Sadece insanlar değil;
kurumlar, markalar, kültürler ve ülkeler de gelecek planlaması yapmak
zorundadır. Amerika
Birleşik Devletleri’nde 21 eyalette uygulanan ve 33 kurum tarafından
desteklenen bir stratejik eğitim projesi olan “Partnership for 21st Century
Learning (P21)” adlı proje, 21. yy. becerilerinin program ve öğretimde
uygulamalı ve değerli bir örnektir. Bu çalışmanın amacı, sadece USA’da değil
dünyanın çeşitli ülkelerinde de örnek alınmaya ve eğitim sistemlerinde
uygulanmaya başlayan bu uygulama ve gelişmelerin farkına varılmasını
sağlamaktır. Araştırmada projenin resmi
web sayfasında (www.p21.org) yayınlanan ve paylaşılan birçok doküman ve
bilgiler incelenmiş ve analiz edilmiştir.
Araştırmada tarama (survey)
araştırma tekniklerinden betimsel (descriptive) araştırma tekniği kapsamında
elektronik doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Doküman analizi algıların,
olayların doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül bir biçimde ortaya konmasına
yönelik olarak kullanılmış ve betimsel analiz yapılmıştır (Yıldırım ve Şimşek,
2008). 21.
Yüzyıl Öğrenimi İçin 21 Yy. Çerçeve Ortaklığı olarak isimlendirilen bu Projede
21. yüzyılda bir bireyin sahip olması gereken beceriler ve yeterlikler şu
şekilde belirtilmiştir:
A-Öğrenme ve Yenilik
(4C) Becerileri
Eleştirel Düşünme ve Problem
Çözme Becerileri
Yaratıcı Düşünme ve Yeniliği
Uygulama Becerileri
İletişim ve İşbirliği Becerileri
B-Bilgi, Medya ve
Teknoloji Becerileri
Bilgi Okur-yazarlığı
Medya Okur-yazarlığı
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
(ICT) Okur-yazarlığı
C- Yaşam ve Kariyer
Becerileri
Esneklik ve Uyum
Girişimcilik ve
Öz-Yönelim
Sosyal ve
Kültürlerarası Beceriler
Üretkenlik ve
Sorumluluk
Liderlik ve
Sorumluluk
Bu becerilerin dayandığı anahtar
konular; “dil edinimi, okuma ve/ya dil sanatları, dünya dilleri, sanat,
matematik, ekonomi, fen/ bilim, coğrafya, tarih, devlet ve vatandaşlık” olarak
belirlenmiştir.
Daha sonra bu anahtar
kelimelere dayalı olarak, bu anahtar kelimeler içerisinde 21. Yy
disiplinlerarası temalar belirlenmiştir. Bu
(disiplinler arası) temalar; “küresel farkındalık, girişimcilik-ekonomik ya da
finansal okuryazarlık, vatandaşlık okuryazarlığı, sağlık okuryazarlığı ve çevre
okuryazarlığıdır”.
Tüm bu yukarıda belirtilen
temalar, anahtar konular ve beceriler ise “21. Yy. destek sistemleri” üzerine
inşa edilmiştir. Bu sistemler en üstten/ en dar olandan, en aşağı ve kapsayıcı
olana doğru bir hiyerarşi içindedir.
Bu 21.
Yy. destek sistemleri sırasıyla;
21. yy standartları,
21. yy. becerilerinin ölçme-değerlendirilmesi
21. yy programı ve
öğretimi
21. yy mesleki
gelişimi
21.
yy öğrenme çevresidir.
21.
yy’ın eğitimini bileşenlerini anlamlı ve sistemli olarak yanyana getiren P21
proje çerçevesi, öğrencileri hem bireysel küresel olarak daha donanımlı ve
yaşama hazırlıklı hale getirmektedir.
Çözüm arayışı içinde olan Türk Milli Eğitim Sistemi,
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 21. Yüzyıl Öğrenci Profili (2011)
araştırması, MEB-EARGED Başkanlığının
“21. Yüzyıla girerken Türk Eğitim Sisteminin ihtiyaç duyduğu çağdaş öğretmen
profili” araştırması (2001), Türkiye Yeterlikler Çerçevesi
(TYÇ, 2015) gibi küresel gelişmeleri takip
etmeli. Türk eğitim tarihinde Lalalık ve Atabeylik, Enderun, Dar’ül Muallimin,
Köy Enstitüleri, Millet Mektepleri, Öğretmen Okulları, Eğitim Enstitüleri gibi
örnekleri bulunan orijinal çözümler üretildiği bilinen bir gerçektir. Bu
bağlamda Türk eğitim sisteminde tasarlanan tüm gelişme ve değişimlerde P21
proje çerçevesinden yararlanması faydalı olabilir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | November 2, 2017 |
Acceptance Date | December 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education