The main purpose of this study is to examine the relationship between teachers' perceived organizational image and their levels of organizational happiness. The study was conducted with 239 volunteer teachers in public primary, middle, and high schools. Data were collected through the "Organizational Image Scale" and the "Organizational Happiness Scale," which teachers completed online. The research employed a correlational survey model, and analysis was performed based on the collected data. Descriptive analysis was used to determine teachers' perceptions, while correlation and regression analyses were conducted to examine relationships between variables. According to the findings, teachers' levels of organizational image and happiness were generally high. Additionally, a significant, positive, and moderate relationship was identified between teachers' perceptions of organizational image and their happiness levels. This relationship suggests that organizational image is an influential factor in predicting teachers' happiness levels. Specifically, a strong organizational image in schools appears to have an enhancing effect on teachers' happiness. These results indicate that organizational image should be considered a strategic factor in improving teachers' job satisfaction and happiness.
Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin algıladıkları örgütsel imaj ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma, kamuya ait ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 239 gönüllü öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, öğretmenlerin çevrimiçi ortamda doldurduğu "Örgütsel İmaj Ölçeği" ve "Örgütsel Mutluluk Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup, elde edilen veriler doğrultusunda analiz yapılmıştır. Analizler öğretmen algılarını belirlemek için betimsel analiz, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Bulgulara göre, öğretmenlerin örgütsel imaj ve örgütsel mutluluk düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile mutluluk düzeyleri arasında anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Bu ilişki, örgütsel imajın öğretmenlerin mutluluk düzeyini öngörmede etkili bir faktör olduğunu göstermektedir. Özellikle, okullarda güçlü bir örgütsel imajın, öğretmenlerin mutluluğunu artırıcı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar, öğretmenlerin iş doyumunu ve genel mutluluğunu geliştirmek için örgütsel imajın stratejik bir faktör olarak ele alınması gerektiğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi (Diğer) |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |