Bu çalışma Türkçe konuşan öğrenciler için İngilizce dilbilgisinin Evrensel Dilbilgisine erişebilirliği sağlayacak
şekilde sunulması durumunda İngilizce dilbilgisi öğrenmenin daha basit ve kolay bir şekilde gerçekleşeceği
varsayımına dayanan ve anadili Türkçe olan İngilizce öğrencileri için bir İngilizce dilbilgisi izlencesi tasarlamayı
amaçlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle güvenilir ve geçerli bir İngilizce dil öğretimi kaynak ders kitabında
sunulan geleneksel dilbilgisi konularının önemli bir kısmı Türkçe ve İngilizce dilleri arasında belirlenen belli
sayıdaki değiştirgenler bağlamında çözümlenerek bu konu içeriklerinin ne kadarının anadil edinci ile erişilebilir
olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Daha sonra buradan elde edilen sonuçlar bir yabancıl dil öğrenim izlencesi
geliştirmek için kullanılmış ve buna göre Türkçe konuşan İngilizce öğrencileri için bir öğrenim sıradüzeni
önerilmiştir. Geleneksel dilbilgisi konuları öncelikle öbek yapılarına göre sınıflandırılmış ardından birbirine
karşılık gelen örnek Türkçe ve İngilizce yapılar değiştirgensel farklılıklar dikkate alınarak incelenmiştir. Sonuç
olarak, değiştirgensel farklılıklar ve dile özgü dilbilgisel özellikler dikkate alınarak edinç temelli bir İngilizce
dilbilgisi izlencesi önerilmiştir. Bu çalışmada yabancı dilbilgisi öğretiminde doğal bir dil türetme düzeni takip
edilerek gereksiz dilbilgisi açıklamalarından kurtulmayı sağlayacak ve anadili Türkçe olan İngilizce
öğrencilerinin kendi Türkçe dilbilgisi edinçleri yoluyla İngilizce dilbilgisi öğrenmelerine kolay bir erişim
sağlayacak bir izlence tasarlamayı amaçlamaktayım.
This study focuses on designing an English grammar syllabus for Turkish speaking English learners, which is based on the assumption that learning English grammar will be simpler and easier for Turkish speaking learners if it is introduced in a way by which they can achieve accessibility to UG. In this study, I analyze almost all traditional grammar modules presented in a reliable ELT reference course book referring to parameters set between Turkish and English languages, try to determine how much of these modules are accessible through first language competence and finally transfer the results into developing a foreign language learning syllabus, accordingly suggesting a hierarchy of learning for Turkish speaking English learners. The traditional grammar modules are initially categorized as to their phrasal structures and then corresponding sample Turkish and English structures are analyzed in terms of parametric variations. Finally, a competence based English grammar syllabus designed as to parametric variations and language particular grammatical properties is suggested. In this study, I aim to provide Turkish speaking learners of English with an easy access to learning English grammar through their Turkish grammatical competence, getting rid of superfluous explanations and following a natural order of derivations in foreign language grammar presentation practices and syllabus design.
Other ID | JA59KJ52ZC |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 1 |