Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 17 - 31, 15.06.2016

Abstract

References

  • Akkaş, E., & Tortop, H.S. (2015). Üstün yetenekliler eğitiminde farklılaştırma: temel kavramlar, modellerin karşılaştırılması ve öneriler. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 2(2), 31-44
  • Altıntaş, E. & Özdemir, A.S. (2012). The Determination of the Teachers in Turkey about the Gifted Students, Procedia-Social and Behavioral Sciences 46(2012) 2188- 2192.
  • Avcı, S., & Yüksel, A. (2014). Farklılaştırılmış Öğretim Teori ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Baykoç, N. (2010). Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri, Ed. Necate Baykoç, Öğretmenlik programları için özel Eğitim ve Yaratıcılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F., Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, B. (2007). Görsel Sanatlar Alanında Üstün yetenekli Çocukların Eğitimine ile İlgili Öğretmen Görüşleri ve Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Clark, G.A., & Zimmerman, E. (1997). Project Arts: Programs for Ethnically Diverse, Economically Disadvantages, High Ability, Visual Arts Students in RuralCommunities. İndiana university, Department of Education.
  • Eraslan Çapan, B. (2010). Öğretmen Adaylarının üstün Yetenekli Bireylere Yönelik metaforik Algıları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar dergisi, 3(12), 140-154.
  • İnan, H. Z., Bayındır, N. & Demir, S. (2009). aAwareness Level of teachers about the Charecteristics of Gifted Childiren, Australian Journal of Basic Applied Sciences, 3(3), 2519-2527.
  • Kaya, F. (2015). Öğretmenlerin Üstün Zeka Kavramı ve Üstün Zekalı Öğrencilerin Özel Gereksinimleri. Eğitim ve Bilim, 40(177), 59-74.
  • Kurt, H. & Ekici, G. (2013). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bakteri Konusundaki Bilişsel Yapılarının ve Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi, Turkish Study, 8(8), 885-910.
  • MEB, (2009). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Ankara.
  • MEB, (2010). Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Fen Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinin Öğretmenleri İle Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Seçimi ve Atamalarına Dair Yönetmelik.
  • MEB, (2015). Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzu. Ankara.Meclis Araştırması Komisyon Raporu, (2012). Üstün yeteneklilerin Eğitimi Alanında Uluslararası Politika ve Uygulamaların İncelenmedi ve Değerlendirilmesi Raporu, Dönem, 24 Yasama Yılı, 3.
  • Orhon, G. (2014). Yaratıcılık Nörofizyolojik Felsefi ve Eğitsel Temelleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Robinson, A., Shore, B.M. & Enersen, D.L. (2014). Üstün Zekâlılar Eğitiminde En İyi Uygulamalar Kanıt Temelli Bir Kılavuz (Çev. Ed. Ü. Oğurlu, F. Kaya), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Talu, N. (1999). Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitime Yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 164-172.
  • Tarhan & Kılıç (2014). Üstün Yetenekli Bireylerin Tanılanması ve Türkiye’deki Eğitim Modelleri, Üstün Yetenekliler Eğitim Araştırmaları, 2(1), 27-43.
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün zekâlılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Tuğrul, B. & Duran, E. (2003). Her Çocuk Başarılı olmak İçin Bir Şansa Sahiptir: Zekânın Çok Boyutluluğu Çoklu Zekâ Kuramı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 224-233.
  • Tuna, S. (2012). Sanatsal yetenekli çocuklar ve özellikleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 29-34.
  • Vexliard, A. (1966). Yaratıcılık Teorileri ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi, 4, 107-153.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yavuzer, H. (2011). Dünyadan Büyüktür Çocuk Çocuk ve Çocukluk Deneme Kitabı. M.R. Şirin (Ed.), İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • YÖK, (2007). Yükseköğretim Kurulu Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara

Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Görsel Sanatlarda Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Farkındalıkları ve Uygulamalar (Ağrı İli Örneği

Year 2016, Volume: 3 Issue: 1, 17 - 31, 15.06.2016

Abstract









Akranlarına göre ileri bir yeteneğe sahip özel öğrenciler toplumların
kalkınmalarını sağlayacak tüm dinamiklerin anahtarları konumundadırlar. Çoğu
zaman fark edilmeyen bu yüzden bir kayıp olarak değerlendirebileceğimiz üstün
yetenekli öğrenciler bazen de öğretmenler tarafından kendi kendine yetebilir
düşüncesi ile ihmal edilebilmektedirler. Özellikle görsel sanatlar alanında
öğretmenlerin mesleki yeterlikleri üstün yetenekli öğrencilerin akademik ve
sanatsal ilerlemesinde büyük öneme sahiptir. Bu bakımdan eğitim öğretim
alanında yaşanan hızlı değişimlere paralel olarak öğretmenlerin de kendilerini
yenilemeleri üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi açısından oldukça önemlidir. Bu
doğrultuda bu çalışmada görsel sanatlar öğretmenlerinin sanatta üstün yetenek
tanımları ve bu alanda üstün yetenekli öğrencilere yönelik eğitsel faaliyetler
incelenmiştir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde
edilmiş, veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların
görüşlerinden elde edilen veriler belli kavramlar ve kategoriler etrafında bir araya
getirilerek okuyucunun anlayabileceği bir düzen içinde sunularak yorumlar
yapılmıştır. 





