The Fossilized pronunciation errors constitute a great problem in the mastery of L2 in second or foreign language learning and teaching (Odlin 1989; Demirezen, 2003; Demirezen, 2004; Johnson, 2001). One of such errors, which is committed by a great majority of Turkish teachers of English and student teachers, is the acquisition of [æ] and [ε] vowel sounds of the English language. There has been no specific material or lesson plan encountered so far in the literature to rehabilitate the pronunciation difficulty, created by [æ] and [ε] vowel sounds of the English language. Therefore, this article aims to provide pronunciation teaching material and a sample lesson on two difficult sounds for Turks, like [æ] and [ε], to the Turkish teachers-on-the-job and student teachers of English.
Kemikleşmiş sesletim hataları, yabancı dil eğitim ve öğretiminde, bir yabancı dilin iyi öğrenilmesinde sorunlar çıkarmaktadır (Odlin 1989; Demirezen, 2003; Demirezen, 2004; Johnson,2001). Türk İngilizce öğretmenlerin ve stajyer öğretmenlerin birçoğunun yaptığı sesletim hatalarından iki tanesi, İngiliz dilinin [æ] ve [ε] gibi iki ünlüsüdür. Bu iki sesin sesletimindeki güçlüğü giderecek bir gerece ve ders planına bugüne kadar ilgili literatürde rastlanılamamıştır. İşte bu amaçla, bu makalede, İngilizcenin [æ] ve [ε] gibi zor iki sesinin Türkler için çıkardığı sesletim güçlüklerini giderecek gereç ve örnek ders oluşturulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 2 Issue: 2 |