Children diagnosed with PDD Pervasive Developmental Disorders cannot effectively use the social interaction channels which significantly limit their participation in social life The rapid increase in the number of children diagnosed with PDD led to the advancement and diversification of social skill intervention programs Social stories targeting to support the social development of children diagnosed with PDD were examined within a theoretical and applied framework in this study Furthermore recommendations were made to introduce and implement social stories in the field of special education
YGB Yaygın Gelişimsel Bozukluk tanısına sahip çocukların sosyal iletişim yollarını etkin biçimde kullanamamaları onların toplumsal hayata katılımlarını önemli ölçüde sınırlandırmaktadır Günümüzde YGB tanısı alan çocukların sayısındaki hızlı artış bu çocuklara yönelik sosyal beceri ve eğitim programlarının da gelişmesine ve çeşitlenmesine yol açmıştır Çalışmada YGB gösteren çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek için kullanılan sosyal öykü yöntemi kuramsal temel ve uygulama çerçevesinde incelenmiştir Sosyal öykülerin özel eğitim alanında tanınmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 12 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.