BibTex RIS Cite

The Use of Social Stories for Children withPervasive Developmental Disorders

Year 2011, Volume: 12 Issue: 1, - , 01.02.2011

Abstract

Children diagnosed with PDD Pervasive Developmental Disorders cannot effectively use the social interaction channels which significantly limit their participation in social life The rapid increase in the number of children diagnosed with PDD led to the advancement and diversification of social skill intervention programs Social stories targeting to support the social development of children diagnosed with PDD were examined within a theoretical and applied framework in this study Furthermore recommendations were made to introduce and implement social stories in the field of special education

Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı

Year 2011, Volume: 12 Issue: 1, - , 01.02.2011

Abstract

YGB Yaygın Gelişimsel Bozukluk tanısına sahip çocukların sosyal iletişim yollarını etkin biçimde kullanamamaları onların toplumsal hayata katılımlarını önemli ölçüde sınırlandırmaktadır Günümüzde YGB tanısı alan çocukların sayısındaki hızlı artış bu çocuklara yönelik sosyal beceri ve eğitim programlarının da gelişmesine ve çeşitlenmesine yol açmıştır Çalışmada YGB gösteren çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek için kullanılan sosyal öykü yöntemi kuramsal temel ve uygulama çerçevesinde incelenmiştir Sosyal öykülerin özel eğitim alanında tanınmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Banu Tortamış Özkaya This is me

Gökçe Tekin This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Özkaya, B. T., & Tekin, G. (2011). Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1).
AMA Özkaya BT, Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUJFE. February 2011;12(1).
Chicago Özkaya, Banu Tortamış, and Gökçe Tekin. “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no. 1 (February 2011).
EndNote Özkaya BT, Tekin G (February 1, 2011) Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12 1
IEEE B. T. Özkaya and G. Tekin, “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”, INUJFE, vol. 12, no. 1, 2011.
ISNAD Özkaya, Banu Tortamış - Tekin, Gökçe. “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12/1 (February 2011).
JAMA Özkaya BT, Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUJFE. 2011;12.
MLA Özkaya, Banu Tortamış and Gökçe Tekin. “Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 12, no. 1, 2011.
Vancouver Özkaya BT, Tekin G. Yaygın Gelişimsel Bozukluk Gösteren Çocuklarda Sosyal Öykülerin Kullanımı. INUJFE. 2011;12(1).

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.