BibTex RIS Kaynak Göster

Seventh grade students' use of multiple representations in pattern related algebra tasks

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 13 - 24, 01.06.2006

Öz

Çoklu temsilleri matematik konularında kullanmak matematik öğrenmeyi zenginleştirir. Bundan önce öğrencilerin çoklutemsil becerilerini nasıl işe koştuklarını ve nasıl kavramsallaştırdıklarını araştırmak gereklidir. Bu nedenle, bu çalışmada yedinci sınıföğrencilerinin cebir problemlerini çözerken çoklu temsilleri nasıl kullandıkları ve neden bazı temsil biçimlerini kullanmayı tercihettikleri araştırılmıştır. Görüşmeler için 21 (11 kız, 10 erkek) yedinci sınıf öğrencisi seçilmiş, bu öğrencilere üç tane açık uçlu cebirproblemi yöneltilmiştir. Öğrencilerden bu problemleri çözmeleri ve kullandıkları temsil biçimlerini açıklamaları istenmiştir.Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin her bir soru için farklı temsilleri kullandıkları söylenebilir. Bu temsil biçimlerini tercihetme nedenleri, problemin yapısına ve onların temsil biçimlerini algılamalarına göre değişmektedir. Bunun yanı sıra, temsil biçimleritercihleri de soru tipine, öğretmene ve duygusal etmenlere göre de farklılık göstermekte ve bu farklılıklar öğrencilere göre çeşitlilikiçermektedir

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 13 - 24, 01.06.2006

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oylum Akkuş Çıkla Bu kişi benim

Erdinç Çakıroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Çıkla, O. A., & Çakıroğlu, E. (2006). Seventh grade students’ use of multiple representations in pattern related algebra tasks. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 13-24.