Akranlarına göre ileri bir yeteneğe sahip özel öğrenciler toplumların
kalkınmalarını sağlayacak tüm dinamiklerin anahtarları konumundadırlar. Çoğu
zaman fark edilmeyen bu yüzden bir kayıp olarak değerlendirebileceğimiz üstün
yetenekli öğrenciler bazen de öğretmenler tarafından kendi kendine yetebilir
düşüncesi ile ihmal edilebilmektedirler. Özellikle görsel sanatlar alanında
öğretmenlerin mesleki yeterlikleri üstün yetenekli öğrencilerin akademik ve
sanatsal ilerlemesinde büyük öneme sahiptir. Bu bakımdan eğitim öğretim
alanında yaşanan hızlı değişimlere paralel olarak öğretmenlerin de kendilerini
yenilemeleri üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi açısından oldukça önemlidir. Bu
doğrultuda bu çalışmada görsel sanatlar öğretmenlerinin sanatta üstün yetenek
tanımları ve bu alanda üstün yetenekli öğrencilere yönelik eğitsel faaliyetler
incelenmiştir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde
edilmiş, veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların
görüşlerinden elde edilen veriler belli kavramlar ve kategoriler etrafında bir araya
getirilerek okuyucunun anlayabileceği bir düzen içinde sunularak yorumlar
yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.