PDF EndNote BibTex RIS Cite

The Use of Social Stories for Children withPervasive Developmental Disorders

Year 2011, Volume 12, Issue 1, 01.02.2011

Abstract

Children diagnosed with PDD Pervasive Developmental Disorders cannot effectively use the social interaction channels which significantly limit their participation in social life The rapid increase in the number of children diagnosed with PDD led to the advancement and diversification of social skill intervention programs Social stories targeting to support the social development of children diagnosed with PDD were examined within a theoretical and applied framework in this study Furthermore recommendations were made to introduce and implement social stories in the field of special education

Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı

Year 2011, Volume 12, Issue 1, 01.02.2011

Abstract

YGB Yaygın Gelişimsel Bozukluk tanısına sahip çocukların sosyal iletişim yollarını etkin biçimde kullanamamaları onların toplumsal hayata katılımlarını önemli ölçüde sınırlandırmaktadır Günümüzde YGB tanısı alan çocukların sayısındaki hızlı artış bu çocuklara yönelik sosyal beceri ve eğitim programlarının da gelişmesine ve çeşitlenmesine yol açmıştır Çalışmada YGB gösteren çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek için kullanılan sosyal öykü yöntemi kuramsal temel ve uygulama çerçevesinde incelenmiştir Sosyal öykülerin özel eğitim alanında tanınmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Banu Tortamış ÖZKAYA This is me


Gökçe TEKİN This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011, Volume 12, Issue 1

Cite

Bibtex @ { inuefd108650, journal = {İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1300-2899}, eissn = {2149-9683}, address = {}, publisher = {Inonu University}, year = {2011}, volume = {12}, number = {1}, pages = { - }, title = {Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı}, key = {cite}, author = {Özkaya, Banu Tortamış and Tekin, Gökçe} }
APA Özkaya, B. T. & Tekin, G. (2011). Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 12 (1) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8700/108650
MLA Özkaya, B. T. , Tekin, G. "Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı" . İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2011 ): <https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8700/108650>
Chicago Özkaya, B. T. , Tekin, G. "Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 (2011 ):
RIS TY - JOUR T1 - The Use of Social Stories for Children withPervasive Developmental Disorders AU - Banu TortamışÖzkaya, GökçeTekin Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 12 IS - 1 SN - 1300-2899-2149-9683 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Inonu University Journal of the Faculty of Education Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı %A Banu Tortamış Özkaya , Gökçe Tekin %T Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı %D 2011 %J İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1300-2899-2149-9683 %V 12 %N 1 %R %U
ISNAD Özkaya, Banu Tortamış , Tekin, Gökçe . "Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 / 1 (February 2011): - .
AMA Özkaya B. T. , Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUJFE. 2011; 12(1): -.
Vancouver Özkaya B. T. , Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(1): -.
IEEE B. T. Özkaya and G. Tekin , "Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 12, no. 1, Feb. 2011

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.