Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions of Prospective English Teachers on Practicum

Year 2022, , 656 - 671, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1165204

Abstract

This study aims to determine the opinions of prospective English teachers about the practicum.. The data of this study were collected through qualitative data collection tools from 20 prospective English teachers through focus group interviews and the obtained data were analysed by using the descriptive analysis method. In light of the findings obtained from the participants, the opinions about the practicum were categorized into such categories as views related to the instructor of the practicum, the academician of the university, the practicum school, and suggestions. The participants stated that the academicians in the university and the teachers in practicum schools did not cooperate at the required level and that the teachers of the practicum schools did not have the qualifications to be a model for them. However, prospective teachers emphasized that practicum is very important in recognizing the current educational system and students.

References

  • Ayvacı, H. Ş., & Bakırcı, H. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen öğretim süreçleriyle ilgili görüşlerinin 5e öğretim modeli açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(2), 132-151.
  • Büyükkaragöz, S. S., (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. Konya: Mikro Yayınları.
  • Barnhardt, B., & Ginns, P. (2014). An alienation-based framework for student experience in higher education: new interpretations of past observations in student learning theory. High Education, 68, 789–805
  • Bronfenbrenner, U. (2005). Making human beings human: Bioecological Perspectives on Human Development, Thousand Oaks: Sage.
  • Cohen, L., & Manion, L. (1983). A guide to teaching practice. Methuen, London.
  • Erdemir, N., & Bakırcı, H. (2016). Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarından bilgi teknolojilerini kullanma konusunda beklentileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 275-300.
  • Kasap, S. (2019). Akademisyenlerin gözünden Türkiye'de ki İngilizce eğitimi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1032-1053.
  • Kasap, S. (2021). Mental well-being and foreign language anxiety. Multicultural Education. 7(4), 226-2230.
  • Kasap, S. (2020). Sosyo-dilbilim ve dil eğitimi. Eğitim ortamlarında nitelik (Ed. Tanhan, F. & Özok H. İ.). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Moats, L. C., & Foorman, B. R. (2003). Measuring teachers’ content knowledge of language and reading. Annals of Dyslexia, 53, 23-45.
  • Patrick, B.C., Hisley, J., & Kempler, T. (2000). “What's everybody so excited about?”: The effects of teacher enthusiasm on student intrinsic motivation and vitality. The Journal of Experimental Education, 68(3), 217-236.
  • Saban, A. (2003). A Turkish profile of prospective elementary school teachers and their views of teaching. Teaching and Teacher Education, 19(8), 829–846.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard College, 57(1), 1-22
  • Swennen, A., Cooper, M., & Shagrir, L. (2008). Becoming a teacher educator, voices of beginning teacher educators. In Becoming a teacher educator, A. Swennen and M. vander Klink, ed. Dordrecht: Springer Forthcoming.
  • Uzun, S. & Koparan, T. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersine yönelik beklentilerin ve sürecin değerlendirilmesi. Journal of Computer and Education Research, 9 (18), 546-574. https://doi.org/10.18009/jcer.892761

İngilizce Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulama Sürecine İlişkin Düşünceleri

Year 2022, , 656 - 671, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1165204

Abstract

Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmanın verileri nitel veri toplama araçları ile 20 İngilizce öğretmeninden odak grup görüşmesi ile toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılardan elde edilen bulgular ışığında öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşler öğretmenlik uygulaması öğretim elemanı, üniversitenin akademisyeni, öğretmenlik uygulaması yapılan okul ile ilgili görüşler ve öneriler şeklinde kategorilere ayrılmıştır. Katılımcılar, üniversitedeki akademisyenler ile uygulamalı okullardaki öğretmenlerin gerekli düzeyde işbirliği yapmadıklarını ve uygulamalı okulların öğretmenlerinin kendilerine örnek olabilecek niteliklere sahip olmadıklarını belirtmişlerdir. Öte yandan öğretmen adayları, mevcut eğitim sistemini ve öğrencileri tanımada öğretmenlik uygulamasının çok önemli olduğunu vurgulamışlardır.

References

  • Ayvacı, H. Ş., & Bakırcı, H. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen öğretim süreçleriyle ilgili görüşlerinin 5e öğretim modeli açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(2), 132-151.
  • Büyükkaragöz, S. S., (1998). Öğretmenlik mesleğine giriş. Konya: Mikro Yayınları.
  • Barnhardt, B., & Ginns, P. (2014). An alienation-based framework for student experience in higher education: new interpretations of past observations in student learning theory. High Education, 68, 789–805
  • Bronfenbrenner, U. (2005). Making human beings human: Bioecological Perspectives on Human Development, Thousand Oaks: Sage.
  • Cohen, L., & Manion, L. (1983). A guide to teaching practice. Methuen, London.
  • Erdemir, N., & Bakırcı, H. (2016). Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarından bilgi teknolojilerini kullanma konusunda beklentileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 275-300.
  • Kasap, S. (2019). Akademisyenlerin gözünden Türkiye'de ki İngilizce eğitimi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1032-1053.
  • Kasap, S. (2021). Mental well-being and foreign language anxiety. Multicultural Education. 7(4), 226-2230.
  • Kasap, S. (2020). Sosyo-dilbilim ve dil eğitimi. Eğitim ortamlarında nitelik (Ed. Tanhan, F. & Özok H. İ.). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Moats, L. C., & Foorman, B. R. (2003). Measuring teachers’ content knowledge of language and reading. Annals of Dyslexia, 53, 23-45.
  • Patrick, B.C., Hisley, J., & Kempler, T. (2000). “What's everybody so excited about?”: The effects of teacher enthusiasm on student intrinsic motivation and vitality. The Journal of Experimental Education, 68(3), 217-236.
  • Saban, A. (2003). A Turkish profile of prospective elementary school teachers and their views of teaching. Teaching and Teacher Education, 19(8), 829–846.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard College, 57(1), 1-22
  • Swennen, A., Cooper, M., & Shagrir, L. (2008). Becoming a teacher educator, voices of beginning teacher educators. In Becoming a teacher educator, A. Swennen and M. vander Klink, ed. Dordrecht: Springer Forthcoming.
  • Uzun, S. & Koparan, T. (2021). Öğretmenlik uygulaması dersine yönelik beklentilerin ve sürecin değerlendirilmesi. Journal of Computer and Education Research, 9 (18), 546-574. https://doi.org/10.18009/jcer.892761
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Suleyman Kasap 0000-0001-8367-8789

Mehmet Şirin Demir 0000-0002-9681-8741

Fırat Ünsal 0000-0001-9561-554X

Publication Date December 21, 2022
Submission Date August 22, 2022
Acceptance Date November 13, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Kasap, S., Demir, M. Ş., & Ünsal, F. (2022). İngilizce Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulama Sürecine İlişkin Düşünceleri. Journal of Computer and Education Research, 10(20), 656-671. https://doi.org/10.18009/jcer.1165204

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "