., Reys, B., Lapan, R., Holliday, G., & Wasman, D. (2003). Assessing the impact of standards-based middle grades mathematics curriculum materials on student achievement. Journal for Research in Mathematics Education, 34(1), 74-85.
  • Soycan, S. B. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Spielman, L. J., & Lloyd, G. M. (2004). The impact of enacted mathematics curriculum models on prospective elementary teachers’ course perceptions and beliefs. School Science and Mathematics, 104(1), 32-42.
  • Swann, J., & Brown, S. (1997). The implementation of the national curriculum and teachers’ classroom thinking. Research papers in Education: Policy and Practice, 12 (1), 91-114.
  • Sztajn, P. (2003). Adapting reform ideas in different mathematics classroom: Beliefs beyond mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 6 (1), 53-75.
  • Van den Berg, R., Sleegers, P., Geijsel, F., & Vandenberghe, R. (2000). Implementation of an innovation: Meeting the concerns of teachers. Studies in Educational Evaluation, 26, 331–350.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, C. (2000). Matematiksel düşünme. (3. baskı), İstanbul: Remzi Kitabevi.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Meral Cansiz Aktaş This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 28 Issue: 28-3

Cite

APA Aktaş, M. C. (2013). Ortaöğretim Geometri Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-3), 69-82.