Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İkinci/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılabilecek Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi ile Göreve Dayalı Dil Öğretiminin Entegrasyonu Çerçevesinde Görev Özelliklerine Yönelik Sınıflamalar

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 4, 41 - 64, 30.12.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.48167

Öz

ilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi bilgisayar temelli iletişimin eğitim bağlamlarındaki rolünü gündeme getirmiştir.
Bilgisayar destekli dil öğrenimi (Computer-Assisted Language Learning) de araştırmacılar tarafından ikinci dil edinim
kuramları çerçevesinde bu rolün araştırılmasıyla gelişim göstermiştir. Benzer şekilde göreve dayalı dil öğretimi (Task-based
Language Teaching) alanında yapılan çalışmalar da son yıllarda oldukça hızlanmış ve bu gelişmeler görevleri, bilgisayar temelli
ortamlara taşımıştır. Bu bakımdan araştırmacılar, bilgisayar destekli dil öğrenimi ile göreve dayalı dil öğretimi arasındaki
boşluğun ikinci dil araştırmaları için kapanması gerektiğini vurgulamakta ve bu iki yaklaşımın birlikteliğinin avantajlarına ve
doğal sinerjisine dikkat çekmektedirler. Bu bağlamda ikinci dil öğretim ortamlarında bu iki yaklaşımın birlikteliğine yönelik
ders tasarımına, çevrim içi görevlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı alanyazında yer alan çevrim içi görev
özelliklerine yönelik sınıflamaları sentezleyerek bütüncül bir bakış açısı sunmaktır. Bu bağlamda araştırmada bu iki yaklaşımın
özellikleri ortaya konduktan sonra iki yaklaşımın birlikteliği ile ilgili sınıflamalar sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda
çalışmada sunulan çevrim içi görev özelliklerine yönelik sınıflamalar ışığında bütüncül bir sınıflamaya yer verilmiştir

Kaynakça

  • Appel, C., ve Gilabert, R. (2002). Motivation and task performance in a task-based web-based tandem project. ReCALL. 14(1), 16-31.
  • Breen, M. (1989). The evaluation cycle for language learning tasks. In Johnson, R. K. (Ed.), The Second Language Curriculum (187-206). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Blake, R. (2016). Technology and the four skills. Language Learning & Technology. 20(2), 129–142. http://llt.msu.edu/issues/june2016/blake.pdf. Erişim Tarihi: 20.11.2020.
  • Chapelle, C. A. (2001). Computer applications in second language acquisition: Foundation for teaching, testing and research. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Chen, J. C. C. (2012). Designing a computer-mediated, task-based syllabus: A case study in a Taiwanese EFL tertiary class. The Asian EFL Journal Quarterl. 14(3), 63–98

Classifications Regarding Task Characteristics Within the ComputerAssisted - Task Based Language Teaching that can be used in Teaching Turkish as a Second/Foreign Language

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 4, 41 - 64, 30.12.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.48167

Öz

The rapid development of information and communication technologies has brought up the role of computer-based
communication in educational contexts. Computer-Assisted Language Learning has also developed by investigating its role
within the framework of second language acquisition theories by researchers. Similarly, studies in the field of task-based
language teaching have accelerated in recent years and these developments have moved the tasks to computer-based
environments. In this regard, the researchers emphasized that the gap between computer-assisted language learning and taskbased language learning should be investigated for second language learning and teaching and they drew attention to the
advantages and natural synergy of these two approaches together. In this context, there is a requirement for lesson design and
online tasks for the unity of these two approaches in second language teaching environments. The aim of this study is to present
a holistic perspective by synthesizing the classifications recommended for online task characteristics in the literature. In this
context, after giving information about task characteristics and curriculum design in task-based language teaching,
classifications related to lesson design and online task characteristics are presented within the scope of the coexistence of these
two approaches. At the end of the study, a holistic classification was included based on the classifications for online task
characteristics presented in the study.

Kaynakça

  • Appel, C., ve Gilabert, R. (2002). Motivation and task performance in a task-based web-based tandem project. ReCALL. 14(1), 16-31.
  • Breen, M. (1989). The evaluation cycle for language learning tasks. In Johnson, R. K. (Ed.), The Second Language Curriculum (187-206). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Blake, R. (2016). Technology and the four skills. Language Learning & Technology. 20(2), 129–142. http://llt.msu.edu/issues/june2016/blake.pdf. Erişim Tarihi: 20.11.2020.
  • Chapelle, C. A. (2001). Computer applications in second language acquisition: Foundation for teaching, testing and research. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Chen, J. C. C. (2012). Designing a computer-mediated, task-based syllabus: A case study in a Taiwanese EFL tertiary class. The Asian EFL Journal Quarterl. 14(3), 63–98
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeyneb Ören Bu kişi benim

Ahmet Benzer

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ören, Z., & Benzer, A. (2020). İkinci/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılabilecek Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi ile Göreve Dayalı Dil Öğretiminin Entegrasyonu Çerçevesinde Görev Özelliklerine Yönelik Sınıflamalar. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 8(4), 41-64. https://doi.org/10.29228/ijlet.48167