Araştırmanın amacı, öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ile ortaokul 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerinin okula bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmada, nicel yöntem tercih edilmiş ve tarama modelinin ilişkisel tarama deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili Sinanpaşa ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi, Sinanpaşa ilçesindeki iki resmi ortaokulda öğrenim gören 382 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler “Sınıf Yönetimi Anlayışı” ve “Okul Bağlılığı” ölçekleri ile birlikte kullanılan kişisel bilgiler formu aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise korelasyon ve regresyon kullanılmıştır. Öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasındaki ilişki cinsiyet, akademik başarı, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf yönetimi yaklaşımıyla okul bağlılığı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında sınıf yönetimi yaklaşımları ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasında cinsiyet, anne ve baba eğitim durumu arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilirken, karne ortalaması olarak 85-100 aralığında, sınıf bazında ise 7. Sınıf düzeyinde anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır.
Değerli hocamız Kamil UYGUN'a katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Acceptance Date | December 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |