The purpose of this study is to evaluate the Problem Posing Learning Model (PPLM), which is designed to develop problem posing skill, with prospective elementary mathematics teachers through problem posing activities for addition and subtraction operations with fractions. The research design of this study is the non-equivalent pretest-posttest comparison group design. While the experimental group was presented problem posing treatment according to the PPLM, the comparison group was presented problem posing treatment according to Polya's problem solving stages and problem posing stage. Data were collected with the Problem Posing Test (PPT). A scoring rubric was developed to analyze the problems posed in the PPT. Since, it was found out PPLM improved conceptual learning, had a positive effect on the solvability of problems, and enabled the correct use of mathematical language and grammar rules, it was concluded that PPLM could be used in problem posing teaching.
problem posing Problem Posing Learning Model prospective elementary mathematics teachers addition and subtraction operations with fractions.
Bu araştırmada problem kurma becerisini geliştirmek için tasarlanan Problem Kurma Öğrenme Modeli’nin (PKÖM) kesirlerle toplama ve çıkarma işlemine yönelik problem kurma etkinlikleri üzerinden ilköğretim matematik öğretmeni adayları ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada eş değer olmayan ön test-son test karşılaştırma gruplu desen kullanılmıştır. Deney grubuna PKÖM’ye, karşılaştırma grubuna Polya’nın problem çözme basamakları ve problem kurma basamağına göre problem kurma eğitimi verilmiştir. Veriler Problem Kurma Testi (PKT) ile toplanmıştır. PKT’ye kurulan problemleri analiz etmek için bir puanlama yönergesi geliştirilmiştir. PKÖM’nin kavramsal öğrenmeyi geliştirdiği, problemlerin çözülebilirliğine olumlu bir etkisinin olduğu, matematiksel dili ve dil bilgisi kurallarını doğru kullanmayı sağladığı tespit edildiği için, PKÖM’nin problem kurma öğretiminde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
problem kurma Problem Kurma Öğrenme Modeli ilköğretim matematik öğretmeni adayları kesirlerle toplama ve çıkarma işlemi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Submission Date | June 8, 2021 |
Acceptance Date | October 11, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "