İlk vakanın görüldüğü 1 Aralık 2019 ile birlikte Dünya Sağlık Örgütü tarafından hastalığın küresel bir salgın olduğunun ilan edildiği 11 Mart 2020 tarihinden bu yana tüm dünya Covid-19 salgını ile çeşitli boyutlarda mücadele etmektedir. Covid-19 salgını kısa sürede toplumsal, siyasi, ekonomik ve sosyal alanda önemli sorunlar ortaya çıkarmıştır. Bu sorunlar içerisinde ülkeleri derinden etkileyen en önemli sorunlar da eğitim sisteminde ortaya çıkmıştır. Son yüzyılda okul kademelerinin tamamında eğitimin sağlanmasında uluslararası alanda ileri düzeyde gelişme görülmüştür. Ancak Covid-19 dünya çapında eğitim sistemlerinin karşılaşmış olduğu en büyük ve en önemli zorluktur. Bu araştırma devam eden Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim yapmak zorunda kalan öğretmenlerden, birinci sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ile ilk okuma-yazma öğretiminde karşılaştıkları zorlukları tespit etmeyi ve çözüm önerilerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma için Konya ilinde görev yapmakta olan kırk beş birinci sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Bu araştırma için temel nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yarı yapılandırılmış görüşme formunda bulunan demografik özellikleri ile ilgili altı soruyu ardından araştırmanın hedefine uygun öğretmenlerin süreçte eğitim teknolojileri ile öğrencilerine ilk okuma-yazma öğretirken karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerilerinin tespit edilmesini amaçlayan sekiz açık uçlu soruyu cevaplamaları istenmiştir. Görüşmelerden sonra betimsel analiz çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya ait katılımcı görüşleri, temalar halinde birleştirilerek katılımcı görüşlerinden alıntılara yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitim sürecinde birinci sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanımında internet bağlantı sorunu, teknolojik araç yetersizliği, öğrencilerin uygulamayı kullanmaya yönelik yaşadıkları sorunlar ve velilerden kaynaklı sorunlar olmak üzere zorluklar yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Covid-19 Uzaktan eğitim Birinci sınıf öğretmeni Eğitim teknolojileri İlk Okuma-Yazma öğretimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |