Bu çalışmanın amacı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
uygulamaya konulan 5. sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın öğretmen
görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel araştırma desenleri arasında yer
alan durum çalışmasının kullanıldığı bu araştırmada 5. sınıf Türkçe dersi
öğretim programında yer alan kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve
ölçme-değerlendirme boyutlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesine
yönelik olarak hazırlanmış sekiz maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim
yılı bahar döneminde Gaziantep ili Şahinbey ilçesindeki 18 farklı ortaokulda
görev yapmakta olan 25 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda
elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Elde
edilen veriler ayrıntılı olarak incelenmiş ve kodlanmıştır. Araştırma
bulgularına göre öğretmenler 5. sınıf Türkçe öğretim programının kazanım
boyutunu genel olarak olumlu ve ulaşılabilir olduğunu; yöntem ve tekniklerin
uygun ancak okullardaki materyal eksikliği nedeniyle uygulanmasının zor
olduğunu; en çok uyguladıkları yöntem ve tekniklerin düz anlatım, soru-cevap ve
beyin fırtınası olduğunu; etkinlikler ve materyallerin kazanımlara uygun
olduğunu; programın ölçme-değerlendirme boyutu ve programa yönelik yapılan
rehberliğin ise yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir. Metinlerin öğrenci
düzeyine uygun seçilmesi, anlama etkinliklerinin arttırılması ve dinleme
metinlerinde kullanılan görsellerin arttırılmasının programın işlevselliğinin
arttıracağını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Program Geliştirme ve Öğretim |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | February 21, 2019 |
Acceptance Date | August 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 5 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education