ilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi bilgisayar temelli iletişimin eğitim bağlamlarındaki rolünü gündeme getirmiştir.
Bilgisayar destekli dil öğrenimi (Computer-Assisted Language Learning) de araştırmacılar tarafından ikinci dil edinim
kuramları çerçevesinde bu rolün araştırılmasıyla gelişim göstermiştir. Benzer şekilde göreve dayalı dil öğretimi (Task-based
Language Teaching) alanında yapılan çalışmalar da son yıllarda oldukça hızlanmış ve bu gelişmeler görevleri, bilgisayar temelli
ortamlara taşımıştır. Bu bakımdan araştırmacılar, bilgisayar destekli dil öğrenimi ile göreve dayalı dil öğretimi arasındaki
boşluğun ikinci dil araştırmaları için kapanması gerektiğini vurgulamakta ve bu iki yaklaşımın birlikteliğinin avantajlarına ve
doğal sinerjisine dikkat çekmektedirler. Bu bağlamda ikinci dil öğretim ortamlarında bu iki yaklaşımın birlikteliğine yönelik
ders tasarımına, çevrim içi görevlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı alanyazında yer alan çevrim içi görev
özelliklerine yönelik sınıflamaları sentezleyerek bütüncül bir bakış açısı sunmaktır. Bu bağlamda araştırmada bu iki yaklaşımın
özellikleri ortaya konduktan sonra iki yaklaşımın birlikteliği ile ilgili sınıflamalar sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda
çalışmada sunulan çevrim içi görev özelliklerine yönelik sınıflamalar ışığında bütüncül bir sınıflamaya yer verilmiştir
Göreve dayalı dil öğretimi bilgisayar destekli dil öğrenimi çevrim içi görevler ikinci/yabancı dil
The rapid development of information and communication technologies has brought up the role of computer-based
communication in educational contexts. Computer-Assisted Language Learning has also developed by investigating its role
within the framework of second language acquisition theories by researchers. Similarly, studies in the field of task-based
language teaching have accelerated in recent years and these developments have moved the tasks to computer-based
environments. In this regard, the researchers emphasized that the gap between computer-assisted language learning and taskbased language learning should be investigated for second language learning and teaching and they drew attention to the
advantages and natural synergy of these two approaches together. In this context, there is a requirement for lesson design and
online tasks for the unity of these two approaches in second language teaching environments. The aim of this study is to present
a holistic perspective by synthesizing the classifications recommended for online task characteristics in the literature. In this
context, after giving information about task characteristics and curriculum design in task-based language teaching,
classifications related to lesson design and online task characteristics are presented within the scope of the coexistence of these
two approaches. At the end of the study, a holistic classification was included based on the classifications for online task
characteristics presented in the study.
: Task-based language teaching Computer-Assisted Language Learning Online tasks Second / Foreign language
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 4 |