Günümüzde yaratıcılığın doğuştan gelen bir potansiyelle ilişkisi olduğu kabul
edilmekle birlikte bu potansiyelin geliştirilebilir olduğu düşünülmektedir. Yaratıcı
düşünme becerilerinin öğretilebileceği, pratik yaptırılarak geliştirilebileceği görüşü
eğitim camiasında yerini almıştır. Yaratıcılık eğitimi ile yaratıcı düşünme üzerine
farkındalık kazandırabilir ve yaratıcı düşünme süreçlerini kolaylaştırarak yaratıcılığın
ortaya çıkmasına aracı olabiliriz. Yaratıcı düşünme süreçlerini kolaylaştırmak için
yapmamız gereken ise teori ve modellerin ışığında yaratıcılığın ne olduğunu ve hangi
bileşenleri içerdiğini, yaratıcılığı etkileyen etmenleri tespit edip programa yansıtmaktır.
Bu tarz bir programın önemli ayaklarından birisi de yaratıcı süreç bileşeninin
kapsamında ele alınan yaratıcı düşünme becerilerini ve bu becerileri pratik
edebilecekleri teknikleri öğrencilere öğretmektir. Bu sayede yaratıcı potansiyelin
geliştirilebileceği/açığa çıkarılabileceği düşünülmektedir. Yaratıcı düşünme
becerilerini geliştirmek adına kullanılan birçok teknik vardır. Mevcut makalede
SCAMPER tekniği ele alınacak ve detaylı bir şekilde açıklanacaktır. Bu sayede yaratıcı
düşünme eğitiminde SCAMPER tekniğinden faydalanmak isteyen eğitmenlere ve
akademisyenlere rehber olunmak amaçlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.