Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 2, 100 - 117, 31.12.2022

Öz

Araştırmanın amacı, öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ile ortaokul 5, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerinin okula bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmada, nicel yöntem tercih edilmiş ve tarama modelinin ilişkisel tarama deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar ili Sinanpaşa ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi, Sinanpaşa ilçesindeki iki resmi ortaokulda öğrenim gören 382 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler “Sınıf Yönetimi Anlayışı” ve “Okul Bağlılığı” ölçekleri ile birlikte kullanılan kişisel bilgiler formu aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise korelasyon ve regresyon kullanılmıştır. Öğretmenlerin sınıf yönetimi yaklaşımları ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasındaki ilişki cinsiyet, akademik başarı, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sınıf yönetimi yaklaşımıyla okul bağlılığı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında sınıf yönetimi yaklaşımları ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasında cinsiyet, anne ve baba eğitim durumu arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilirken, karne ortalaması olarak 85-100 aralığında, sınıf bazında ise 7. Sınıf düzeyinde anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır.

Teşekkür

Değerli hocamız Kamil UYGUN'a katkılarından dolayı teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kamil Uygun 0000-0002-8971-328X

Nurullah Arıçam 0000-0002-3282-005X

Faruk Gezer 0000-0002-8458-196X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Kabul Tarihi 27 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uygun, K., Arıçam, N., & Gezer, F. (2022). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research, 11(2), 100-117.
AMA Uygun K, Arıçam N, Gezer F. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. IJSSR. Aralık 2022;11(2):100-117.
Chicago Uygun, Kamil, Nurullah Arıçam, ve Faruk Gezer. “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı Ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 11, sy. 2 (Aralık 2022): 100-117.
EndNote Uygun K, Arıçam N, Gezer F (01 Aralık 2022) Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research 11 2 100–117.
IEEE K. Uygun, N. Arıçam, ve F. Gezer, “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, IJSSR, c. 11, sy. 2, ss. 100–117, 2022.
ISNAD Uygun, Kamil vd. “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı Ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 11/2 (Aralık 2022), 100-117.
JAMA Uygun K, Arıçam N, Gezer F. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. IJSSR. 2022;11:100–117.
MLA Uygun, Kamil vd. “Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı Ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research, c. 11, sy. 2, 2022, ss. 100-17.
Vancouver Uygun K, Arıçam N, Gezer F. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımı ile Öğrencilerin Okul Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. IJSSR. 2022;11(2):100-17.

*