References

  • Akkaş, E., & Tortop, H.S. (2015). Üstün yetenekliler eğitiminde farklılaştırma: temel kavramlar, modellerin karşılaştırılması ve öneriler. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 2(2), 31-44
  • Altıntaş, E. & Özdemir, A.S. (2012). The Determination of the Teachers in Turkey about the Gifted Students, Procedia-Social and Behavioral Sciences 46(2012) 2188- 2192.
  • Avcı, S., & Yüksel, A. (2014). Farklılaştırılmış Öğretim Teori ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Baykoç, N. (2010). Üstün ve Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri, Ed. Necate Baykoç, Öğretmenlik programları için özel Eğitim ve Yaratıcılık, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F., Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, B. (2007). Görsel Sanatlar Alanında Üstün yetenekli Çocukların Eğitimine ile İlgili Öğretmen Görüşleri ve Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Clark, G.A., & Zimmerman, E. (1997). Project Arts: Programs for Ethnically Diverse, Economically Disadvantages, High Ability, Visual Arts Students in RuralCommunities. İndiana university, Department of Education.
  • Eraslan Çapan, B. (2010). Öğretmen Adaylarının üstün Yetenekli Bireylere Yönelik metaforik Algıları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar dergisi, 3(12), 140-154.
  • İnan, H. Z., Bayındır, N. & Demir, S. (2009). aAwareness Level of teachers about the Charecteristics of Gifted Childiren, Australian Journal of Basic Applied Sciences, 3(3), 2519-2527.
  • Kaya, F. (2015). Öğretmenlerin Üstün Zeka Kavramı ve Üstün Zekalı Öğrencilerin Özel Gereksinimleri. Eğitim ve Bilim, 40(177), 59-74.
  • Kurt, H. & Ekici, G. (2013). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bakteri Konusundaki Bilişsel Yapılarının ve Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi, Turkish Study, 8(8), 885-910.
  • MEB, (2009). Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Ankara.
  • MEB, (2010). Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Fen Liseleri ve Sosyal Bilimler Liselerinin Öğretmenleri İle Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinin Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Seçimi ve Atamalarına Dair Yönetmelik.
  • MEB, (2015). Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzu. Ankara.Meclis Araştırması Komisyon Raporu, (2012). Üstün yeteneklilerin Eğitimi Alanında Uluslararası Politika ve Uygulamaların İncelenmedi ve Değerlendirilmesi Raporu, Dönem, 24 Yasama Yılı, 3.
  • Orhon, G. (2014). Yaratıcılık Nörofizyolojik Felsefi ve Eğitsel Temelleri, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Robinson, A., Shore, B.M. & Enersen, D.L. (2014). Üstün Zekâlılar Eğitiminde En İyi Uygulamalar Kanıt Temelli Bir Kılavuz (Çev. Ed. Ü. Oğurlu, F. Kaya), Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Talu, N. (1999). Çoklu Zekâ Kuramı ve Eğitime Yansımaları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 164-172.
  • Tarhan & Kılıç (2014). Üstün Yetenekli Bireylerin Tanılanması ve Türkiye’deki Eğitim Modelleri, Üstün Yetenekliler Eğitim Araştırmaları, 2(1), 27-43.
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün zekâlılar eğitiminde farklılaştırılmış öğretim müfredat farklılaştırma modelleri. Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Tuğrul, B. & Duran, E. (2003). Her Çocuk Başarılı olmak İçin Bir Şansa Sahiptir: Zekânın Çok Boyutluluğu Çoklu Zekâ Kuramı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 224-233.
  • Tuna, S. (2012). Sanatsal yetenekli çocuklar ve özellikleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 29-34.
  • Vexliard, A. (1966). Yaratıcılık Teorileri ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümü Dergisi, 4, 107-153.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yavuzer, H. (2011). Dünyadan Büyüktür Çocuk Çocuk ve Çocukluk Deneme Kitabı. M.R. Şirin (Ed.), İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • YÖK, (2007). Yükseköğretim Kurulu Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Ankara
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Fatih Karip

Publication Date June 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Karip, F. (2016). Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Görsel Sanatlarda Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Farkındalıkları ve Uygulamalar (Ağrı İli Örneği. Journal of Gifted Education and Creativity, 3(1), 17-31.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.