Bu çalışmada, yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak geliştirilen etkinliklerin okul öncesi öğretmen adaylarının fen kavramlarını öğrenmelerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi öğretmenliği programında öğrenim gören 74 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada nitel ve nicel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde, okul öncesi öğretmen adaylarının fen kavramları bilgi düzeylerini belirlemek için Fen Kavramları Başarı Testi FKBT ve fene karşı ilgilerini belirlemek için ise Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 15 paket programı kullanılarak, nitel veriler ise nitel araştırma modeline uygun olarak sınıflandırılmış ve kategorize edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının eksik bilgilerinin giderilmesine yönelik yapılan etkinliklerle, FKBT son-test lehine anlamlı bir farkın olduğu ve uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmeye ait verilerin de bu sonuçları destekler nitelikte olduğu görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre, yapılan etkinliklerin öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik ilgisizliklerini ve olumsuz düşüncelerini azalttığı ve giderdiği, fen kavram bilgilerini arttırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, it is aimed to investigate the effects of activities developed in accordance with the constructivist approach on the pre-school teacher candidates’ learning the science concepts. The study group of the research is composed of 74 pre-school teacher candidates’ who study at the program of pre-school education. Both qualitative and quantitative data collection methods were used in this study. To obtain the data, the Science Concepts Achievement Test SCAT was used to determine the pre-school teacher candidates’ knowledge level of the science concepts and semi-structured interview form was used to determine their interest in science. The quantitative data obtained were grouped and categorised according to the SPSS 15 package software and the qualitative data were grouped and categorised in accordance with the qualitative research model. As a result of the study, after the activities for eliminating the incomplete knowledge of the teacher candidates, it was seen that there was a significant difference in favour of the SCAT post-test and the data from the semi-structured interview supported these results. According to the semi-structured interview results, the results were achieved that the activities reduced and in fact eliminated the teacher candidates’ indifference and negative thoughts towards science education and improved their knowledge of the science concepts
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Special Issue |