An education away from the game should not be considered for children, whose world is a game. Educational games are therefore the basic tool for effective education. In this study, it is aimed to teach the properties and effect of the magnet with a game developed by the researchers and called “Pushed-Pulled” related to elementary school 4th grade science course subject used by classroom teachers. The case science pattern was used in this qualitative research. The working group consists of 9 classroom teachers who teach 4th grade in 2019-2020 academic year. Semi-structured interview method is preferred as a data collection tool. For data analysis, code was extracted, and content analysis was done with the help of MAXQDA program. As a result of the research, it was concluded that educational games should be used and seen that they are useful. “Pushed-Pulled” game is functional and feasible.
Dünyası oyundan ibaret olan çocuklar için, oyundan uzak bir eğitim düşünülmemelidir. Bu nedenle eğitsel oyunlar etkili bir eğitim için temel araçtır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyunlara ve ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersi mıknatısın özellikleri ve etkisi konusunun öğretimine yönelik olarak geliştirilen İtti-Çekti isimli oyuna yönelik görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir. Nitel yöntemle yapılan bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında 4. sınıfların dersini yürüten 9 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi tercih edilmiştir. Veri analizi için MAXQDA programı yardımıyla kodlar çıkarılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitsel oyunların kullanılması gerektiği ve faydalı olduğu; İtti-Çekti oyununun işlevsel ve uygulanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2021 |
Submission Date | September 14, 2020 |
Acceptance Date | December 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...