Çoklu temsilleri matematik konularında kullanmak matematik öğrenmeyi zenginleştirir. Bundan önce öğrencilerin çoklutemsil becerilerini nasıl işe koştuklarını ve nasıl kavramsallaştırdıklarını araştırmak gereklidir. Bu nedenle, bu çalışmada yedinci sınıföğrencilerinin cebir problemlerini çözerken çoklu temsilleri nasıl kullandıkları ve neden bazı temsil biçimlerini kullanmayı tercihettikleri araştırılmıştır. Görüşmeler için 21 (11 kız, 10 erkek) yedinci sınıf öğrencisi seçilmiş, bu öğrencilere üç tane açık uçlu cebirproblemi yöneltilmiştir. Öğrencilerden bu problemleri çözmeleri ve kullandıkları temsil biçimlerini açıklamaları istenmiştir.Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin her bir soru için farklı temsilleri kullandıkları söylenebilir. Bu temsil biçimlerini tercihetme nedenleri, problemin yapısına ve onların temsil biçimlerini algılamalarına göre değişmektedir. Bunun yanı sıra, temsil biçimleritercihleri de soru tipine, öğretmene ve duygusal etmenlere göre de farklılık göstermekte ve bu farklılıklar öğrencilere göre çeşitlilikiçermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |